Windows loopt vast.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VoYTeC, 21 nov 2005.

  1. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

    Ik heb dus nog een oude Pc staan (P3 800 Mhz) en ik wilde vandaag eens windows er opnieuw opzetten. Nu moet ik vooraf melden dat de DVD-Rom kapot is en ik dus alleen nog maar de beschikking heb over een CD-RW station.
    Ik vol goede moed de Pc opstarten, doet Windows het niet. Hij laad zegmaar wel de gehele procedure (Win 98 2e editie) maar dan waar normaal het Bureaublad zou moeten verschijnen, springt de monitor opeens op zwart.
    Dus ik denk, mwah, virusje ofzo. Ik doe de Windows CD in het CD-RW station en probeer te Booten vanaf het CD-RW station, werkt niet. Ook met een opstart Diskette kom ik geen steek verder.

    Mijn vragen: Moet ik perse Windows opnieuw Installeren of zijn er ook nog andere mogelijkheden om gewoon weer lekker te kunnen Msnen!:cool:

    Let Op: Ik kan dus wel in de veilige modus ed, maar niet naar mijn bureaublad.

    Mvg, Voytec
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Systeemherstel in Veilige Modus werkt niet?
     
  3. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Win98:eek:
     
  4. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon een paar keer achter elkaar aan en uit zetten, dat werkte bij mij altijd prima (p3, 733mhz) om in het scherm te komen om de veilige modus te kunnen kiezen.
     
  5. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Als er nog een pc in huis aanwezig is, koppel de monitor daar vanaf, en test deze even op je pc...
     
  6. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    In het verleden ook wel eens gehad met W98.

    Eventuele oorzaken.

    Te hoge verversingsfrequentie ingesteld voor de monitor(bv 100Hz terwijl de monitor maar max 60 aan kan)

    Grafische kaart die niet goed in zijn slot zit.

    Te hoge resolutie in combinatie met te hoge kleuren, 32 bit instelling terwijl de monitor/grafische kaart het niet aankan.

    Op zich moet je dit vanuit de veilige modus kunnnen oplossen.

    Dat was het wel zo beetje van mijn kant.

    Succes er mee.
     
  7. timmy

    timmy Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    koop een nieuwe pc
     
  8. timmy

    timmy Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    koop gewoon een nieuwe pc
     
  9. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Sterf met je onzinnige reactie :confused:

    Maar ik denk dat je voeding doorgebrand is ofzo, blijkbaar doen je diskette, cd-rom player en je vidkaart het niet meer. Probeer eens een voeding van een maat te regelen en kijken oftie het dan wel doet? Ik denk dat de veilige modus veel minder stroom trekt. Als dat het niet is denk ik dat er iets anders brak is maar kheb geen id wat. :confused:
     

Deel Deze Pagina