1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Asrock is echt budget. Wat er exact mis mee is weet ik niet, maar het is gewoon niet goed. Pak het best ook niet een moederbord dat zowel AGP en PCI-E kan, kunnen alleen maar problemen van komen en waarschijnlijk ook slechtere prestaties. Ik raad je niet aan dat moederbord te kopen, tenzij je dit moederbord neemt als tijdelijk oplossing en binnekort een PCI-E grafische kaart en moederbord te kopen.

    Hmm, 3. Is wat aan de hoge kant maar ik denk zolang je het niet volledig gebruikt dat je er veel van gaat merken.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je het niet precies weet, lul dan ook niet.

    AsRock is inderdaad een budget merk, maar dit is echt geen slecht moederbord, en ik zou deze dan zeker ook aanraden als je nog een 6800GT voor AGP hebt. Volgens mij zijn de AGP prestraties in dit geval wel wat minder ja, maar zo erg zal het niet zijn. Ik zou er even wat reviews op nalezen. :)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  3. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, ik heb geen andere moederborden gezien die zowel AGP als PCI-e ondersteunen. En dit wil ik wel, wegens eventuele uitbreiding in de toekomst, en mijn huidige videokaart.

    /edit: Review zijn tot nu toe allemaal zeer positief :+
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet dat Asrock een budget merk is en niet echt denderend is. Ik weet ook dat zo'n AGP en PCI-E chipset ook niet zo denderend is als een AGP of PCI-E only chipset omdat de prestaties minder is. Ik weet niet exact waarom Asrock niet zo denderend is omdat ik me (nog) niet echt heb verdiept in Asrock producten. Maar waarom kunnen de meeste consumenten weinig schelen. Ze willen gewoon een zo goed mogelijk moederbord voor een zo goed mogelijk prijs. Dus ik geef mijn advies, dat je altijd kan aanvullen (wat jij niet hebt gedaan) of verbeteren (wat je min of meer hebt gedaan).

    Nog 1 ding, nooit geleerd om je zinnen wat beleefder te formuleren?

    PS. Ik heb niet gezegd dat Asrock slecht is, alleen dat Asus ofzo beter is.
     
  5. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    The Answer, kan jij een moederbord (AGP én PCI-e) vinden van Asus iod? Zo niet, ga ik voor deze, want ik wil ze zeker weten allebei.
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb trouwens ook nog ff op internet gezocht, en heb een aantal sites gevonden waar ze behoorlijk positief over dit moederbord waren. Dus volgens mij kan je dit gewoon kopen. Ik denk niet dat er een andere bord is met agp en pci-e. Hooguit dat er 1 van ULI zelf is, maar dat betwijfel ik!
     
  7. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie dit plaatje, waarop dat AGP-slot (die zwarte met roze sticker erop) redelijk ver van de zijkant zit (de bovenkant op dit plaatje is dan de zijkant he:))Zal dit geen problemen opleveren met het installeren van mijn 6800GT?
    [​IMG]
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Hotlinken is niet mogelijk zo te zien, maar een AGP slot is een AGP slot, elke AGP kaart past daarin. :)
     
  9. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, ik ga dus voor dat moederbord. Reviews zijn allemaal positief. Bedankt voor jullie advies :)
     
  10. Athion

    Athion REALM OF XBOX

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    hey mensen ik ben opzoek naar een nieuwe kaart ipv mij radeon 9200SE.
    nu zie ik veel kaarten die pci express gebruiken, hoe weet ik of mij pc dat heeft. ik heb een hppavilion-a460. en wat zou anders een goede kaart zijn waarmee ik quake 4, fear COD2 en alle andere topschooters fatsoenlijk mee kan spelen.
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Topshooters, niet schooters. Ten tweede: hoe oud is je PC? Wat zijn de specs? Ik kan niet ruiken wat een HP A460 voor specs heeft. :+

    Maar waarschijnlijk is je PC niet zo recent dat hij PCI-e sloten heeft, dus je waarschijnlijk op zoek moeten gaan naar een AGP kaart. Voor FEAR en Quake 4 enzo zal je minimaal een 6600GT of 6800 nodig hebben om deze fatsoenlijk te spelen.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    A: The Answer heeft beter geformuleerde antwoorden dan jij
    B: als iemand iets weet over computers is dat The answer

    en jij hebt het zo goed over niet precies weten en lullen, waarom post je dit dan:

    dit is dus zo fout als wat, tegenwoordig kom je 2 varianten AGP kaarten en moederboarden tegen: 1,5 volt en 3,3 volt. Zo is mijn 6600 GT 3,3 volt en past deze niet in mijn Asrock moederboard van nog geen 2 maanden oud. Dus nee niet iedere AGP kaart past in ieder AGP slot.

    wie de bal kaatst kan hem terug verwachten
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb even voor je gekeken op de website van HP :). Helaas beschikt jouw pc niet over een PCI-E slot. Je moet dus op zoek naar een AGP videokaart. Op zich zit je met videokaarten vanaf een GeForce 6600 GT of een X800 GT goed voor zulke games. Wat is je budget btw voor een nieuwe videokaart? Dat maakt het helpen namelijk wat makkelijker ;).
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nope, bestaat niet van Asus. Dus je kan het best die Asrock kopen, ik heb er nu ook een paar reviews van bekeken en hij is helemaal niet slecht (wat ik ervoor ook nooit heb beweerd).
     
  15. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, hoe kom ik erachter welk voltage mijn 6800GT gebruikt?
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Van welke fabrikant is je 6800 GT? Want het kan zijn dat het op dee site staat, bij system requirements.
     
  17. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    het is een MSI, maar op de site heb ik het niet kunnen vinden (zal er vast wel staan :+)
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het staat inderdaad niet op de site van MSI :mad:. Maar na wat zoeken heb ik gevonden dat het met 1.5V (dus die Asrock) zou moeten lukken. Tenzij ik de tekst verkeerd heb begrepen :p.

    Bron

    Oh ja, over die AGP 3.0 moet je je ook geen zorgen maken, want die Asrock heeft dat wel (een 6800 Ultra werkt erop :)).
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  20. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    eey mensen heb een vraagje. Heb heb de volgende specs:
    P4 2,6 ghz
    512 ddr sdramm
    video nvidia fx 5200

    Ik wil graag high-end gaan gamen en wil dus wel wat upgraden. De videokaart is zoiezo brak en had eerst ook ATI Radeon 9800 Pro 128mb. Kan iemand mij een goed kaart voor echt gamen adviseren? Ook zal me geheugen wel naar de 1gig moeten. 2,6gig snel genoeg?

    En et is handig dat ik ongeveer weet hoeveel et gaat kosten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina