Onduidelijkheid over 1080i games.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Blacksad, 14 nov 2005.

1. Blacksad

Blacksad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dus alle games moeten van Microsoft straks op minstens 720p draaien.
    Overal lees je:

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zou je een wazig beeld hebben, de input wordt gewoon gescaled dus niks wazig beeld :) Overigens hoeft 1080i niet beter te zijn dan 720p, zijn zat mensen die 720p beter vinden.

3. Blacksad

Blacksad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou een 1280x720 signaal niet wazig zijn op een 1920x1080 beeldscherm? Hij moet 't aantal pixels haast verdubbelen?

Ik neem aan dat je hetzelfde effect krijgt als dat je windows op een lagere res zet dan de native resolutie (aangezien tft niet zo scaled als crt, crt zet de pixels uit, zodat alsnog je beeld scherp is, tft verdubbeld de pixels (voor zover ik weet in alle gevallen) naar de native res, waardoor het waziger word, of bij sommige schermen pixxelig)

Ik ben dus bang dat ik hetzelfde effect krijg als dat je een tvuitzending op een hdtv bekijkt, wat er dus niet uitziet en al helemaal niet als het om games gaat.
    + als ik bijv. een 720p filmpje op dit scherm kijk en em fullscreen click ziet 't er behoorlijk brak uit..

Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  4. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Nou volgens mij kun je dadelijk gewoon 720p aanklikken bij de beeldopties van de 360 en heb je perfect beeld....je monitor kan het makkelijk aan toch?
    Of....Ik snap hem niet echt:confused:

5. Robertione

Robertione Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1920x1080 kan je beeldscherm aan, maar het is niet het geval dat het beeld van games die maar tot 720 ondersteunen wazig worden. De nadruk ligt op de "mogelijkheid" om games/films op 1920x1080 af te spelen mits het ondersteunt wordt.

6. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft deels wel gelijk. Het beeld zou wazig worden als je een resolutie van 1280 x 720 op een beeldscherm van 1920 x 1080 laat zien. Gelukkig scaled de Xbox zelf het beeld omhoog naar 1920 x 1080 en dus zul je er geen last van hebben. Zou de Xbox dat niet doen dan zou je het waarschijnlijk wel zien. Maar je hoeft je dus geen zorgen te maken! :)

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    alle games kunnen 1080i aan ... echter draaien de meeste 720p... maar worden vervolgens enhanced

8. Blacksad

Blacksad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aaah, dus als ik een game op 720p draai zullen de textures enzo misschien wel van lagere kwaliteit zijn, maar 't beeld blijft iig wel scherp?
    Dat klinkt goed, maar vreemd dat ik 't nergens gelezen heb, heeft iemand een linkje ofzo?
    Thanks!

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmm . check ff de laatste bungie.net update :) ... hmm dat gaat over 720p... hmmm ... moet ff zoeken :eek:

Laatst bewerkt: 15 nov 2005
  10. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    720p is meestal beter dan 1080i.Dit is omdat de 720p heel geschikt is voor snelle beelden en 1080i minder.

11. Blacksad

Blacksad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik volg 't even niet meer..

720p naar een resolutie van 1920x1080 opkrikken is toch 'tzelfde als een jpegje uitvergroten in fotosoep naar 2 keer het formaat?
    'T jpegje zal ook wazig worden.
    Ik krijg toch straks precies 't zelfde of ben ik nou gek..
    Waar staat dat de 360 720p games kan uitvergroten naar 1080i (terwijl 't beeld scherp blijft? how come?) als de Xbox dit zelf doet, waarom staat 't dan niet gewoon op de gamedoosjes?

12. Blacksad

Blacksad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *bump*
    Ik ben wel benieuwd hoe naar dit, dus het is niet zo dat m'n monitor het beeld moet rescalen (wat voor de vaagheid zou zorgen) maar de xbox scaled zelf? niet alleen in 't hoofdmenu maar ook in games die dus in 720p draaien?
    Hoe werkt dat dan en waar komen jullie aan die info?

Thanks in advance.

(vanmiddag ff xbox nederland gebeld, misschien dat die iets wisten, niets dus lol)

Deel Deze Pagina