1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je eigenlijk de 1000 punten van deze game halen voor je gamerscore? Wat verwachten jullie; bepaalde items vinden, 100% uitspelen, op verschillende moeilijkheidslevels uitspelen?
     
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kunnen de simpelste dingen zijn zoals het uitspelen van de mainquest, het vinden van een artifact of het kunnen geheimen zijn zoals 10000 km te paard hebben gereden...etc.
    Verschillende moeilijkheidsgraden gaat niet lukken, want je kunt in-game de moeilijkheidsgraad veranderen aan de hand van een slide.
    Er werd over deze 7 'doelen' nog niets vrijgegeven BTW.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2005
  3. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me echt cool. Maar als je de moeilijkheidsgraad kunt veranderen tijdens het spelen is de verleiding toch groot om dat gewoon te doen?

    Ik heb nog een paar vragen misschien kunnen jullie die beantwoorden:
    -Kun je items overal vinden?
    -Hoe weet je dat een bepaalde vijand te sterk/zwak is voor je?
    -Als je items verkoopt, blijven ze dan bij diegene waar je ze verkocht hebt?
    (Waarschijnlijk weten jullie er ook nog niet veel van maar kunnen jullie een beetje vergelijken met voorgaande delen)
     
  4. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik weinig gebruik ga maken van het teleporten, ik wil lopen en rijden :)
     
  5. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je dat op begeven moment een beetje de keel gaat uithangen als je voor de zoveelste keer hetzelfde stuk moet lopen. is er trouwens al wat bekend over de grootte van de wereldkaart?

    Als Oblivion uit is worden er op XBW heuse wandelroutes uitgestippeld voor de echte virtuele natuurliefhebbers... 8)
     
  6. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    - ja, van planten kan je items krijgen, in bijna elke krat zit wel wat enz.
    - na een tijdje weet je welke beesten sterk zijn en welke niet
    - in morrowind in ieder geval wel, dus zal wel
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    - Op de plaatsen waar je items verwacht ligt ook een item. Bv. Als je ingrediƫnten zoekt, geen nood, er staan overal verschillende soorten planten. Van een boom kun je niets harvesten, maar van planten, bloemen en paddestoelen wel. Als je artifacts bedoelde...die kom je enkel in de caves/dungeons tegen. Maar de meest logische items zoals potten, pannen, lepels enz. zitten in de game voor het oprapen/verplaatsen.

    - Net zoals bij de patch voor GOTY van Morrowind zie je de health bar van je vijand. Deze keer staat hij rechts van je reticule. De levels van de vijanden groeien mee met het level van je character. De sterkere vijanden zal je pas later tegenkomen. Als je Main Quest related caves ingaat heb je wel kans om al de sterkere vijanden tegen te komen. Het zijn enkel de willekeurige vijanden in de open wereld die aangepast worden aan jouw level.

    - Als je items verkoopt, behoudt de handelaar deze gewoon in zijn inventory.
    De basic items zoals health potions respawnen wel bij de apothecaries en handelaars.
     
  8. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af wat ik met die potten, pannen, lepels moet doen? :cool:

    Wel relaxed dat de levels meegroeien. Kun je meer je eigen weg gaan zonder het af en toe erg zwaar en dan weer erg makkelijk te krijgen.

    Hoe zit het met het sociale gedeelte in het spel? Kun je trouwen en dan soort dingen?
     
  9. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt iig wel dat alle mensen je haten/lief hebben (<-- beetje vage uitdrukking ervoor) dit was in morrowind dmv een balkje met een percentage eronder. Vinden ze je aardiger, dan zijn de prijzen lager en krijg jij meer voor je verkochte items. Ook krijg je soms dingen die je nooit zou krijgen als ze je minder aardig zouden vinden. Bijv. je moet voor een quest een sleutel halen bij die of die. Dat kan op verschillende manieren: pickpocketen, hem doden of hem overhalen door hem bijvoorbeeld om te kopen of een goede grap te maken (<-- in oblivion).
     
  10. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt vet. Ik vond het in die RPG's die zich in de middeleeuwen afspelen altijd echt vet om te stelen en te doden zonder dat het opgemerkt werd. (Het ging me om de items) 8)
     
  11. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Was dat niet 16 vierkante mijl?
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind was 8 vierkante mijl, deze 16.
     
  13. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    met andere woorden: 4x groter

    (2x in de lengte en 2x in de breedte)
     
  14. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Nee niet dus.. er staat toch vierkante mile.. dus dan is het niet dat de zijkanten allemaal 2 keer zo groot zijn.. alleen het gehele oppervlak is 2 keer zo groot..
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant artikel op Gamesindustry.biz. Het gaat over de launchtitels voor de 360. Maar lees het stukje hieronder.

    http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=12959

    "However, three key titles are missing from the list - namely Dead or Alive 4, Elder Scrolls: Oblivion and Ridge Racer 6. These are due to hit stores "in the weeks after launch and beyond," according to Microsoft."

    Weeks after launch...hmmm, maar de datum dat Bethesda als zei, Q2 2006 is eerder maanden na launch.

    Wat denken jullie hiervan? 'Beyond' is wel erg vaag natuurlijk, dat kan een maand tot oneindig veel later zijn.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  16. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Staat toch ook 'beyond' dus kan ook later zijn ja.. en bethesda zal het zelf wel het beste weten.. of ze hebben straks een vette verrassing voor ons :p
     
  17. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    tjah, onwaarschijnlijk, maar toch

    Ze kunnen ook bedoelen: DoA4 en Ridge Racer 6 komen een paar weken na de launch, en de 'beyond' is bedoeld voor Oblivion, die echt veel later komt. En om dat een beetje simpel te verwoorden, is dit geschreven.

    Kan het helemaal mis hebben, maar toch :)
     
  18. blackhawk

    blackhawk Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion krijgt nieuwe releasedatum
    Geschreven door Jacco Selles - woensdag 16 november 2005 (16:30)
    Take Two heeft vandaag bekend gemaakt op welke dag Oblivion in de winkels zal liggen. We zullen nog wel een paar maanden moeten wachten, want de datum die bekend is gemaakt is 24 maart 2006. Nog ruim vier maanden wachten dus, voordat we deze RPG onder handen kunnen nemen.


    Oblivion speelt zich af in de provincie Cyrodiil, in het koninkrijk Tamriel. Je moet de troonopvolger zoeken, want de vorige heerser is vermoord door een onbekende huurmoordenaar. Zolang er geen heerser op de troon zit staan de poorten van Cyrodiil wijd open en kunnen monsters en ander gespuis zo naar binnen hoppen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk, en daarom moet jij op zoek naar de troonopvolger.
    Dat duurt dus nog wel effe:confused: zeker voordat het eerst een launch game was en dan opeens 4 maanden uitgesteld http://www.xboxarena.nl/artikel.php?id=3191
     
  19. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    /\
    Valt mij nog mee, had hem eigenlijk wat later verwacht.
    Damn, Maart gaat ook al zo'n dure maand worden dan.

    Dus de droom dat hij toch nog vlak na de Launch zou komen is in rook op gegaan :cool:.
     
  20. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    :{ Maar we moeten de troonopvolger zoeken... Dat kan niet wachten tot maart. 8)

    Ik kan nog wel even wachten. Ik vermaak me zolang wel met de games die ik tot dan heb.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina