XboX lens reinigen..

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GhanZ, 30 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Lijkt mij toch wel ja. Als je alleen de lens vervangt en de rest niet, dan blijft het toch hetzelfde apparaat. De Lens maakt de programmering niet uit.
     
  2. undercover4life

    undercover4life undercover

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom als je lens toch naar de klote is en geen garantie meer hebt lekker aan sleutelen! :9 Of door iemand laten doen die een beetje kan solderen, want je moet wel 2 punten solderen! Maar weet iemand een winkel met een redelijke dvd (xbox) lens cleaner?
    En trouwens ik heb al op het internet gezocht zo`n 20 euro voor een NIEUWE lens en opgestuurd uit Amerika! Graag zou ik een winkel weten uit NL.
    Hoi hoi :cool:
     
  3. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Waarom zo moeilijk? als je xbox toch al open is geweest open de dvd drive en maak de lens schoon met een wattenstaafje.
     
  4. undercover4life

    undercover4life undercover

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, maar helpt dat ook? Voor het zelfde geldt is je xbox lens gewoon zwak, alhoewel ik morgen denk ik toch met een wattenstaaf rustig ;) er overheen ga, want ik kan niet geloven dat mn xbox het 1 weekje geleden prima deed en op die middag OPEENS |:- niet meer deed, en mn lens is zo`n kleine 5 maanden oud, dus denk ik dat het stof is, maar wat moet ik allemaal schoonmaken de lens, met een droge wattenstaaf, en wat nog meer? Ik heb ook over een spiegel gehoord ofzo iets :confused:

    mvg
     
  5. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Bij mij werkte het goed, halo 2 liep telkens vast, na het met een droog wattenstaafje schoon te hebben gemaakt werkte het naar behoren.

    Spiegels gebruikt men in het algemeen om naar zichzelf te kijken ik zie er het nut niet van in om deze te gebruiken.
     
  6. undercover4life

    undercover4life undercover

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik dacht dat ergens gelezen te hebben met spiegel in je dvd drive ofzo, maar denk dat ik ook zo erover heen ga met wattenstaaf, een nieuwe lens is immers toch al naar me onderweg :p

    :cool:
     
  7. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou ik ga mijn xbox niet openschroeven hoor, kwil graag het volgende weten:

    Zijn er mensen met een philipsdrive die hun drive hebben schoon gekregen met een dvd clean cd/dvd?
    1. Van welk merk?
    2. Waar gekocht?
    3. Wat is de prijs?
     
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Niemand? :mad:
     
  9. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je nog garantie op je XBOX dan?
     
  10. undercover4life

    undercover4life undercover

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is logisch |:-
     
  11. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    :) Kheb em al gefixed. Schoonmaak dvd'tje gebruikt. (van den Doel @ FRS)
     
  12. verhammedavid

    verhammedavid Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    reinigen lens xbox

    Mensen, mensen toch, is hier dan niemand die een beetje technisch aangelegd is?

    Mijn Xbox werkte dus ook niet meer zoals het hoorde, ik moest soms wel twintig keer proberen voordat hij men game cd aanvaarde als een xbox game.

    Een kuis-cd met borsteltjes op?

    Wel, dat heb ik dus geprobeert, met als gevolg, de lens helemaal om zeep en gedaan met spelen. Het vet dat aan de cd speler hangt, om een goede smering te voorzien, werd dus door die kuiscd, heel secuur over men lens gesmeerd, men lens zag dus niks meer door die vettige waas. En natuurlijk ook mijn kuis-cd naar de ruk.
    Garantie had ik niet meer, en ik wou er ook geen geld meer aan uitgeven, daar het dus ook een van de eerste xbox consoles was, en ondertussen de xbox 360 uit is.

    Nu, wat je moet doen om die lens te reinigen, en geen geld uit te geven , en wat altijd werkt, is het volgende :

    LET WEL OP, MENSEN DIE NIET TECHNISCH AANGELEGD ZIJN EN NIET SECUUR TE WERK KUNNEN GAAN, KUNNEN HIER BETER NIET AAN BEGINNEN.

    Eerst en vooral ontkoppel je je xbox console, je draait ze om op een bureaux ofzo, waar voldoende verlichting is, dan draai je eerst de 6 torx 20 vijzen uit de xbox, het zijn er zes, dus ook onder de zelfklevers kijken, en onder de rubberen voetjes, je moet ze normaal wel kunnen voelen als je er overgaat met je vinger. Heb je geen torx schroevendraaier, dan kune je, met een beetje geluk, met de juiste gewone platte schroevendraaier de vijzen er ook wel uitkrijgen. Vervolgens draai je de xbox terug om zodat hij terug plat staat, zoals het hoord. dan zou je het bovendeksel van de xbox moeten kunnen verwijderen, door gewoon zorgvuldig op te heffen. Eens je xbox open is zie je een hard drive en de dvd drive voor je. Vooraan op de dvd lezer, ligt een blinkend metalen plaatje, dat plooi je gewoon zorgvuldig recht zodat je de dvd lezer volledig ziet liggen, vervolgens draai je links en rechts van de dvd speler de twee kleine ster vijsjes los. Eens die er uit zijn , kan je het deksel van de dvd speler openen, en zie je de lens voor je, indien er nog een cd in zat, kan je die er ook gewoon zo uit heffen. Dan neem je een oorstokje en maak je de watte vochtig met ruitenreiniger (bv. instanet), let wel, vochtig, niet kletsnat, en je vrijft heel voorzichtig, door het oorstokje rond te draaien, over de lens, vervolgens neem je de andere zijde van het oorstokje, wat nog droog was en doe je net hetzelfde, zodat de lens mooi en droog is. Eens dit gedaan is vijs je de console weer zorgvuldig dicht. Als het plaatje van de lezer niet makkelijk op zijn plaats valt, probeer dan niet met geweld, als je een beetje goed kijkt en probeert, kan je em er mooi terug op plaatsen. Je plooit het blinkend metalen plaatje terug op zijn plaats nadat je de twee kleine vijsjes terug in de lezer geschroefd hebt en plaatst het deksel er terug op en draai ook de zes grote vijzen langs onder, terug in de console, en voilla, klaar is kees.
    PROBEER NIET EEN GAME CD TE SPELEN TERWIJL DE LEZER NOG NIET DICHT GEDRAAID IS, DE CD ZAL UIT ZIJN HOUDER VLIEGEN EN KAN BESCHADIGD RAKEN.

    Ik vraag mij af waarom niemand anders hier op dit forum, hier kunnen opkomen is, het is nochtans heel makkelijk. Gewoon voorzichtig zijn.
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoef je niet zo bijdehand te doen, er zijn genoeg mensen die dat al gedaan hebben. Je bent niet de enige die weet hoe een scrhoevendraaier werkt. Je kickt nu best wel een 6 maanden oude thread, met een ietwat achterhaald antwoord.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Precies.

    Oude thread, en genoeg anderen over te vinden,

    Closed.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina