Eerste recensies Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Stifke, 21 nov 2005.

1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Het gebrek aan baanbrekende launchgames is toch wel een belangrijke argument om niet direct een 360 te halen. Er is geen enkel spel die echt de aandacht opeist. Niet bij de launch, maar ook niet in de komende tijd. Het blijven voornamelijk opgepoetste versies van Xbox spellen. Geen nieuwe exclusieve titels, maar meer van het zelfde. Spellen die een console verkopen zijn er nog niet.

Stel dat je je Xbox pas een jaar of twee hebt en er nog dagelijks plezier mee hebt, zou ik adviseren om nog even te wachten. Tot een prijsdrop, en tot echt vette titels. En dan heb je nog het voordeel dat je misschien een mooie gekleurde 360 kan kopen, of een voordelig pakket.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Toch hebben de Xbox 360 launch games in verhouding met andere consoles hogere review scores. Er is alleen geen game die er echt uit springt. Het zijn immers allemaal vervolgen of je hebt ze op een andere platform kunnen spelen. Is dit erg? Nee, er is namelijk nog nooit een console geweest die op de launch dag zoveel verschillende games uit bracht. Er is voor iedereen wel een game die hem of haar aanspreekt. De xbox launch games waren ook niet bijzonder te noemen. Alleen Halo was echt vernieuwend te noemen.

3. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, misschien kunnen we gewoon concluderen dat de aankoop van een nieuwe console bij de launch niet voor iedere gamer geschikt is. Te duur en te weinig spellen.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kijk daar ben ik het helemaal mee eens. Er zijn ook genoeg mensen die pas veel later een xbox hebben gekocht en daarna pas Halo. Ik denk dat de mensen die nu kritiek hebben ook niet op dag 1 de xbox hebben gehaald?

5. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Beste fardo je hebt volkomen gelijk.
    Behalve het ipod verhaal.
    Zoals je wel weet ,want jouw kennis gaat heel ver, is de muziek die je download via apple niet afspeelbaar op je xbox.
    Een soort van beveiliging, wie zei er ook alweer dat apple en ms geen ruzie meer met elkaar hadden

Cyrax 77 ik zeg toch niet dat online gaan iets negatief is.
    En ik begin al helemaal niet over de launchgames, want die zijn bij elke console dramatisch.
    Maar ik heb nu al een paar keer een demo gezien van bv pr3 en denk leuk.
    Maar is dit nu de reden waarom je een 360 in huis moet halen.
    Faceplates leuk, maar ga je nu elke keer een ander frontje erop zetten.
    Leuk voor je vriendin die het beter bij haar blouse vindt staan.
    Media center dus als je er foto's en muziek en online mee kan is het een media center.
    Dus mijn psp is ook een media center.
    En de meeste argumenten die ik hoor over de 360 betreffen het online gedeelte.
    Downloaden, market place, bug fixes (hoezo hij was toch bug vrij), chatten en nog meer van dat geneuzel.
    Maar als je dat niet wilt en gewoon wilt gamen waar een 360 ook voor gemaakt is.
    Nou de games die ik dan zie kunnen ook op een gewone xbox misschien niet zo strak en scherp.
    Maar het niveau van chaos theory vindt ik genoeg.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt! Maar niet helemaal correct. Het is correct dat je gedownloade muziek van apple welke op je apple Ipod hebt gezet niet kan afspelen. Maar als je deze gedownloade muziek van apple afspeelt via je pc naar xbox kan je hem wel afspelen.

Het is jammer dat Apple en MS niet tot overeenstemming is gekomen. Maar als het om muziek gaat die jij hebt gedownload van apple kan je hem altijd nog van af je pc laten streamen :)

Een media center is het als deze ook tegelijkertijd geconnecteerd kan zijn met een pc en van af de pc kan streamen (eigenlijk ook films) .. de Xbox 360 heeft de mogelijkheid om een xbox 360 media center extender te zijn... De xbox 360 is geen media center (want dat is de pc met XP MCE)

Wat betreft bugs ... met bugs fix'jes bedoelen we ... Security lekken om hacken te voorkomen. Fix'jes van gameplay ... bugs in bijv. Halo 2 kunnen er dan worden uitgehaald.. Bug fix'jes is dus meer game gerelateerd dan Xbox 360 gerelateerd

Ik snap nog steeds je chaos theory niet, want dat moet je dan ook van de xbox vinden... Want deze kan ook bugs fixen ... sterker nog dat was volgens de meeste gamers ... de beste feauture van de huidige generatie

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  7. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    ooohhhh maar dat is gemeen spelen

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat is daar gemeen aan.. Wat is gemeen spelen? Ik snap je laatste opmerking niet... leg eens uit?

9. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Was een grapje.
    Nee maar je kan hem niet rechtstreeks afspelen op je xbox.
    Daar gaat het om.
    Tuurlijk zal het wel met omwegen lukken.
    Ze maken het gelukkig nog niet zo bont als sony.
    Kijk en dat van dat media center wist ik dus niet.
    ik bedoel met chaos theory dat het grafisch denk ik het beste is.
    En de spellen die ik als demo van de 360 heb gezien komen niet veel verder dan chaos theory.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Majh mijn xbox 360 staat geconecteerd aan mijn Media Center PC ... daar staat ook al mijn muziek op ... dus ik zal deze functionaliteit alleen gebruiken voor foto's en soms voor muziek van vrienden .. De meeste kopen zelden iets van Apple store .. dus zobeel problemen verwacht ik niet. Ik vind randapparatuur aan sluiten een grotere omweg (mijn pc staat immers altijd aan en daar staat meer muziek op)

O het kwartje valt ;) ... je bedoelt Splinter Cell ;) ... dacht ff de chaos theory ... Grafisch haals Chaos Theory inderdaad alles uit de kast van de xbox. Toch heeft chaos theory ook beperkingen ... als je straks de kans krijgt moet je maar eens Call of Duty 2 (russisch level proberen) daar zie je rook effecten die je nooit zult zien op de xbox ... Grafisch onmogelijk ... net als de textures van PGR3 ... maar goed ... vernieuwend zijn de spellen nog niet.

Dus ik geef toe dat je ook kan wachten ... :)

NB je posts zijn nu beter Tasso

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  11. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar welk spel is wel vernieuwend.
    Dat vind ik nog niet eens erg.
    De ds zou vernieuwend zijn.
    Nou geloof me ik heb nog nooit zo'n hoop crappy games voorbij zien komen.
    De enig games die vernieuwend zijn waren nintendogs en yoshi touch en go.
    Maar van die vernieuwing komt voor de rest niks van terecht.
    Maar goed we wijken af.

12. ernestomodena

ernestomodena Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk ten zeerste juist uit naar de xbox 360. ik heb nu 3 jaar op de xbox gespeeld. In de computer industrie waar microsoft uit komt is het normaal om naar 3 jaar met iets nieuws te komen. kijk maar is goed alle met computer gerelateerde verzekeringspakketten duren 3 jaar niet langer. waarom naar 3 jaar is je systeem aan vervanging toe. ik ben dus blij dat ze nu met de xbox360 komen

over de patches:
    ik ben van mening dat dit ernu eenmaal bij gaat horen. Wie update tegenwoordig niet meer. bv: PSP, moederbord bios, TV's, bijna alle software enz.

over de gameplay:
    dit blijft een lastig punt want wat is vernieuwend. neem de ds met nintendo dogs ik denk gelijk aan een tamagochi. en ik ben nog steeds van mening dat eraan de gameplay weinig meer kan worden veranderd. je kan namelijk niet verder gaan als realisme.

over hdtv:
    ik ben van mening en vele met mij dat we langzamerhaand aan het over stappen zijn naar het digitale tijdperk. kijk maar is naar digitale televisie. ook de makers van de tv zijn overgestapt noem maar is wat nieuwe types 2005/2006 die geen lcd zijn die kan je op 1 hand tellen

over nekt-gen:
    ik ben van mening dat nekt-gen inhoud integratie in home entertainment.
    zo weinig mogelijk draden.
    betere graphics.
    giga multplaying.

hier zit ik op te wachten en ik ben blij dat ik MAAR 400 kwijt ben. moet ik anders mensen helpen herinneren hoeveel de ps2 koste toen deze uitkwam. en deze had nou niet zo veel betere graphics als de ps. en toch verkocht het systeem ik ben ook van mening dat de xbox360 dit gaat doen. en ik zie ook uit naar de ps3 maar ik weet totaal niet wat ik moet verwachten. ik heb het systeem nog nergens live zien draaien. ik heb alleen wat dummies gezien van zo gaat hij eruit zien. ik wil eerst iets zien voordat ik een conclusie kan trekken en ms laat dit zien en sony niet.

en als laatst wil ik toezeggen aan mijn conclusie dat ik blij ben als europeaan dat we is niet worden gepasseerd bij een launch.

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, ik bedoel ook niet dat jij dat zegt. Jij kwam met een argument dat je van patchen virussen kunt krijgen. Nu begreep ik van Fardo dat dat niet mogelijk is, maar als dat wel zou kunnen dan had dat ook kunnen gebeuren wanneer je online speelt.

Misschien is het gezien de launchgames, beter om te wachten, daar heb je een punt. Maar diezelfde launchgames zijn toch niet slechter dan die van welke andere launch van een next-gen console dan ook? Ik heb nog geen baanbrekende games gezien, afgezien van duidelijke mooiere graphics, maar de games die er nu zijn spreken me wel aan. Ik hoop natuurlijk ook dat er ook qua gameplay nu eens baanbrekende dingen zullen gaan gebeuren met deze nieuwe console. Nu is het niet meer dan een opgepoetste Xbox met meer mogelijkheden. Ik ben nu eenmaal een hardcore gamer en kan niet wachten tot er games komen (en die gaan komen, die overtuiging heb ik nu eenmaal) die wel baanbrekend zullen zijn. Het is geen supermachnine die 360, maar wel het beste wat je momenteel kunt krijgen (of binnenkort eigenlijk) op gebied van mogelijkheden. En die negatieve punten van CNN e.d. vind ik dus gewoon zwak, deze gelden voor iedere nieuwe console.

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Cyraxx.
    Ja sorry het is off topic maar anders moet ik weer een threat openen.
    Ik heb gisteren een pioneer se-dir800c 5.1 koptelefoon gekocht.
    Nu heeft de advanced scartkabel een optische kabel.
    Maar heeft de nieuwe van de 360 dit ook.
    Of gaat die straks gebruik maken van een andere aansluiting.
    En kan ik mijn oude advanced scart gebruiken

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja de xbox 360 heeft een optische uitgang (zit in de duurdere kabels, advanced, component, enz)

16. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik mijn oude advanced dan gebruiken

17. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Veronica magazine was deze week erg positief. Niet dat dat egte games expers zijn. Maar tog d8 ik zeg t effe:)

18. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij begint de spanning voor sommige te hoog te worden.Wat maakt het toch allemaal uit geniet straks gewoon van de xbox360 of ga straks voor de PS3 ieder zijn smaak.

19. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees momenteel nog steeds voor een "mindere" console...

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee, helaas niet

Deel Deze Pagina