Vastlopende Windows Movie Maker

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JeePee, 5 nov 2005.

1. JeePee

JeePee Guest

Telkens wanneer ik een film bewerkt heb, en ik de film nog eens helemaal bekijk om te checken of alles goed is, loopt hij vast zodra ik op 'Oplsaan op deze computer' druk. Ik heb dit al een stuk of 20 keer gehad, en ik word er zwaar depri van. Momenteel zit WMM ook vast. Ik heb daarnet een montage gemaakt, en toen ik het op wou slaan gaf Windows Movie Maker geen ene kick meer. Het is niet de PC die vast zit, want alle andere programma's lopen vlekkeloos, alleen is het keer op keer WMM.

De enige manier om WMM nu af te sluiten is via Ctrl+Alt+Del, maar dan ben ik alles kwijt, en kan ik weer van voor af aan beginnen, en met voor af aan beginnen bedoel ik dat ik al mijn band materiaal weer moet laden op mijn computer.

Is er een mogelijkheid om mijn film nog op te slaan, en dan WMM af te sluiten? Op 'F4' drukken heeft geen zin, want daar reageert hij niet op. Het is echt zwaar klote wanneer ik alles kwijt ben. Het is zelfs een keer gebeurt toen ik een vakantie film van meer dan een uur op wou slaan. Iemand antwoord...?

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    x defragmenteren helpt zeker

als je bij het exporteren (lijkt dat hij )vastloopt dan is dat normaal maar dat duurt gewoon lang?

welke versie heb je?

3. JeePee

JeePee Guest

Ik had de PC op stand-by gezet (laptop dicht gedaan) op de hoop dat wanneer ik hem weer open deed, het programma het weer deed. Nu start hij WMM weer op, maar is het icoontje linksboven wit, dus het programma reageert niet.

Ik neem aan dat ik alles kwijt ben... alweer....:mad:

4. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook last van dit probleem :'-(. Vandaar dat ik nu eerst mijn filmpje maak en pas als die helemaal af is kijk of die klopt.

Wat me soms wel gelukt is, is Ctrl + Alt + Delete. Dan komt er een vesnter met Nu Beëdinigen en Annuleren. Ik heb Annuleren gedaan en toen kreeg ik een melding of ik het wou opslaan. Ik sloeg het op en toen sloot het programma zich af, maar mijn filmpje was opgeslagen. Misschien kun je dit eens proberen?

Heel af en toe heeft die ook nog een herstelbestand gemaakt, maar dat gebeurt niet altijd :confused:

5. FabianNL

FabianNL Guest

jip, heb er zelf ook super vaak last van een vriend van mij ook... Gewoon dus niet meer werken met WMV of echt constant opslaan (gewoon als "project" zijnde) voordat je gaat bekijken, echt opslaan of wat dan ook... is het enige waardoor ik er soms nog mee kan werken maar ben opzich gewoon overgestapt op een programmatje van Adobe.

6. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf nog een vraagje over dit programma. Ik heb een clip over formule 1gemaakt. Het geluid bij alle filmpjes heb ik vervangen voor muziek. Nu zou het toch wel leuk zijn om bij sommige filmpjes toch geluid te zetten, maar niet al het geluid van het filmpje, maar een klein stukje geluid . Hoe doe ik dit? Het is, of geen geluid of wel geluid, maar niet gedeeld.

7. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook eens over na zitten denken NAC, mij is het iig niet gelukt...helaas

8. JeePee

JeePee Guest

Als je verschillende clips hebt, kan je per clip het geluid in stellen. Klik dan met de rechtermuisknop op de geluidsbalk onder de clip, en vervolgens op 'volume'. En viola :)

9. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Ja klopt, maar ik wil maar bij een bepaald deel van de clip geluid, niet bij de hele clip.

10. FabianNL

FabianNL Guest

je kan toch gewoon dat geluidsfragment ook kleiner maken en dan gewoon precies plaatsen onder het stukje film waar jij het wilt hebben?

11. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is een optie, maar dan heb je het gewenste beeld niet meer. Ik zal even een voorbeeld geven om het wat duidelijker te maken.

Ik ben momenteel bezig met een clip over Formule 1. Daarin heb ik een muziekje op de achtergrond, maar tussendoor zou het wel leuk zijn om stukjes commentaar van Olav Mol er tussen te zetten, terwijl de muziek doorspeelt.

Ik kom in de problemen bij een een clip. De inhaalactie van Hakkinen op M. Schumacher een paar jaar terug in België. Daarbij zit beeld met commentaar, maar op sommige delen mag het commentaar weg. Maar op het einde van die clip moet wel commentaar zitten, om de totale clip wat leuker te maken.

12. FabianNL

FabianNL Guest

Ow, zow... ik snap hem...

Moet het antwoord je alleen nog ff schuldig blijven... geen idee namelijk. Zal morgen wel eens ff met WMM gaan spelen weer, lang geleden voor mij namelijk, kijken of het mogelijk is.

Met Adobe Premier is dit sowieso wél mogelijk, miss moet je toch eens kijken of dat niet makkelijk is... Al gaat dan al je werk tot nu toe, verloren. Ook zonde.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2005
  13. JeePee

JeePee Guest

Dan moet je de clip in 2en delen:
    Clip kopieren, en bij het orgineel het laatste deel eraf halen, en bij de gekopieerde het eerste deel. Heel ver inzoomen in de balk van de clips, en dan precies de beeldwissel maken dat hij soepel verloopt. Kost wat tijd en priegel werk, maar dat is volgens mij de enige manier. Lijkt me trouwens wel vet om hem te zien :)

14. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    @JPRaceGamer
    Bedankt, dit is de beste mogelijkheid denk ik :)

@FabianNL
    Ik werk eerst even met WMM. Om direct met Adobe Premiere te beginnen is denk ik nog te moeilijk :).

15. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    je zou ook een pakketje studio 9 kunnen kopen! rond de 99 euro dan heb je het gelijk goed en redelijk profesioneel!

16. chantal

chantal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helpppppp

Hallo,

Ik heb ook problemen met mijn windows media player
    Mijn vriend is as woendag jarig en ik heb een hele mooie film voor hem gemaakt
    Maar als ik hem wil opslaan op de pc of cdrom dan blijft hij hangen bij berekenen hoeveel tijd er nodig is....
    Heeft iemand een idee

PLEASE

Chantal

17. chantal

chantal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hulp nodig

Please email me even als je weet wat ik moet doen.
    is er misschien een ander video programma waarmee ik het kan overzetten en dus niet al mijn werk kwijt ben :'-(

Email me maar oke (K)

Deel Deze Pagina