Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant artikel met Howard Stringer (hoge pief bij Sony), wel vrij lang en niet enkel over PS3 maar ook nog over andere Sony dingen:

    http://www.hollywoodreporter.com/thr/article_display.jsp?vnu_content_id=1001393147

    Een opvallende quote uit dat artikel:

     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,idd,intressant, hier van gamez.nl

    Maar verwacht maar dat de ps3 hier een stuk duurder gaat worden, ik schat 550 euro hier, ik vind dat zo ellendig he, in Japan zo goedkoop,...(dat is altijd), En in Europa(vooral Belgie en Nederland dan) is dat altijd zooo duur he!:mad: Maarja,als de ps3 550 euro gaat kosten, dan vind ik het persoonlijk toch een redelijke prijs,maar best wel smerig als hij in Japan 400 euro gaat kosten,maar dat is altijd al zo geweest...:'-(
     
  3. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 niet duurder dan 300 Euro

    Een betrouwbare Japanse Gaming Blog claimt dat ze informatie hebben over de prijs van de PS3. Het artikel meld dat de PS3 in Japan niet duurder zal worden dan 40,000 Yen. Als je die prijs omrekent naar de euro dan kom je onder de 300 euro uit.

    De site claimt deze info te hebben gekregen van een werknemer van Sony. Deze wist te melden dat de verkoop prijs onder de 40,000 Yen zou komen te liggen. Het zelfde artikel meld ook dat het bedrag van 70.000 Yen dat eerder door de pers vermeld werd als de verkoopprijs puur geschat was naar aanleiding van een bedrag dat door M. Kutaragi genoemd werd als verkoopprijs.

    Tijdens de E3 vertelden vele Sony medewerkers dat Sony probeerde de prijs van de PS3 ongeveer even hoog te maken als die van de PS2 toen die gelanceerd werd, wat ook 40,000 Yen was. Maar waneer de PS3 gelanceerd zal worden zal waarschijnlijk uit maken hoe duur de PS3 zal worden.
    De PS3 zal waarschijnlijk in de lente 2006 komen. Er zijn geruchten die beweren dat hij in maart 2006 komt. De release van de PS3 kan ook nog uitgesteld worden tot 2007 als de Xbox360 flopt, wat dus waarschijnlijk niet zal gebeuren.

    link:http://www.techzine.nl/nieuws/8157
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Niet duurder dan 300 euro is in mijn ogen eerlijk gezegd wel hilarisch hoor...
    Edit: en 40000 yen, is dat niet 400 euro in plaats van 300 euro?? of...
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  5. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    300 euro kan niet en bestaat niet en zeker niet voor een console die net Gelaunched wordt. Alleen de Blue-Ray speler kost al ruim 100 euro per stuk. Dan heb ik het nog niet over de andere dingen die in de ps3 zitten zoals de Cell Chip en WIFI.....ik denk dat je in je handjes mag knijpen als de prijs zo tussen de 500 en de 600 euro komt te liggen.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Je moet nooit omrekenen van Yen naar Euro. In Japan is alles goedkoper, dus dat geeft een verkeerd beeld.
    De PS2 was in Japan omgerekend iets van 700 gulden en in Amerika iets van 750 gulden, wij hebben er hier toen ook gewoon 1149 euro voor betaald.

    Ik hou zelf toch echt rekening met minimaal 500 euro.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Quote uit pas gesloten topic:
    Nee, want hij was in Europa 600,- inc. import _0/

    Zelf denk ik dat de prijs tussen de 450,- en 600,- gaat vallen. Het zou mij in elk geval niet verbazen.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja ik kan me ook zo lekker ergeren aan het geroep van mensen in de trend van "Bye Bye Sony" en "Dan gaat Sony failliet....YEAHHHH !" (ik noem even deze voorbeelden uit het pas gesloten topic, waarvan laatst genoemde dude het woord "failliet" niet eens kon spellen notabene)

    Dan heb ik zoiets van wat is er met jou aan de hand dude ? :confused:
    Gun je het een ander niet om op een andere console te spelen dan die van Microsoft, of gun je het de mensen niet om op allebei de consoles te kunnen spelen uit jaloezie omdat je zelf de poen niet hebt om het allemaal te kunnen betalen ? :)

    Dit zijn in mijn ogen gewoon domme fanboy reacties |:-
    Weg ermee :9
     
  9. Geops

    Geops 360P persoontje

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    De uiteindelijke prijs zien we toch pas bij de kassa wat zo mooi op zo'n electronisch schermpje komt. Tuurlijk kan je gaan speculeren over wat de prijs zou kunnen worden maar zolang Sony niet met concrete feiten en prijzen komt kan je blijven gissen. Dat Sony een grotere user base heeft komt natuurlijk ook door het PS2 weggeven bij "Pakjes Boter" verhaal. Ik zie wel wat het word, en natuurlijk schaf ik hem wel aan. Geld mag nooit een probleem zijn :+
     
  10. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    en hij is nog oerlelijk ook, dat design lijkt op stoffig meubilair uit de jaren 60. Zowel qua vorm als kleur. En de controller is helemaal een blamage. De lage kwaliteit straalt er van. Hij lijkt wel op zo'n namaak controller die dan na 6 maanden stuk is ofzo.

    Heel erg jammer, voor mij iin ieder geval
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmmm, zou dit een fanboy zijn? moeilijk vraagO-) ...
    Stoffig meubilair??? Terwijl de console enorm hard blinkt,... helemaal niet op stof lijkt,... toch wel rare reactie...
    Controller na 6 maanden stuk, ofzo? Ahja, jij bent helderziende...
    kleur trekt ook op niets? Ooohja, je hebt er verschillende kleuren in,maar het trekt allemaal op niets he...:{
     
  12. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij zei dat het leek op een controller die naar 3 maanden stuk ging he ;)

    Okey iets wat overdreven reactie :p Duidelijk een slechte jeugdervaring door eerdere playstations
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    :D misschien wel ja, wie weet...
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sony wil geen Xbox Live-achtige service

    www.insidegamer.nl
    Ik weet niet in hoe verre dit bericht betrouwbaar is, aangezien het een Amerikaanse vertegenwoordiger van Sony is(In Japan is het echte werk natuurlijk gaande van de ps3 ), maarja, men gaat dit niet zomaar zeggen he. En persoonlijk vind het wel spijtig voor ps3 als het in grote lijnen het zelfde zoals met ps2 gaat zijn. Maarja, nogmaals, ik wacht af tot ik echt weet hoe het online gedeelte met ps3 gaat zijn, maar ik moet wel zeggen, dat ik denk dat ik de ps3 nooit zou kopen voor zijn online gedeelte(s), daarvoor koop ik de xbox 360, zo simpel is het. Maar mijn lievelingsgames zullen nog altijd de games blijven waar een superverhaal in zit, diepgaand is,...je weet wel:), maar ik vind ook wel dat online gamen heeeel belangrijk wordt, zeker voor oorlog games, een groep van 100 tegen een andere groep van 100, noem maar op, dit zijn games die je kan blijven spelen, en ook games die ik heeel graag speel, en ik denk dat Microsoft op dit vlak een voordeel heeft op gebied van online gaming, maarja, met ps3 is het online gedeelte volledig aan de ontwikkelaar,...overgelaten, en als zij het goed uitwerken, kan dat natuurijk ook heel cool zijn,... Dus het is allemaal afwachten hoe het gaat zijn he...:)
    ps: Maar toch vind ik het een raar bericht,overlaatst zeiden ze dat ze al heeeel lang met ps3 online gaming bezig waren, mm, ik weet niet, mss heeft Sony iets geheims in hun handen,anuwel ik dat betwijfel,maar wie weet...
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2005
  15. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat dit niet waar is want online gaming wordt idd steeds belangrijker en helemaal met de nieuwe generatie consoles. De mogelijkheden zijn gewoon veel groter. En als ze er niks aan veranderen dan hoeven ze er ook niet veel van te verwachten dat die developers er veel geld en moeite in gaan investeren om een uitgebreide online optie te maken. Ook wel lekker irritant dat je dus weer een hoop rand apparatuur moet gaan kopen voordat je online kan.

    Maar vooralsnog neem ik dit bericht niet al te serieus. Pas als het door Sony zelf bevestigd wordt. Dus iemand uit Japan.
     
  16. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    T!jg3rn00tj3 bij de ps2 daar moest je randapparatuur bij kopen zoo als een breedband adapter een harde schijf . de ps3 heeft standaard al een breedband adapter die hoef je er dus niet bij te kopen.
    De HD wel die heeft de ps3 niet standaard. Je hebt voor online gaming een HD of memorie kaart nodig. Maar nog even dit ik heb laatst geruchten gelezen op het internet dat sony nooit van plan zou zijn geweest om online tegaan met de ps2. maar toen MS met xbox live kwam moest sony wel maar echt een antwoord heeft sony niet op xbox live sterker nog de ps2 is niet ontworpen in het vooruitzicht van online gaming. Sony begint het online gebeuren nu pas een beetje te snappen.Maar ze zijn er nog lang niet.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Ja leuk. Dus als Sony nooit online wou, waarom zit er in mijn PS2 (die ik ver voor de Xbox gekocht heb) een online mogelijkheid? Dat waren ze echt wel van plan hoor. Het was gewoon marketing, omdat toen de Xbox uitkwam, sommige mensen dachten van, "Heey wacht eens, de PS2 kan nu ook online, laat ik die maar kopen" En natuurlijk heb je een Memory Card nodig. Die heb je sowieso al. Je moet toch ergens je netwerkgegevens opslaan? De meeste spellen kan ook offline amper spelen zonder MC.
     
  18. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Fout, jij KREEG de PS2 een half jaar na de release van de Xbox :+

    maar je verhaal klopt wel hoor :cool:
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Het productie-nummer van mijn PS2 was er al ver voor de Xbox release ;), maargoed, you get my point :)
     
  20. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    JPRaceGamer De ps2 heeft standaard geen online-mogelijkheden. Je moet er namelijk los een internetadapter bijkopen omdat hij die niet standaard heeft. Buiten dat heb je ook nog een harde schijf of een memoriekaart nodig. Ik heb twijfels of Sony serieus plannen gehad heeft om online te gaan met de ps2. De ps2 heeft standaard een uitbreidingsslot maar dat wil nog niet meteen zeggen dat het slot speciaal gemaakt is voor een internetadapter. Zover ik weet had de supernintendo ook een uitbreidingslot maar dat is nooit gebruikt. Toen de ps2 uitkwam stond online-gaming bij consoles nog in de kinderschoenen en het was maar de vraag of het ook aan zou slaan omdat mensen vooral online gamen op de pc gewend waren. Verder had het er ook mee te maken dat mensen liever online games spelen op de pc met muis en toetsenbord. Vooral het spelen van shooters is op die manier veel gemakkelijker. Maar toen MS met de X-box kwam waar je online mee kon gamen, werd er hals over kop een internetadapter en harde schijf uitgebracht voor de ps2. Sony nam volgens mijn mening online-gaming niet serieus genoeg. Als Sony de ps2 vanaf het moment van de lancering al een internetadapter, dus online mogelijkheden, had meegegeven, hadden ze op dat punt een sterker front tegen de X-box kunnen vormen. Het heeft alles bij mekaar bijna twee jaar geduurd voor de ps2 online ging. MS heeft daardoor een veel te grote voorsprong gekregen. Daarbij komt ook nog eens dat de Xbox van nul af aan ontwikkeld is in voorbereiding voor online-gaming. De ps2 is daar specifiek niet echt voor ontwikkeld met het gevolg, slappe online-mogelijkheden , bugs en allerlei problemen hebben het succes van de ps2 geen goed gedaan, in ieder geval niet op dit gebied. Het ziet er tevens naar uit dat Sony met de ps3 ook weer de fout ingaat. Ze willen namelijk dat spelontwikkelaars het online-gebeuren voor de spellen zelf regelen want Sony wil geen centrale online-service hebben en dat is toch jammer want als Sony het zelf beheert ben je altijd verzekerd van kwaliteit. Omdat MS zijn service van X-box live wel zelf regelt ben je bij hen altijd verzekerd van kwaliteit en zal play online van sony altijd achter blijven op dat gebied, zeker met de Xbox 360 in het vooruitzicht.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina