Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

1. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Bij de 399,- euro versie zit geen RGB kabel (maar composiet + component + scartblokje),...
    Je moet dus apart de advanced scart kabel aanschaffen en daar zit ook een optische aansluiting op voor het geluid. (die optical out zit bij de Xbox 360 standaard op alle officiele kabels)

----------------------------

1080i vs 720p discussie: sommige mensen vinden de hogere resolutie mooier, anderen het "rustigere" progressive scan opgebouwde beeld. De een is niet beter dan de ander.

Laatst bewerkt: 28 nov 2005
  2. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    is er nergens een site waar je filmpjes/plaatjes ziet van een gewone tv? bijv kameo op de hdtv en een normaale zodat je kan kijke wat het verschil is.

bvd

3. Plagu3lord

Plagu3lord Fidelis ad Mortem

Leuk Bevonden:
    0
  4. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Dat verschil is trouwens best minimaal zeg....

5. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    @ lbuysers bedankt man.:)

en ik zie best veel verschil ertussen.. maarja je kan ook nie alles hebben:) en als een pal beter is word het nog mooi:)

6. vallorus

vallorus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is wel duidelijk zichtbaar. Ik denk dat als je een uurtje op een HDtv hebt gegamed dat je daarna niks anders meer witl.

7. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg dat wel ja! Ik blijf de komende jaren gewoon op mijn 82cm sony trinitron platte beelbuis 50hz doorspelen! Prima beeld!

8. Plagu3lord

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het zijn vooral de details waar het verschil in zit, bv. het gras. Ik verwacht wel dat PAL en incl. een advanced scart cable, een gedetailleerder beeld geeft dan NTSC. En PAL is 576p, ligt toch al een stuk dichter bij 720p

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Totdat je op een <vul hier merk in> HDTV gespeelt hebt.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Helaas is HDTV nog niet zo doorgedrongen in Europa/NL en zijn we bijna verplicht om dan een lcd scherm te halen... heb nog weinig.. eigenlijk geen lcd scherm gezien wat ik nou echt top vindt als je ook gewoon tv wil kijken... ben je ook weer verplicht eigenlijk een digitale decoder in huis te halen, want analoog beeld op een lcd is echt crap. Plasma scherm is dan ook nog een optie, al heb je daar wel weer een hele dikke beurs voor nodig (meer dan een lcd die dezelfde res draait).

11. Bipo

Bipo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op de HDTV van Samsung gespeeld, maar de 360 games gaven mij geen overtuiging.... er ontstaat echt een soort van hoax nu hoor dat een normale tv nix meer is. Dat zien de tv fabrikanten natuurlijk wel zitten.

Ik ben het eens over de dikke beurs. Ze proberen iedereen nu echt leeg te kloppen. Iedereen schijt in zn broek dat ze straks niet bij de tijd zijn. Als je niet zoveel geld hebt, verspil het dan niet aan een hdtv totdat de boel zich ontwikkeld heeft. Ik vermoed dat er anders veel mensen spijt krijgen...

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je erbij dat je via je rgb scart kabel een progressief signaal krijgt? Daarnaast zit er nog een flink gat tussen 1280x720 en 720x576, namelijk een faktor 2.2.

13. Plagu3lord

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, dat staat er niet.

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed er staat: Pal is 567P en dat dat dicht bij 720P ligt.

PAL staat voor (Phase Alternate Lines) oftewel interlaced.

567P = Pal progressive

15. Plagu3lord

Leuk Bevonden:
    0
    Moet inderdaad 576i zijn, my bad.

Maar je hebt ook PAL-progressive, die is 576p.

16. Chrisvr2000

Chrisvr2000 Gamer P.S.

Leuk Bevonden:
    0
    faktor 2.2?? :confused:

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1280 x 720
    ----------- = 2.2
    720 x 576

18. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik ben in dit topic een van de mensen die steeds roept "Xbox 360 ziet er niet verbluffend uit op een normale TV". Wat ik bedoel is dat op een normale TV de Xbox 360 niet opeens 2x zo goed is (grafisch) -wat veel mensen wel denken- als een normale Xbox.

Natuurlijk ziet het er wel mooi uit! Veel beter dan de PS2. En beter dan de oude Xbox! Maar op een normale TV kan ik het niet een next-gen console noemen. Vandaar toen de Xbox 360 voor het eerst werd getoond, dat sommige critici hem spottend de Xbox 1.2 noemden. Daar zit -voor degenen die gamen op een normale TV- wel een kern van waarheid in.

19. Chrisvr2000

Chrisvr2000 Gamer P.S.

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me geen correcte manier om het verschil te berekenen. allemaal prima maar no way dat de kwaliteit/scherpte 2,2 maal beter is. anders mag jij mij overtuigen met wat screens.

20. Bipo

Bipo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar sluit ik me bij aan.

Deel Deze Pagina