Xbox 360: Wie heeft hem al gereserveerd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaZZ, 10 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo

Fardo, ik heb het alleen over de logistieke kant, niet over de concurrentiestrijd om Sony voor te zijn met de PS3. En natuurlijk ben ik het met je eens dat december een goede lanceringsmaand is.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb logistiek is het mis gegaan ... De systemen konden inderdaad blijkbaar niet op tijd op de plaats van bestemming zijn ... Dat is jammer ... maar het betekend niet dat er slechts enkele xbox'jes worden geleverd ... Het betekend alleen dat bij sommige winkels de vraag groter is dan het aanbod ... en het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat ze zich aan hun voorraad houd ...

3. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    High 5 rustig aan he...over Zwijndrecht;) woon daar.

maar ik ben een maand geleden in de dixons zwijndrecht geweest toen waren de preorder pakketten uitverkocht..!?

4. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Komt tegelijk met de post met de Xbox 360 en PGR3.

5. Urtica

Urtica Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Prachtig en o zo herkenbaar stukje! Heb ook meerdere keren van dit soort dingen meegemaakt, verkopers die van niets weten en maar een lulverhaal beginnen, terwijl jij het zelf beter weet:9

6. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Er staan in Walburg 2 pre-pakketjes verleidelijk met hun heupen te draaien achter het glas.
    Evenals hun grote zussen in de rose buurt, beloven ze veel en geven weinig.

En wat betreft Zwijndrecht, ach er zijn slechtere plaatsen om in op te groeien:
    Beiroet, Soweto, Srebrenica, Kaboel, Mogadishu...

7. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    in de dixons dus?

Maarre de gereformeere rotzooi in Nieuw lekkerland daar kan geen enkele plaats aan tippen;)
    extremistische dominee's anyone (A)

8. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb nog steeds niks gehoord van FRS.NL :mad: Dus weet nog steeds niet of ik er 1 krijg bij launch die ik al volledig betaald heb

Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  10. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Marketingbeslissingen worden helaas altijd genomen ver voordat de operationele en logistieke hindernissen allemaal duidelijk zijn. Dat kan ook niet anders, een marketing campagne duurt maanden om op te zetten. Bij een launch loop je dan altijd het risico dat het operationele proces langzamer gaat dan gepland. Twee jaar geleden is de beslissing genomen om, als het lukt, voor de kerst 2005 te launchen, dat zag er erg goed uit tot vlak voor de launch, zeg september. De Xbox 360's zijn allemaal helemaal okidokie, met een hele grote MAARRRRR: Ze tjokken niet snel genoeg van de lopende band.

En in september is het te laat om nog terug te komen op je beslissing. Aan de ene kant is dat exact de reden waarom zo lang is gewacht met het communiceren van een streetdate (en schoof hij steeds iets verder naar achteren) Aan de andere kant blijkt dat het venijn altijd in de staart zit. De productie startte pas na die beslissing voor 2 december en toen bleek dat het opschalen van de productie langzamer ging dan gepland.

Peter Moore en J. Allard hebben beiden in een interview gezegd dat ze achteraf hun (marketing)beslissing om wereldwijd te launchen betreuren. Achteraf denk ikzelf dat het eerste launchen in de US en vervolgens in Europa een half jaar later beter was geweest. Maar da's achteraf en achteraf kom je met een dubbeltje de wereld rond.

Desalniettemin ziet het er voor Europa best goed uit hoor en met name Nederland krijgt best wel wat Xbox 360's. Destijds werkte ik voor PlayStation en ik weet dus wat ik kreeg aan PS2's op Dag1 en ik kan je verzekeren dat we nu 2 keer zo veel Xbox 360's krijgen. Bovendien kreeg ik destijds een maand lang niks nageleverd en ook dat is met de Xbox 360 niet het geval. Zoals het er nu naar uitziet krijgen we wekelijks naleveringen. Weliswaar niet hele pakhuizen vol, maar toch wel nog duizenden in december.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    heb je een pre-order kit? Als je deze niet hebt dan kan je het wel schudden :eek: ... ik zou dus even gaan bellen als ik jou was

12. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah idd, ik had gelezen op de site van FRS dat ze bij online reserveringen zoieso niet konden garanderen dat ze die dan konden leveren. ook stond dat als je echt zeker wilde zijn je een kitje moest halen in een filiaal. IK zou er maar ff achteraan gaan als ik jou was!!!

13. Phoenix NL

Phoenix NL ...

Leuk Bevonden:
    1
    Dat had ik ook gelezen ja, daarom ben ik gewoon langs de winkel gegaan en daar zo'n kitje gehaald.

14. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34

Iedere winkel kreeg bij de launch van de playstatin 2, 3 consoles

Dat wil zeggen dat nu iedere winkel 6 xbox 360`s krijgt?

15. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Als iemand het weet is het xbuxx. Hij werkt bij M$, en niet de laagste positie die er is. En hij heeft ook bij Sony gewerkt. Dus als jullie het zogenaamd 'beter' weten heb je het goed mis!

16. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Dat had ik ook al door dat hij daar werkte, maar omdat ik zelf de ps2 heb gekocht bij de lauch, en er waren toch echt maar 3 consoles per winkel ( terwijl er minstens 25 op de reserveringslijst stonden, bij de winkel waar ik hem kochte )

En 2 maal zoveel als bij de ps2 lauch wil dus zeggen 6 consoles:) mja we zien het wel!

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Dat lijkt me onzin, aangezien de MM en de E-plaza ieder iets van 30 kitjes hadden...

18. pieter134

pieter134 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach kitje of niet; ik krijg soms het gevoel dat je er net zo goed geen een kunt hebben.
    Nu is al weer Elder Scrolls uitgesteld tot 2006 nadat er al meer uitgesteld zijn naar 2006.
    En wat volgt er nog meer?Perfect Dark Zero? waarvan ik las dat er nog wel wat poetswerk te verrichten was; Kameo; Project Gotham Racing 3?
    2 december releasen is natuurlijk wel leuk maar nog leuker is het als er ook wat spellen te kopen zijn.
    Het is natuurlijk erg makkelijk om ons eerst pre-order kits te laten kopen en dan doodleuk maar games uitstellen.
    MS zal dat wellicht niet allemaal in de hand hebben maar een beetje stroomlijnen hier en daar met developers zou toch geen kwaad kunnen.
    Op NBA deel 300; Tony Hawk 499, Tiger Woods deel 80;zit ik persoonlijk niet echt op te wachten; had toch vooral gerekend op een spel als Elder Scrolls.

19. warchild

warchild Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mij laten vertellen als je een hardeschijf eerst verticaal gebruikt en later horizontaal(of andersom) dat de hardeschijf dan naar een tijdje kuren gaat vertonen.
    Is dit zo?

//edit:eek:f moet ik hier weer een nieuw topic voor starten?:confused:

Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  20. Koffie mok

Koffie mok Guest

Ik zit echt tewachten op goed lanch titles, zo als.

PGR 3
    PD0
    En CoD2

Edit:

Staat op maarktplaats

Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina