Ik heb een bestand op mijn computer staan dat verdeeld is in meerdere bestanden... om die te openen gebruik ik het programma filesplitter. Deze zoekt naar het bestand met een extensie .001 ! Ik had eerst de file proberen te openen met winrar... maar dat werkte niet, maar nu blijft de file wel een .rar extensie houden, en die wil ik veranderen naar een 001 extensie. Hoe doe ik dit. En door .001 achter het filetje te zetten werkt niet, dan blijft het een .rar bestand.
Ik neem aan dat je iest hebt als file.001, file.002, file.003, file.rar. Als het goed is moet ze kunnen openen met winrar en dan krijg je het volledig uit te pakken bestand te zien en dan gaat hij zelf de benodigde bestanden ervoor uitpakken.
Ik gebruik Windows Commander en daar kank gwoon de extensies veranderen.... (als je zeg maar de naam wilt wijzigen....)
Je moet niks renamen want dan verneuk je het archief. Als je een compleet archief hebt dan heb je inderdaad, zoals [2k] het zegt, meerdere files. Een archief wordt meestal in meerdere files opgesplit zodat het makkelijker te downloaden is mocht er iets fout gaan (stel je downloadt één file van 700 MB en hij kapt bij 90 % en je kunt niet resumen, zoiets...) Rename dus niks, maar open gewoon de eerste file (dat is de .rar file) met WinRAR en extract wat je wil extracten. De rest doet het programma voor je... WinRAR --> http://www.rarlab.com/rar/wrar340nl.exe
Hey mensen...bedankt voor de replies...maar ik weet idd dat je dat met rar kan openen, maar dat deed hij niet...dus ik zette er .rar achter. Daarna opende hij hem niet meer...
dat heb ik nu ook dus: ik heb een probleem ik heb een bestand gedownload met de extensie .001 ik wist niet wat het was dus heb ik het per ongeluk de extensie naar RAR veranderd. maar toen kwam ik er achter dat ik de extensie naar .r01 moet veranderen maar hoe doe ik dit ?
Ga in de windows verkenner naar menu 'extra' en dan 'mapopties'. Vervolgens tabblad weergave. Vervolgens in het lijstje geavanceerde instellingen het vinkje weghalen bij 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'. Nu kun je als een bestand hernoemt in de verkenner ook de extensie veranderen.