Wanneer welke type DVD branden?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door kilkenny, 20 nov 2005.

  1. kilkenny

    kilkenny Best beer in town!

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een complete DVD in mappen op mijn harde schijf staan. Hoe weet ik nu wat voor type DVD disc ik moet kopen om hem daarnaar toe te branden. Ik weet dat er verschil in is (+/-/R/RW), maar eerlijk gezegd geen verstand van wat het inhoudt. Dus wie weet de verschillen wanneer je welke neemt.

    Welk merk heeft zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding naar jou mening?

    Alvast bedankt!
     
  2. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Dvd-Rw of Cd-Rw staat eigelijk de Rw voor Rewiter (als ik het goed heb) dat houdt in dat je alles er op en af kan zetten.
    maar die zijn ook stukje duurder dan de gewoone cd-r of dvd-r en +/- is meer voor je dvd speler draait je dvd speler alleen maar plus dvdtjes moet je ene + dvd pakken draait die alleen - moet je een - dvdtje pakken hopelijk heb je hier genoeg aan.
     
  3. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ik zou gewoon altijd + of altijd - pakken. De meeste dvd spelers trekken tegenwoordig alles wel :) Boeit allemaal weinig. Vind het nog steeds mislukt dat er 2 standaards zijn!
     
  4. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    + is de verbeterde versie van - . Alleen de recente dvd spelers spelen + af, dus er is veel kans dat je xbox geen + afspeelt. RW houd in dat je hem opnieuw kan overschrijven, maar ik vind dit vrij nutteloos en ga meestal voor R.

    Kijk is op www.opusshop.nl , heb je veel aanbiedingen
     
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    een xbox speelt toch geen gebrande shit af alleen cdtjes maar toch geen dvdtjes?
     
  6. Phan()S

    Phan()S heb eindelyk een 360

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox speelt gewoon dvd's af hoor, maar als je gaat brande kan je het beste - nemen. Die doen het altijd wel en bij + kan die het soms wel nie doen :D
     
  7. MPGamer02 NL

    MPGamer02 NL Gamer

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox lees DVD +/- R(W)
    Dus eigenlijk alles :D
    Ik zelf brand alleen maar + omdat het goedkoper is en verbeterde versie
     
  8. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel vreemd, met sommige -R's heeft mijn Xbox last en van sommige -R's niet, en mijn vader's splinternieuwe en peperdure Yamaha home cinema heeft hetzelfde? Ik zou toch verwachten dat er een goede lezer in zit? Dus in de zin van "veel formaten en gefikte en alles" afspelen. Niet dus in de zin van goede laser.

    /edit
    en ohja, mijn xbox leest enkel en alleen legale cd's, echt min :mad:
     
  9. kilkenny

    kilkenny Best beer in town!

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle tip...ik denk dat ik maar eens met de "-"ga beginnen. Zou leuk zijn als ik hem naast op een DVD speler ie ook op de xbox af te spelen is.

    Vandaag liep ik weer tegen een vraag stuk aan in DVD-land. Toen ik een film aan het downloaden was kwam ik de termen PAL en NTSC of zoiets tegen. Dat stamt toch uit het videobanden tijdperk? Is onderstaande nu te branden op een in nederland gekochte DVD speler?

    Naam film.PAL.DVDR-

    Thanks!
     
  10. Hazard

    Hazard 'Schaduwen'

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    PAL en NTSC videobanden tijdperk? On the contrary my friend, PAL en NTSC zijn met dvd'tjes :)
     
  11. kilkenny

    kilkenny Best beer in town!

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een regiovrije DVD speler nodig om beide af te kunnen spelen?
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja.
    Maar aangezien PAL Europees is en NTSC amerikaans neem ik aan dat je hem kan afspelen. Of je moet je DVD-speler in Amerika hebben gekocht die niet regiovrij is.
     

Deel Deze Pagina