The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog, dan is er op een gegeven moment helemaal geen verschil meer. Het enige verschil wat er dan nog is is dat men (in Morrowind) de Dunmer aardiger vond dan anderen. In Oblivion zal dat dan wellicht ook zo zijn met Imperial.
     
  2. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dan maakt het eigenlijk niet veel uit welk ras je kiest
    want dan kan bv een imperial ook een goede mage worden en omgekeerd?
    en hoe kan je dan je eigen unieke character maken als ze toch allemaal dezelfde skills hebben op het einde?
     
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Skillsysteem bij Morrowind

    --------------------------------------------------------------------------

    Het character creation systeem is te vergelijken met het systeem van Tiger Woods. Alles van het gezicht kun je op basis van layers aanpassen. Bv. voor de neus kun je 8-10 texture layers volledig aanpassen. Erg uitgebreid.

    Het skillsysteem in Morrowind was heel underrated. Mensen vonden het spel heel log spelen in het begin. Hoe komt dit? Omdat, hoe meer je een skill gebruikt hoe sneller je gaat evolueren op dat gebied. Ik neem er nu even mijn handleiding erbij. Hieronder zie je de races, attributes, derived attributes, combat, magic en stealth skills.

    Races:

    - Argonian (Lizard ras)
    - Breton
    - Dark Elf
    - High Elf
    - Imperial
    - Khajiit
    - Nord
    - Orc
    - Redguard
    - Wood Elf

    Attributes:

    - Strength
    - Intelligence
    - Willpower
    - Agility
    - Speed
    - Endurance
    - Personality
    - Luck

    Derived Attributes:

    - Health
    - Magicka
    - Fatigue
    - Encumbrance (bepaald hoeveel kg je kan dragen)

    SKILLS (dit hangt af van je bijpassende attributes, bv. Health hangt af van Strength)

    Combat: Block, Armourer, Medium Armor, Heavy Armor, Blunt Weapon, Long Blade, Axe, Spear, Athletics.

    Magic: - Destruction (spells om schade toe te brengen)
    - Alteration (de wereld rondom ons aanpassen, zoals onder water kunnen ademen)
    - Illusion
    - Conjuration (oproepen van spirits)
    - Mysticism
    - Restoration
    - Enchant (spells op wapens, kledij en armour steken)
    - Alchemy (zelf potions maken)
    - Unarmoured (bepaald hoeveel health er afgaat wanneer je geraakt wordt en geen armour draagt)

    Stealth: - Security (lockpicks)
    - Sneak
    - Acrobatics
    - Light Armour
    - Short Blade
    - Marksman (boogschieten)
    - Mercantile (onderhandelen)
    - Speechcraft (hoe sociaal en hoe goed je om kan gaan met anderen)
    - Hand to hand (vechten met de vuistjes)

    Bij character creation moet je 10 skills uit al de vorige kiezen (attributes is bij elk character bepaalt door birthsign).
    5 major skills, 5 minor skills. Als je een actie doet die te maken heeft met die 10 skills, dan verhoogt je skilllevel. Om je character te levelen moet je 10 skills levelen. Dat wil zeggen, dat je bij character creation in feite bepaald in welke skills je volgende uren zal moeten levelen om je character zijn level te verhogen. Alle andere skills (die je dus niet hebt gekozen) komen in misc. skills terecht. Als je zo'n skill verbetert verhoog je niet je algemeen level.

    Wat ook nog je character bepaald zijn de birthsigns. Maar hier ga ik niet dieper op in, want ze hebben niet zoveel invloed. Ze bepalen enkel je zwakheden en eventueel immuniteiten.


    Wat ze nou in Oblivion willen verbeteren, is meer dan 3 skills vasthangen aan 1 attribute. Bv. short en long blade zijn nu gewoon 'blade'

    Hopelijk heb je het nou door.
     
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga toch zeker niet al die onzin lezen, ik herhaalde alleen wat ik in dat filmpje hoorde.
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het verkeerd begrepen.
     
  6. darkflame

    darkflame dodge this

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het door nou, bedankt chil_O_
     
  7. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Mijn voorkeur ging altijd uit naar de Nords. Zij zijn immuun voor ijs magie en voor 75 % resistent tegen shock magie.
    Een aantal plussen bij een aantal combat skills.

    Dan nog het Atronach birthsign erbij en je bent bestand tegen vrijwel allemagie. En dan vooral die irritante 'bloom' aanvallen van de atronach-vijanden die een aantal seconden lang schade bleven doen en zelfs op hogere levels soms snel een einde aan de pret maakte.
     
  8. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    lol iig blij dat ze die klote cliff racers eruit hebben gedonderd.
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Thnx Benneke dan weet ik dat ook vast :cool:

    Als iemand nu even alle voor- en nadelen van alle races onder elkaar zet, met daaronder weer een conclusie, scheelt me dat waarschijnlijk weken van uitvogelen. ;)
     
  10. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik pak vaak niet de races op skills maar op de uiterlijk. Ik word gewoon een Female Argonian. :+


    Owh ja @GoiZ, doe niet zo lui en vogel het zelf uit :+
     
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Weet je hoe lang dat gaat duren?! :'-(

    Ik ben een complete newbie in deze game-reeks hoor.. Dus liev doen :+

    Anders eet ik je op :cool:
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Rassen

    Kies rechts in beeld het ras waar je meer over wil weten. Ik ging eerst die handleiding inscannen, maar dit is wat sneller natuurlijk..

    En de birthsigns
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2005
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Kijk eens aan.. Wat een service weer.. :D

    Ty.
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nog een vraagje, het zit het met de online mogelijkheden, zijn die er,...?
     
  15. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, ze wilden het alleen een single player game houden, wel zal het gebruik gaan maken marketplace.
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de launch zal je 2 dingen kunnen downloaden, waaronder armor voor je paard. Het is de bedoeling elke week items (wapens, armor, etc.) op de marketplace te zetten, zodat mensen interesse blijven hebben in Oblivion, wat zowieso al geen probleem is. Een leuk extraatje dus.

    Niet alleen content download, maar ook live aware, wat alle 360 games overigens ondersteunen.
    Ik had gelezen in dat hardware forum dat je kon 'cross chatten', dus in een singleplayer game kunnen chatten met iemand op dashboard of een andere game. Dat zou wel erg vet zijn.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou wel leuk zijn als je tijdens het spelen dan kon chatten met iemand die ook bezig is met Oblivion, heb je toch nog een beetje een multiplayer gevoel.
     
  18. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Kijk zo erg uit naar deze game!! hopelijk haalt ie 2 december!
     
  19. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik had ook nog nooit van de serie gehoord, totdat Morrowind uitkwam.
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Chil, ik heb e vraagje inverband met Oblivion, want jij bent toch de grootste fan denk ik van morrowind, oblivion,...:)
    IK heb morrowind nooit gespeeld(wel eens gespeeld,maar eventjes maar he),en het leek me niet echt iets voor mij, maar als ik oblivion nu koop, en me er vanaf dag 1 probeer met bezig te houden,... zou het mij dan echt kunnen boeien, terwijl ik normaal gezien totaal andere RPG's speel...?(Want graphisch ziet oblivion er zooo mooi uit he, zo uitgebreid,...:))
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina