Je kan ook een playlist maken op je xbox 360 Dat kan niet omdat je de muziek van het oude spel niet kan uitzetten, omdat er geen code voor geschreven is ... het zelfde geld voor de guide button of achievements voor games ... de oude xbox games kunnen dit niet aansturen
je kan tog muziek zachter zetten, het volume verlagen en dan zo verlagen tot dat het uit is, ik denk dat hij dat bedoeld dan zou het misschien wel werken
Ja tijdelijk, maar als je hem op wil slaan krijg je de foutmelding "Can't save playlist. Saved playlists can only contain songs from the hard drive". (Ik snap wel waarom dat zo is, want zodra je je pc uitzet kan hij die nummers die je streamed niet meer benaderen, maar ik zou het niet erg vinden als hij die nummers in dat geval gewoon overslaat) Je Xbox 360 emuleert een oud spel, je zou je kunnen voorstellen dat dit een proces is en er meerdere processen tegelijkertijd kunnen runnen. Stel dat de muziekspeler ook nog runt op de achtergrond en dat de output wordt gemixt met de output van het oude xbox spel. Bij sommige oude spellen kan je als gebruiker het volume van de muziek uitzetten en die van de soundfx aanlaten (in het oude spel dus, zoals op de eerste Xbox). Dan krijg je dat de output van het oude spel, alleen de soundfx, wordt gemixt met de output van de muziekspeler die op de achtergrond draait. Het runnen van meerdere processen is alleen waarschijnlijk te veel gevraagd van de hardware. En het levert vragen op bij de helpdesk, want je hoort de muziek die de muziekspeler afspeelt, je oude spel start op, en je hoort de intro muziek er dwars doorheen, en je moet dan eerst naar de opties in het oude spel om de muziek ervan uit te zetten voor normaal geluid, en dat uitzetten kan inderdaad lang niet altijd. Dat moet al in het oude spel mogelijk geweest zijn. Bij bijvoorbeeld het benaderen van je friendlist in een apart proces naast de emulatie van een spel wordt het een veel ingewikkelder verhaal, want dan zou er eigenlijk twee keer toegang tot Xbox Live zijn. Maar bij oude spellen zonder eigen Live functionaliteit zou het toch moeten kunnen? Het enige probleem lijkt me dan dat het teveel gevraagd is, het emuleren en de code runnen die je friendslist benadert. (Maar ik ben allang blij dat backward compatibility werkt zoals nu en dat leek me al erg moeilijk dus dit is geen klagen )
Jouw theorie klopt misschien ... maar dan zouden ze de game moeten gaan herschrijven .. ze hebben al heel veel moeite om een game te emuleren ... dus zulllen ze hier geen tijd insteken ...
Ja, ik weet dat het bijvoorbeeld kan bij Project Gotham Racing 2, bij "Options -> Sound/Music -> Sound Options" kan je "Sound Effects" en "Music" apart instellen.
Klopt maar bij pgr2 maakt op een andere manier gebruik van een custom playlist dan de huidige xbox 360 .. ook praat de oude xbox anders met xbox live dan de xbox 360 ... deze code kan je niet even snel herschrijven
Het probleem is denk ik om naast de emulator nog iets anders erbij te runnen op de 360. Maar wat ik bedoel kan je gewoon met de oude game doen. Stel je voor dat je een oude Xbox op een mengpaneel aansluit en verder een cd-speler. (Die cd-speler is het muziekspeler-proces op de 360 en die oude Xbox is het emulator-proces op de 360) Nu mag je niet aan het mengpaneel komen en niet aan de stereotoren, en de stereotoren staat aan. Je mag alleen aan de controller van de oude Xbox komen. Als je de Xbox opstart hoor je het opstartgeluid dwars door het geluid van de stereotoren heen. Bij de intro van een developer ook. Niets aan te doen, hierdoor zouden mensen de heldesk kunnen gaan bellen. Maar nu ga je op de oude Xbox in het spel naar de geluidsopties en zet de muziek uit maar de soundeffects niet. Nu hoor je dus netjes het geluid van de stereotoren met de soundeffects van het spel. Je moet nu dus in elk spel handmatig de muziek uit gaan zetten en niet in elk spel kan het. Deuntjes voordat een game begint blijf je dan wel houden en hoor je dan dwars door je stereotoren muziek heen. Verre van ideaal en de moeite niet om de emulator zuiniger te maken zodat er een muziekspeler naast kan draaien. Er zijn belangrijkere dingen. Maar ik zou het toch een fijne feature vinden.
MS (Major Nelson) heeft in een van zijn podcast verteld dat het niet mogelijk is, omdat de oude xbox games niet geprogrameerd zijn om hier naar te kijken .. Maw als het niet iop je oude xbox kon .. kan het ook niet op de xbox 360 .. hij word immers ge-emuleerd
Maar als je 360 bijvoorbeeld een stereotoren is en je oude Xbox gewoon je oude Xbox, beide op een mengpaneel, dan kan je in PGR2 gewoon alleen de soundeffects aanzetten en heb je met de custom playlist daarin niets meer te maken. Je luistert muziek via je stereotoren (wat het muziekspeler proces is op je 360) met de soundeffects uit je oude xbox (het emulator proces op je 360). Die code niet herschrijven ben ik met je eens, maar als een spel voor de oude Xbox helemaal geen Live functionaliteit heeft dan kan je je Xbox 360 wel Live laten benaderen in een apart proces. Je online status zou dan kunnen zijn "Online in Xbox Emulator", dan kan je in ieder geval friendsrequests ontvangen. Maar het zal allemaal wel niet gedaan zijn omdat het verwarrend wordt en teveel gevraagd is. Ik vind inderdaad die emulator op zich al verbazingwekkend. Laat staan er dan nog dingen naast doen.
ja maar de xbox 360 is geen stereo toren ... Je moet het eerder zien dat de xbox 360 een dvd speler is ... en de xbox een cd speler. De xbox 360 kan wel de cd afspelen ... maar hij kan deze niet enhancen met beelden ... omdat deze er niet op staan (code)
Dat zeg je nou wel. Maar dat zou beteken dat Developers op hun doosje moeten gaan zetten dat een HD verplicht is. Dit is niet wat MS heeft afgesproken met dev´s. Dev´s mogen er niet van uitgaan dat er een HD aanwezig is voor games. Dus dat geloof ik niet. Voor mij zou het waarschijnlijker zijn dat ze dat nodig hebben om de xbox games te emuleren. Of ik moet er naast zitten
Als er een HDD is gaat men dat gebruiken ... men rekent er op dat ie er is ... maar anders heb je iets langere load times ... daarom adviseert men bij Oblivion een HDD maar deze is niet verplicht
Een betere headset, die van de vorige xbox was toch wel beter. Nu is het geluid toch minder, zijn mensen moeilijker te verstaan en heb je soms last van echo.
Ik wacht nog altijd met een professionele headset met fatsoenlijke microfoon en koptelefoon. Heb ik ook gemist bij de oude xbox...
T enige wat nu opvalt aan de 360 is dat hij als er een game cd in zit veel lawaai maakt (ik heb geen HD) En ze hadden de fotomode wat uitgebreider moeten maken.. dat je kunt inzoomen en dat je bijv efectjes kunt zeten tussen de overgangen Dit waren mijn punten
Leuk man, hoe Fardo alle opmerkingen weerlegt. Maar het enigste wat voorlopig verbeterd mag worden is de headset. Ben benieuwd wanneer er alternatieven op de markt komen. Ik wil weer een 'oortje'...
O ik bedoel niet de halo 2 headset maar de Plantronics X20 .... deze kan je gewoon in de controller doen de halo 2 headset moet ook werken ... gewoon er in stoppen dus hieronder instoppen