Ik kan niet meer bij m'n bestanden komen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door madison, 15 nov 2005.

1. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    het zit zo: ik heb m'n besturingssysteem en alle programma's op m'n C schijf staan en m'n documenten op m'n D schijf. Nou heb ik van mijn documenten een persoonlijke map gemaakt zodat niemand anders ze kan zien. maar nou heb ik vandaag m'n C schijf geformateerd (zat vol met spyware en andere troep) en windows weer nieuw geïnstaleerd. maar nu kan ik m'n documenten op de D schijf niet meer lezen omdat het nog steeds een persoonlijke map is.(als ik op die map dubbelklik geeft ie aan: "D:\peter ie niet toegankelijk. toegang geweigerd." weet iemand hoe ik die map weer in kan?? (ik heb by the way nog steeds de zelfde accountnaam bij windows) alvast bedankt.....

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    In veilige modus als administrator de permissies van de map wijzigen.

3. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe kan ik in de veilige modus komen??

4. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    opnieuw opstarten en dan F5 of F8 duwen (kan ook nog anders zijn). welke knop dit is ligt aan je moederbord, maar zal waarlschijnlijk ergens in beeld staan als je 'm net hebt opgestart.

5. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Safe mode is inderdaad F8 maar niet afhankelijk van je moederbord aangezien het een Windows feature is en geen bios feature.
    Probleem is trouwens dat je door de nieuwe installatie een nieuwe SID per userid hebt. Dus je loginnaam is wel hetzelfde maar iedere SID is uniek. Door de installatie heeft administrator als het goed is wel rechten op je D schijf. Zo niet dan kan je de rechten 'resetten' door als administrator eerst eigenaar te worden . Je hoeft hiervoor trouwens helemaal niet in safe mode te werken. Kan gewoon door als administrator in te loggen in XP.
    Wel belangrijk om het gebruik van 'simpel delen' uit te schakelen in je configuratiescherm aangezien je anders de betreffende tabbladen niet krijgt.

Laatst bewerkt: 16 nov 2005
  6. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal bedankt voor jullie hulp!!! ik heb m'n bestanden allemaal weer terug.......

Deel Deze Pagina