Xbox 360 Live [Algemeen]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Roberto, 18 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Niet helemaal (zie het stukje in de xbox 360 vs PS3 ) Dit was Bill gates zijn reactie op ... "Stel dat de xbox 360 niet aan slaat" ... zijn reactie "Dan gaan we doro tot we winnen" ... NB in de ps3 vs xbox 360 staat het originele stukje ... dit is weer eens slecht herschreven door een of andere vage site .. check reuters voor het origineel
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  2. zakaria

    zakaria Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ik heb een klein vraagje en ik zit er heel erg mee.Als de xbox360 uit is kun ej dan gelijk zo'n online kaart kopen of niet
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er zijn meerdere opties

    1 de directe verbinding

    Voordeel
    • Geen extra kosten (alleen één lange utp kabel nodig)
    Nadeel
    • Je kan je pc niet tegelijkertijd op internet
    • Je moet je modem elke keer weer aan en uit zetten
    • Je moet een UTP modem hebben
    2 ICS/Internet Delen

    2 manieren:

    1. Via een extra netwerk kaart of USB modem + Netwerk kaart
    [​IMG]
    2. Via een switch (1 netwerk kaart + switch)
    [​IMG]

    Voordeel
    • Goedkoop (Alleen een extra kabel nodig en een netwerk kaart)
    • Je kan tegelijkertijd op internet
    Nadeel
    • Computer moet aan blijven als je gaat gamen
    • Niet iedereen kan een netwerk opzetten
    3 Router
    [​IMG]
    Voordeel
    • Computer kan uit staan als je op de xbxo 360 wilt spelen
    • makkelijkste manier om meerdere machines op 1 modem aan te sluiten (wel de handleiding lezen)
    Nadeel
    • niet de goedkoopste oplossing
    4 Wireless Router
    [​IMG]
    Voordeel
    • Geen kabels nodig
    • computer kan uit staan als je wilt gamen
    Nadeel
    • Duurste oplossing
    • Wat lastigger om werkend te krijgen


    ja die zijn op dag 1 beschikbaar
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005

  4. Heb het origineel 'gechecked' op reuters, dat is gewoon een kort stukje waarin maar een paar dingen verteld worden over de stratigie van MS, andere nieuwsites gaan er veel uitgebreider op in. Het gaat hier echtwel om de Xbox360..
     
  5. lunachris

    lunachris VleermuisMan

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je fardo. denk dat het handigst de router is voor mij, heb er wel wat geld voor over:)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja, maar helaas verzinnen ze er te veel bij ... geef maar eens een paar bronnen ... Het stukje wat jij quote was een what iff scenario ... we krijgen voorlopig geen internet op onze xbox ... dit zou dan tevens een beveiligings lek zijn ...

    Geen probleem .. je moet wel een UTP modem hebben (utp=ethernet) ... verder moet je ff kijken of je een goede router kan kopen

    Linksys, Sitecom (eventueel een Sweex)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  7. lunachris

    lunachris VleermuisMan

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    heb er 1 van ericsson, heb adsl en het is een externe modum
     
  8. Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2005
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    aha nu snap ik het... Gates heeft het over www.live.com ... het is straks met die site mogelijk om de gevens van je xbox 360 on-line te bekijken... Windows Live en de xbox 360 vullen elkaar aan ... Hij bedoelt dus de gamercard ... niet dta er een web browser komt ;) complementary is aanvullen

    @ericson is goed ... gewoon een router kopen :)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  10. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je modem elke keer aan en uit zetten? Dat hoeft niet. Als je je internet wil delen over je xbox en pc dmv directe verbinding via je modem zal je gewoon het kabeltje moeten omsteken. Je hoeft niet je modem aan en uit te zetten. Op je xbox en pc staat de host-name opgeslagen dus je hoeft niet elke keer dmv aan en uitzetten je modem opnieuw te laten zoeken naar de network up- en downstream en verdere settings.

    Het enigste wat je moet doen is het netwerk kabeltje steeds omsteken. De ene keer de utp-kabel van je pc in je modem pluggen en de andere keer de kabel van je pc eruit halen en de kabel van je xbox inpluggen.

    En noem eens een voorbeeld van geen UTP modem? Een telefoonmodem is sowieso te langzaam dus ook dat is geen nadeel. Wie heeft er uberhaupt nog internet via inbelverbinding? Daarmee kan je sowieso niet op xbox live.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005

  11. Jaja Fardo, jij zal de strategien van MS wel helemaal door hebben:+

    Het enigste waarmee ze hoeven te komen is een toetsenbord en een Windows Live download. En iedereen kan surfen op het i-net met de Xbox360.
    Voor veel mensen die willen i-netten is de xbox360 dan een hele voordelige en goede keuze, waardoor de doelgroep voor de Xbox360 enorm wordt..

    Waarom zouden ze dat in godsnaam niet binnen een jaar al uitbrengen??
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Omdat internet niet secure is ... MS wilt immers geen beveiligings lekken ... Maar goed wat wil je inzetten ... :) ... een xbox 360 game :+ maar even zonder gekheid ... Een Internet browser zal er niet komen voor de xbox 360 ... dat heeft o.a. Major Nelson bevestigd ... dus verwacht geen Hotmail of andere functionaliteit ... Je kan wel MSN music/tv verwachten ... maar dat is dan ook alles
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  13. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    zeg weet iemand dat?? kan je ook nog op je xbox online als je live gaat op je xbox360??? dus dat je dan nog terug kan switchen...
     
  14. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Het installeren en veilig gebruiken van een webbrowser op de 360 zie ik ook nog niet snel gebeuren. Het is wel wat complexer dan een simpele download Plasticman. Daarnaast denk ik ook niet dat deze behoefte er heel sterk is.
     
  15. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit switchen kan dmv een router of een switch. Het is een soort stekkerdoos voor je internetverbinding. Je kan dan meerdere internetverbindingen tegelijk gebruiken. Je zou dan in dus ook op je xbox en op je xbox360 online kunnen. Echter niet tegelijk onder dezelfde account denk ik.
     

  16. En zijn die veligheids lekker dan nog zoweel erger als op deze PC's/internet?

    Nee, die kunnen ze juist veel minder maken/ uitsluiten via window's live en de 360.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Integendeel... als je een xbxo 360 wilt kraken ... moet je de zwakste schakel aan vallen ... als je een virus/hack wilt ontwikkellen dan moet deze nog binnen komen .... In een gesloten netwerk kom je niet binnen... tenzij er een deur open staat ... als dat dus internet is ... heb je een probleem! ... Tevens is het voor ms niet intressant om een internet funktie te maken... ze willen immers dat je MCE XP of Windows Vista straks gebruikt word om media te sharen ... Men gaat er dus van uit dat iedereen een PC heeft.
     
  18. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook zo'n soort vraag gesteld (zie deze post). Ga ik de jaarkaartjes op m'n oude Xbox invoeren. Neem ik dalijk iets van 2 jaar Xbox Live mee als ik een Xbox360 koop :) Hoe lang kun je trouwens nog Xbox Live blijven spelen op de oude Xbox?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zo lang je nog een gold account hebt op je xbox 360 ... of tot xbox 1 niet meer word gesupport (maar ga er maar van uit tot je gold account niet meer werkt)

    Kortom je kan hem altijd blijven gebruiken
     
  20. nickyb

    nickyb ...

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    je hoeft dus niet meer met de cc te betalen, maar heb je hem ook niet meer nodig om te registreren, of ergens anders voor???
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina