Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dit is idd een plaatje van de website van isotek...hier liggen gewoon de normale (nederlandse zeg ik dan maar) ingangen die je ook op de middelste kan zien.

    de stekkerdoos zelf is uiteraard gezekerd en beveiligd tegen piekspanningen van buitenaf zoals blikseminslag en andere ongein die je niet in je audio wilt hebben.
    met veel audio meuk ontkom je er bijna niet aan om niet met stekkerdozen te werken.
    tel eens mee en kom er achter hoe snel het gaat met de voedingssnoertjes.

    een lcd scherm
    een dvd speler
    een surround processor/voorversterker
    een 5 kanaals eindversteker
    een 2 kanaals eindversterker
    een grote subwoofer
    een kleine subwoofer
    een xbox(360)

    voor beeld en geluid zijn dit al 8 stekkers........ik heb nog nooit een woonkamer gezien met aan een wand 8 stopcontacten :+
    zodoende moet je wel aan de stekkerdozen wat helemaal geen kwaad kan zolang het maar geen verlengsnoertjes zijn van de bouwboer,hema of kruidenier/parfumerie.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2005
  2. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    En hoeveel van dat hi-end stuff is aangesloten via een geaarde stekker als ik vragen mag? Mij valt altijd op dat veel apparatuur zoals TV, spelcomputers en dvdspelers ongeaard zijn terwijl een PC wel het beste geaard moet zijn...
     
  3. Vogelund

    Vogelund Luc Nilis

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister een Home Cinema set gekocht van Sony. Het gaat om de DAVDZ100. Mijn vraag was nu of ik mijn Xbox hier op aan kan sluiten. Er is maar 1 scart aansluiting aanwezig dus heb ik een kabeltje nodig waarschijnlijk. Moet ik nu de Scart kabel+optische kabel aanschaffen (zoals op de 1ste pagina) of iets anders. Iemand ervaring met deze Sony Home Cinema set?
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien zit er geen optische ingang op.... zonde.... waarom niet eerst onderzoekje om te kijken of je setje aangesloten kan worden op je xbox?
     
  5. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reƫel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ook de dz100 van Sony en je kan idd geen xbox erop aansluiten. Maar verder speelt hij wel alles af en klinkt hij echt geweldig!
     
  7. Vogelund

    Vogelund Luc Nilis

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan wel gewoon het geluid van m'n xbox op de boxjes aansluiten. Alleen dit zal dan wel geen dolby suround zijn.
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen geaarde stekkerdozen oid en omdat het snoer v/d stekkerdoos niet lang genoeg is zit ie nu nog in een andere goedkope stekkerdoos die zo naar het stopcontact gaat. Allemaal naar mijn weten niet geaard, maar ik zal het navragen aan de elektricien hier;). Ipv die laatste stekkerdoos komt er waarschijnlijk een verlengsnoer of gewoon een stopcontact dat dichterbij zit. Moet ik ook een betere stekkerdoos kopen, of maakt dat niets uit met m'n setje (oa. Denon 3801 en DVD1 van HK)?
     
  9. dejavuke

    dejavuke Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Sony receiver STR-DE698 op het oog maar dit is wel een 7.1 exemplaar. Kun je deze ook gewoon 5.1 gebruiken voor de xbox?
     
  10. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vraag:
    Ik ben echt een n00b op het gebied van geluidsapparatuur, en heb in mn kamer op een enkel klein stereootje na, geen geluidsapparatuur staan. Nu ben ik na het lezen van deze threads (en vele andere) redelijk enthousiast geraakt, en nu zou ik graag advies krijgen over het volgende.
    Mijn kamer is niet echt geschikt voor een surround-opstelling, en nu wil ik enkel 2 fronts (ik luister ook voor het overgrote deel muziek, mn televisie gebruik ik alleen voor gamen en dvd's) kopen, maar wel een receiver die ook 5.1/7.1 en dergelijke aankan (in het geval ik ooit het huis ga verlaten :D)

    Wat raden jullie me op dit vlak aan?
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep:).
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees de FAQ eens door, daar staat volgens mij oa een creative en een logitec setje in. Allebei geleverd met 5 boxen en een subwoofer, maar die kunnen natuurlijk ook gewoon stereo afspelen. Dan zet je de andere boxen er gewoon voor de sier bij om indruk te maken op je vriendjes of je bergt ze gewoon op totdat je wel surround wil gaan gebruiken:).
     
  13. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    zou ik kunnen doen, maar mijn budget reikt wel iets verder dan dergelijke sets, en dus wil ik liever investeren in twee dikke fronts en een receiver. dus nogmaals, suggesties?
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Budget?
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dat van mij is nooit genoeg naar gelang mijn wensen8)
     
  16. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    ongeveer 1500 euro
     
  17. Niet luisteren naar ons gezwets, naar audiospciaalzaken gaan (niet de Media Markt maar naar winkels met een fatsoenlijke luisterruimte) en aangeven wat je graag wilt hebben en wat je budget is. Neem je eigen CD's mee.
     
  18. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik ook zeker van plan, maar wie weet wat ik hier voor tips kan krijgen
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    vertrouw op je eigen oren...niemand kan je meer vertellen dan je eigen gehoor.

    voor dit budget kan je een prachtige home cinema set kopen of een leuk instap receivertje met een set leuke boxen erbij.....maar blijf trouw aan je eigen gehoor wat een ieder je ook probeerd te vertellen _0/
     
  20. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook bijna genoeg geld, dus binnenkort maar eens naar speciaal zaken
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina