Paar algemene vragen over de X360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door titan1980, 14 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Je kunt dan je xbox 360 (met advanced scart cable) digitaal met je setje verbinden wat ervoor zorgt dat je een veel beter geluid hebt.
     
  2. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Niet alleen met de advanced scart, alle kabels die je voor de 360 kunt kopen hebben een optische uitgang.
    En tsja... veel beter geluid...
    Je kunt door je xbox digitaal aan te sluiten (optisch) gebruik maken van ingame Dolby Digital geluid en ook DTS bij dvd's. Of dat nou zo enorm veel beter is dan stereo hangt af van je geluidsinstallatie. Een beetje stereoset klinkt beter dan de meeste rabbige 5.1 setjes van tegenwoordig.
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Met een degelijk setje hoor je echt wel verschil tussen een rood en witte tulp aansluiting of een optische aansluiting. Dat verschil kan echt heel groot zijn.
     
  4. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een heel groot probleem as. Vrijdag :'-(
    Ik had me helemaal verheugd op Morrowind IV, maar omdat die nu is uitgesteld weet ik niet welk spel ik erbij moet halen, kunnen jullie vertellen wat een beetje goeie spellen zijn.(heb wel goeie dingen gehoord over Kameo.)
    Maar als er echt nix bij zit dan ga ik gewoon PESen op de 360 en wacht ik wel tot er iets bijzonders uitkomt.
    Thnx
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  6. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Je praat poep. De optische aansluiting gebruik je voor meerdere kanalen (5.1 zegmaar) en de cinch aansluitingen stereo (bij twee stuks dus). Maar het is onzin om te zeggen dat het digitale signaal per definitie beter is dan het analoge.
    Een beetje audiofiel zweert bij analoog, er zijn zelf mensen die nog platen luisteren en niets anders willen dan buizenversterkers.

    Niet dat ik een audio-extremist pur sang ben, maar alleen even om aan te geven dat het allemaal niet zo simpel ligt als jij denkt te moeten verkondigen.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2005
  7. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga zelf call of duty halen, en idd kameo is gaaf. maar ook perfect dark zero is goed en king kong maar daar moet je maar van houden
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Iedereen denkt natuurlijk anders, vandaar dat anderen dat waarschijnlijk moeilijk voor jou kunnen zeggen, maar misschien heb je hier wat aan:

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=77751

    Cheers!
     
  9. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagje mbt gamerscores. Ik zag vandaag plaatje op games.fok.nl en dat vond ik toch wel raar:

    [​IMG]

    Ik snap die secret achievements dus. Je hebt achievements waar je niet van weet hoe je ze moet behalen, en als je ze gehaald hebt weet je het dus nog steeds niet maar heb je wel punten erbij??:confused:
     
  10. BrokenTable

    BrokenTable ehh?

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat dit niet meer op voor muziek dan voor gamegeluid? 5.1 geluid in een game is een hele andere belevenis dan stereo is mijn ervaring. Ook al zou het stereo kwalitatief beter zijn, zou ik liever een 5.1 opstelling willen (evenals als voor films)
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, als JIJ ze hebt gehaald dan pas weet je ze.
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Zeg wijsneus, ten eerste staat je toon mij niet aan en ten tweede bedoel ik precies wat je daar zegt. De optische aansluiting zorgt voor een veel beter 5.1 geluid. Met tulp aansluiting hoor je het niet echt surround zeg maar. Wat een audiofiel doet interesseert me geen hol. We hebben het niet over muziek, dus kom mij niet vertellen dat mensen platen prefereren. Met een optische kabel en een goed 5.1 setje waan je je midden in de actie. Met tulp aansluiting niet. Tenminste bij mij niet. Het kan zijn dat ik wat verkeerd heb gedaan, maar verder dan wit in wit en rood in rood kom ik dan ook niet....
     
  13. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Met tulpen heb je geen surround, zoals jij ook zegt nu. Nogal logisch dat digitaal aangesloten betere 5.1 oplevert. |:-
    Mijn reactie was op zoals je het in je eerdere post stelde, daar stond het dus anders.
    Mijn reactie ging puur over geluidskwaliteit, los gezien van het feit dat het 2 of meer kanalen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  14. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of dolby prologic 2 ook wordt ondersteund? Ik heb de advanced scart cable al maar daar zit alleen een digitale aansluiting op. Mijn versterker heeft geen ingang hiervoor. Zit er achter in de Xbox misschien een tulp-aansluiting??
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee .. in de advanced scart .. zit alleen een optische ingang daarom heet het ook advanced scart ... Alleen met een digitale (optische ) ingang krijg je surround sound :) ... je moet dus de standaard kabel gebruiken die bij de premium pack geleverd word
     
  16. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ook stom dan, met een advanced scart heb je beter beeld. Dus nu moet ik een standaard kabel gebruiken voor surround zonder RGB?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De kabel die bij de premium zit is ook een advanced kabel .. je moet alleen een scart blokje gebruiken .. de advanced scart kabel is gemaakt voor het Beste geluid en Beeld ... het beste geluid = Optisch geluid ... Beeld is niet echt veel beter dan met een normale scart
     
  18. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Er gaat alleen een compleet ander signaal doorheen, minor detail :p
     
  19. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik heb voor jan met de korte achternaam een nieuwe advanced scart cable besteld? :{
     
  20. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Fardo is heel stellig in zijn mening dat het verschil in beeldkwaliteit te verwaarlozen zal zijn. Ik denk dat het RGB signaal van de advanced scart kabel een beter beeld op zal leveren dat de standaard meegeleverde composiet stekker (al dan niet in een scart blokje).
    We zullen het vanaf vrijdag kunnen gaan zien... :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina