Xbox 360 Live [Vragen]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo vraagje:

    Als ik mijn xbox eindelijk heb, wil ik natuurlijk op xboxlive. Kan ik mijn pc en mijn xbox gewoon met en crosoverkabel verbinden? En welke settings moet ik allemaal gaan veranderen?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat kan .. je moet ics instellen ... en eventueel je firewall uit zetten
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    IK heb een vraagje aan Fardo(sorry, ik weet dat iedereen je nodig heeft:D), maar ik ga binnekort online gaan he met de xbox 360. Ik ga binnekort een ethernet router kopen,... maar vanonder waar ik start(de modem) naar de router, dat is een adsl modem, zou ik toch maar best een ethernet modum kopen(en de adsl modem eruit gooien) en zo verder gaan naar mijn router, en alles verdelen? Of hoe zou ik het doen. Mijn vader dacht dat het ook via een adsl modem naar ethernet router gaat,maja, ik wil optimaal gebruik maken van internet,...dus wat is het beste in dit geval?
     
  4. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes punkballer. Vind het maar een vage utility (user has been login lijkt wel letterlijk vertaald uit het taiwanees), maar goed: geen ervaring met usb routers..
     
  5. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor iets heb je nu dan?

    En in de starttopic staan wel mooie plaatjes toch?:
    - tellijn->adsl modem -> router (eventueel draadloos) -> pc en xbox
    of
    - tellijn->adsl modem&router in één (eventueel draadloos) -> pc en xbox
     
  6. PunKBalleR

    PunKBalleR Soccer freak

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je hulp. :)



    edit: Is er misschien een andere manier waarop ik live kan gaan dan alleen via een USB router? Heb Wanadoo ADSL Lite met een Alcatel Speedtouch USB modem...:mad:
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2005
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    bij mij staat ie dus op moderate maar kan wel op live en werkt goed hoor, waarom zou ikdan NAT open zetten? wordt het dan sneller? of?

    en zo ja, HOE zet je dan die NAT open? !
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    omdat je niet iedereen kan joinen en niet iedereen kan horen en soms ook dingen niet kan downen

    Raadpleeg handleiding van je router
     
  9. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    ik kan wel downloaden hoor, nooit probs mee...

    ik ga ff kijken of dat wat helpt als die NAT open staat. Tis wel vreemd aangezien nu de NAT op Moderate staat en we wel allebei met onze 360 op live kunnen :confused:
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Luister ... het gaat 100% zeker problemen geven Moderate is niet goed! Je krijgt problemen ... waarom weet ik dat zo zeker? Zie in live en networking .. Help niet kunnen zien en horen van spelers! (of kunnen downloaden van content). Je kan met NAT strict en Moderate gewoon op Live komen de problemen zijn veel kleiner.
     
  11. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    ^^^ Ik kan erover mee praten...lol...

    Heb gisteren maar besloten een andere router te halen (een Linksys) en hiermee was mijn NAT probleem meteen opgelost.
    Heb ipv. DMZ te activeren gewoon de 3 poorten geforward en de andere computers een statisch ip adres gegeven, zodoende krijgt de 360 altijd het goede ip adres.
    NAT staat nu op open (en blijft dit ook...lol).

    Duidelijk merkbaar verschil qua downloads en online gamen....dus ben je onzeker...check dan even vantevoren op Xbox.com de router lijst die door MS ondersteund word.
     
  12. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn router wordt niet ondersteund door MS. Gamen gaat goed nu ik DMZ heb opengezet voor de 360, alleen downloaden gaat nog steeds hartstikke traag (provider: Chello).
     
  13. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat dit ook komt doordat jan en alleman demo's aan het downen zijn.
    In een paar weken wanneer de rush is geweest en MS zijn servers ook wat optimaliseert zal dit wel beter worden.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat is je NAT waarde? als deze open staat ligt het aan chello of MS .. anders aan je router
     
  15. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ook gemerkt dat je MTU waarde hoog genoeg moet liggen om wat grotere packages in een keer te kunnen ontvangen.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt deze moet minimaal 1350 zijn ... dan loopt alles ook een stuk soepeler ... ligt deze lager dan krijg je last van lag en download problemen
     
  17. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook PDZ en NAT heeft altijd al op open gestaan maar ik heb ook last ervan dat je soms niet kunt connecten. En dat je een speler niet kunt horen komt omdat die speler zijn headset heeft ingeplugd terwijl hij de controller aanzet. Als je dat doet kun je je medespelers wel horen maar zijn jou niet. Verder heb ik van meerdere mensen met PDZ gehoord dat ze bij sommige spellen niet kunnen connecten terwijl ze bij andere spellen nergens last van hebben.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit kan natuurlijk ook een probleem zijn bij je vriend of van die tegenstander ... als bij jou alles open staat hoe je je geen zorgen te maken .. dan staat het bij jou goed
     
  19. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    vreemd dat alleen PDZ daar last van heeft dan
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja de ene game maakt gebruik van andere poorten dan de andere ... Ook kan het zijn dat pdz bijv. grotere data packets gebruikt... waardoor de info niet aan komt. Tevens laat PDZ meer gamers toe ... dus heb je eerder kans op problemen (meer gamers = grotere MP battles)

    Ik verwacht dat er meerdere games komen met deze symptonen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina