De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht laat ik is origineel doen en een jvc kopen:p
    Het scherm krijg ik deze week binnen,maar ik wil hem ook voor de pc gebruiken.Alleen is mijn vraag wat voor soort kabel moet ik dan hebben?
    Dan kan ik alvast de kabel kopen en zodra mijn scherm binnen is dan kan ik hem aansluiten...
    O ja het gaat om dit model jvc lt 32 s60b http://www.kieskeurig.be/product/4B852CFFFCB96160C1256FCF0042222D.htm
     
  2. habbahabba911

    habbahabba911 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    "Guys, als jullie nu echt niet kunnen wachten.. Ga dan voor de BENQ DV3750. Deze 37" LCD is echt 1920x1080 en heeft een supermooie prijs. Rond de 1300 euro.

    http://www.benq-eu.com/Products/LCDT...fm?product=576"

    heb mijn ogen er ook al een tijdje opstaan.. ik ga ofwel voor dieje benq ofwel voor sony klv S32A10(in de mediamarkt stak DAT beeld boven al de rest uit..echt ongelooflijk..) hoe dan ook heb een vraagje over de benq.. de xbox 360 ondersteund minim 720p @60 frames per sec en dieje benq zou dus staan op 1080i (@ 30 frames per sec?) kun je dan switchen tss 1080I en 720p wanneer je wilt ?
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  3. Het is dat beeld ipv die beeld. Het is die Pimpmaster omdat dat gangsta taal is ;)

    Dat Benq model, tja. Je ziet alleen de specsheet en denkt dat je een goede TV voor ogen hebt. Denk eerst eens het volgende; dit formaat, met het betreffende aantal pixels is momenteel niet met dode pixel garantie te leveren, dus je zal er vast en zeker eentje hebben, waar je steeds meer irritaties aan overhoudt. Je hebt 1080p, zonder dat er materiaal voor is. 720p materiaal wordt geupscaled door de TV, ook niet ideaal. Er zijn voldoende alternatieven voorhanden.
     
  4. habbahabba911

    habbahabba911 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    "Het is dat beeld ipv die beeld. Het is die Pimpmaster omdat dat gangsta taal is" :)hehe (tis gefixed)
     
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    zeker een superieur beeldje met een lagere prijs dan de concurrentie. Zou zeker voor die gaan, onafhankelijke partijen spreken er ook met veel lof over, en ik weet toevallig dat benq wil doorbreken op de lcd televisiemarkt in europa, dus ze zullen zeker geen flutproduct afleveren met veel dode pixels (zou stom zijn).

    Ik koop nog eventjes niets (niet zoveel geld) maar dit is tot nu toe het meest interessante scherm dat er tussen zit. Met een ps 3 of hd filmpje zit je nu meteen goed iig...
     
  6. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Na lang nadenken heb ik toch maar het besluit genomen, ik koop een HDTV :9

    Het wordt de Samsung LE26R51B. Nu nog een leuke internetshop vinden die hem op voorraad heeft tegen een leuk prijsje.
     
  7. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet toevallig dat deze tv nog niet eens uit is en hij word ongeveer elke week uitgesteld.
    Welke bronnen heb je die er positief overspreken?? En een flut product gaat niet alleen over dode pixels, de kwaliteit van de tuner kan slecht zijn, dat van t scherm, en dat dit scherm echt 1920x1080p kan weergeven is nog niet door iemand bevestigt die t scherm heeft kunnen testen.
    Lees dit maar door:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1067411///benq,dv3750
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    stond dat een of andere duitse consumentenbond het een prima scherm vond (en ook andere bronnen) op die link. Ik heb dat hele scherm ook nog niet gezien, maar ik had toevallig wat gelezen over de plannen van Benq om hier eens te gaan stunten...dus die lage prijs hoeft niet meteen skeptisch te worden ontvangen en worden geassocieerd met slechte kwaliteit.

    Maar idd, je kunt het beste wachten tot consumenten zelf een oordeel over het scherm geven...


    edit: ik las al weer wel dat er geen hdmi op zit...das weer wat minder of nie?
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  9. Pimp

    Pimp Guest

    Vraagje. Is het verschil van beeldkwaliteit tussen Xbox en 360 groot genoeg om een Xbox 360 te kopen voor 400 euro, terwijl ik een 'normale' breedbeeld TV heb?
     
  10. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat iemand op dit forum daar al over kan oordelen omdat bijna iedereen de xbox360 alleen heeft zien draaien op een hd scherm in de 360 kiosk.

    Maar dit zei Gamespot over PGR3:

    Of course, these gorgeous graphics require an HD setup to get the most out of them, though we were pleasantly surprised to see that even on a normal television, the game still retained a good deal of its visual splendor. If you've got a newer TV set capable of playing in widescreen ratio, be sure to enable it, as this setup greatly enhances the game's visuals.

    Het oordeel zal dus aan jezelf liggen.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  11. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nog wat vragen over de Samsung LE23R51B:

    - In tegenstelling tot het 26" model heeft deze geen HDMI-aansluiting, wat heeft dit voor gevolgen? Kan ik zonder die aansluiting wel gewoon consoles als de Xbox 360 en de PS3 erop aansluiten?

    - Ik heb gehoord dat LCD's problemen hebben met het synchroon lopen van beeld en geluid. Iemand hier ervaringen mee? Zo ja, heb je dit probleem ook als je de tv op boxen aansluit?

    - Ik heb ergens gelezen (misschien in deze topic) dat deze tv 700 bij Mediamarkt kost. Klopt dit? Want bij BCC was hij 900 euro.
     
  12. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik wel weet is dat de PS3 een High Def. signaal gaat doorgeven over HDMI, dus die heb je voor die PS3 wel nodig.
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Een wijs besluit ;) Veel succes met je zoektocht en daarna natuurlijk ook veel plezier met je nieuwe scherm ! :D
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik wat geld bijleggen en op z'n minst voor de 26 inch versie gaan. Het ontbreken van een HDMI aansluiting is ook voor mij de rede geweest dat ik niet voor dat model ben gegaan.

    En idd, de PS3 gaat o.a. gebruik maken van HDMI om op de TV aangesloten te worden :)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, maar toen ik mijn TV ging bestellen kon ik kiezen : of voor iets minder dan 1000 euro (inclusief verzendkosten) bij een internetwinkel bestellen of voor 1300 euro bij de BCC. Ik ga er bij de aankoop ook niet van uit dat er iets mis mee is, zo wel dan duurt het maar wat langer met "heen en weer sturen" maar de aankoop heeft me in elk geval alvast 300 euro gescheelt en ik heb net zo goed garantie :)

    Ookal heb ik dan geen "face to face" contact met een verkoper (wat zal mij het aan me reet roesten, je hebt vaak nog meer verstand van zaken als die mensen zelf :9), ik heb gewoon mijn 2 jaar garantie en gewoon een factuur. Voor 300 euro meer heb ik dus persoonlijk contact met een verkoper nou geweldig :confused: Dus dat van die minder service vind ik persoonlijk nog wel meevallen ;) Maar goed, ieder heeft er zo zijn eigen visie op denk ik :)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  16. boscheboy

    boscheboy Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren naar de mediamarkt in eindhoven geweest en er waren daar 2 types die mij de aandacht trokken: de KLV-S32A10E en de KLV-V32A10E. Ik vroeg aan een verkoper wat het verschil was. Hij zei dat de v serie dus een chip heeft dat het analoge beeldsignaal verbeterd. Toen ik zei dat het hoofdzakelijk voor de xbox 360 is zei hij dat de s serie dus goed genoeg is. Ik was bijna klaar met twijfelen tussen de LE32M51B en dus een sony bravia. Helaas kwam ik toen volgend artikel: http://www.hdready.nl/images/test/Sony_KLV-S32A10E_test.pdf

    Quote conclusie van de test:

    De Sony Bravia geeft een mooi strak beeld bij High Definition uitzendingen, maar als het beeld snel bewegend is dan heeft het toestel al snel moeite om dit mooie plaatje te blijven weergeven. Het toestel toont vrij veel digitalisering waardoor je snel om harde lijnen op het beeld een soort blokjes vorming ziet (bijvoorbeeld rondom gezichten, letters etc.)

    Kortom wat ons betreft is dit toestel een goede middenklasser.

    Dus nu wacht ik toch maar eventjes de reacties af van de bravia's en samsungs als de xbox 360 er is. Ik hoop dat er dan topics per merk komen met ervaringen.
     
  17. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf nu de LE26R41 van Samsung en heb er evkes me pc op aangesloten en dat zag er werkelijk super helder en strak uit.Het klopt dat oude analoge singalen niet echt heel mooi zijn op een HD tv,maar zeker niet slecht.Om de echte kracht te zien moet je een pc of een HD signaal gebruiken maar ook DVD's zien er goed uit.
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lees die test ook.........niet echte waardes om trots op te zijn.
    't meest slorige vind ik dat de hdmi aansluiting links bovenop de tv zit zoals ik lees in de test.
    kabels wegwerken wordt op die manier onmogelijk gemaakt laat staan het feit dat je net een slag langere kabel moet kopen omdat je er anders net niet bij komt....slordig.

    het zal overigens echt geen slecht toestel zijn maar ik had er toch iets hogere verwachtingen van.
    wat ik van de bravia's gezien heb vond ik over het algemeen wel netjes.
    andere bladen kunnen zomaar iets heel anders schrijfen....gewoon ff alles in de gaten houden.
     
  19. Murlock

    Murlock Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen de LE26R41 en de LE26R51. Dus wat zeggen die laaste 2 cijfers?
     
  20. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Specifiek en technish zijn ze exact gelijk alleen de LE26R51 heeft een ander design en iets sterke boxen er onder hangen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina