Stelling:Twee versies van de Xbox 360 (goed of slecht)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 18 aug 2005.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De revolution word wel beschouwd als nieuwe console voor de normale klant .. als men dus een keuze gaat maken tussen Revolution of de Xbox 360 Core .. dan gaat de klant kijken wat ze er voor krijgen ... Kiezen puur voor game ervaring en voor mindere graphics kiest men de Revolution ... Anders kan men overwegen om voor de betere graphics te gaan + media center funkties en schaffen dan de Xbox 360 Core aan. Microsoft target heel slim 2 concurenten

1 Nintendo (Revolution versus Core)
    2 Sony (PS3 Versus Xbox 360 premium)

daarom heeft ms twee systemen op de markt gebracht, omdat ms gewoon weet dat er meerdere smaken mensen zijn.

De PS3 prijs is al min of meer bevstigd op 400+ euro ... dit komt door Bluy Ray .. check de ps3 versus xbox 360 thread voor meer details. Microsoft heeft deze prijzen ingeschat en heeft besloten om zo de concurentie aan te vallen. Een slimme zet!

Een stelling is een veronderstelling ... MS heeft dit ook zo berekend ...

Laatst bewerkt: 7 dec 2005
  2. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt het zelf, hier heb je 2 keuzes van 2 verschillende producten. Nintendo gaat om de ervaring (vooral de controller bijvoorbeeld) en Xbox gaat om de graphics. Nintendo gaat de concurrentie dus niet aan met Xbox en PS.

En bij de PS3 zei ik dat je de prijs ervan niet als argument kunt gebruiken omdat deze nog niet bekend is.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Daarom heet het een stelling ... Tevens geven analisten allemaal de prijs aan (maar deze discussie hoort thuis in het xbxo 360 vs ps3 topic) ... dezelfde analisten hadden de prijs van de xbox 360 (premium) ook ingeschat op 400 euro. Tevens heeft ms daadwerkelijkk rekening gehouden met deze oprijzen toen ze de Xbox 360 gingen ontwikkellen ...

Nintendo gaat wel de concurentie aan met de PS3 en de Xbox 360, omdat hun systeem vernieuwend is ... Als ze de concurentie niet aan zouden gaan kunnen ze beter de console niet op de markt brengen (ook deze discussie hoort thuis in PS3 versus Xbxo 360 thread)

4. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De stelling gaat erom of de 2 versies goed of slecht is. Wat de prijs is van de PS3 is dus geen stelling en kun je niet als argument gebruiken. Omdat die analisten eerder goed zaten betekent niet dat hun uitspraak over de PS3 ook goed is. Verder vind ik nog steeds dat de Nintendo nog steeds niet vergelijkbaar is. Zij richten zich op de mensen die een ervaring aan de console wil beleven en Xbox richt zich op de graphics.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De stelling: 2 systemen goed of slecht.

Is het antwoord dus voor mij een goede zet, omdat MS dan via deze twee systemen de concurentie aan kan gaan met Sony en Nintendo. Zie mijn bovenstaande argumenten. De prijs van de Revolution en de PS3 zijn juist van belanng, omdat MS hier op zijn strategie heeft gebasseerd.

De xbox 360 richt zich ook op een Ervaring ... namelijk Media ervaring .. de Xbox 360 is geen game console meer

6. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De prijzen zijn zeker van belang maar je kan geen concrete prijzen als argument omdat deze nog niet bekend zijn. Misschien verrast PS MS wel door de PS3 voor 350 euro te verkopen. Wat ik bedoel en de hele tijd al zeg, je kunt geen concrete prijzen prijzen als argument gebruiken als deze nog niet bekend zijn.

De Revolution richt zich op game ervaring en niet op media ervaring. Ook niet vergelijkbaar als concurrentie.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben het met je eens dat MS geen zekerheden heeft. Maar toen MS de xbox 360 ging ontwikkellen heeft men hier wel rekening meegehouden .. men heeft ingeschat dat de PS3 ongeveer de zeldfde prijs gaat krijgen als de Xbox 360. Gewoon door te kijken wat de materialen nu kosten. Tevens heeft men ingeschat wat de Ninetendo gaat kosten. Tevens wilt MS ook zo dicht mogelijk bij de prijs van de PSP zitten. Om hier ook mee te concureren.

dus voor 50 euro meer heb je een Core ipv een PSP ... Het maakt ook niet uit of de PS3 net iets goedkoper of net iets duurder word ... feit is wel dat de pirjs van de core dichter bij de revolution ligt (dus Core is concurent voor de Revolution / PSP) en de prijs van de premiunm ligt dicht bij de prijs van de PS3 (Premium is concurent van de PS3 )

Als MS geen Core op de markt had gebracht dan was het gat tussen de Revolution en de Xbox 360 te groot. Tevens zijn dan sommige mensen ook geneigd om de handheld van Sony te overwegen.

De core werkt ook goed in reclames ... Check maar eens de advertenties in een krantje van de Media Markt er word namelijk een van af prijs genoemd.

Koop nu de Xbox 360 (prijs van af 300 euro!)

De consument kijkt niet naar game ervaring althans de papa's en mama's niet .. die kijken naar de prijs

8. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De prijs is zeker belangrijk, dat heb ik zelf ook gezegd. Ook is het core pakket makkelijk om reclame te maken. Waar het bij mij om ging is dat je niet zomaar kunt zeggen dat de PS3 450 gaat kosten en de Revolution 250 gaat kosten (daar is deze discussie mee begonnen).

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Okay ik heb deze woorden nu terug gedraaid door te zeggen dat de prijzen ongeveer het zelfde zijn als de Xbox 360 Core en de Xbox 360 Premium.. Tevens ligt de prijs van de core tactisch dicht bij de prijs van de PSP

Ja, de discussie is begonnen omdat je niet begrijpt wat het verschil is tussen een stelling en realiteit .. als je geen stelling kan neerleggen dan kan er ook niets waarnemen ;)

10. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan klopt de titel van je topic niet echt: "Stelling:Twee versies van de Xbox 360 (goed of slecht)". Een stelling is te schrijven als: "Stel dat microsoft met 2 versies uitkomt". Dan kun je vragen: "Is dit goed of slecht". Aangezien al bekend was dat er 2 versies uitkomen is stelling niet meer geldig en blijft het dus een vraag. Als er gevraagd wordt of dit goed of slecht is, wordt er gevraagd naar een mening en een mening wordt onderbouwd door argumenten. Argumenten zijn feiten en geen stellingen ;)

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt maar de stelling was meer gebasserd op... Wat is jullie mening .. vinden jullie het goed of slecht .. tevens heb ik toen de discusiie neergelegd stel dat de PS3 450 euro gaat kosten en de Nintendo Revolution 250 euro ... vinden jullie dan de twee versies nog steeds slecht

De stelling (prijs PS3 en prijs Revolution) hoeft dan niet waar te zijn ... het is een stelling

In dit geval van een stelling een aan name mag je dus ook nog onbekende feiten gebruiken ... als je de kost prijs van sommige onderdelen weet ... en je de stelling kan onderbouwen door middel van analyses van analisten ... deze analyses is de prijs naar verwachting van een trend

12. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn niet je woorden. Jij zei dat het een goede marketing als de PS3 450 euro gaat kosten en de Revolution 250 (daar geef ik je ook geen ongelijk in) maar je hebt nooit gevraagd of iedereen de versies dan nog steeds zo slecht vindt.

Je zegt dus dat de marketing goed is als de PS3 voor 450 euro en de Revolution voor de 250 verkocht gaat worden. Je gebruikt de prijzen dus als een argument om je mening van een goede marketing te ondersteunen. Wat ik toen aangaf is dat je niet zomaar die prijzen kunt roepen als nog niets bekend is ;)

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hier zette ik de stelling neer ... ik nam aan dat de prijs van de PS3 iets hoger ligt dan de Xbox 360 en de prijs van de Revolution iets lager ligt dan de Core. Feit is dat men heeft gezegd dat de prijs van Revolution lager gaat liggen dan de Xbox 360 Core (de Rev. word de goedkoopste Console)... tevens is het een feit dat de meeste analisten aangeven dat de PS3 de duurste console word ... Dus duurder dan de Premium .. ik maakte de bedragen concreet ... maar ik vind het ook goed als je wilt aannemen dat de Xbox 360 Premium en de PS3 het zelfde gaan kosten ... Mijn argumenten blijven dan staan.

MS heeft de Core op de markt gebracht voor Marketting ... Concurentie op meerdere fronten bestreiden.

Dus

Core versus PSP en Revolution
    Premium versus PS3

en als mooie binnen komer ... Advertenties manipuleren

Koop nu de Xbox 360! vanaf 300 euro staat leuk naast een PS3 reclame ;)

14. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, dat is precies wat ik in mijn vorig bericht zei:

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Feit is dat men heeft gezegd dat de prijs van Revolution lager gaat liggen dan de Xbox 360 Core (de Rev. word de goedkoopste Console)... tevens is het een feit dat de meeste analisten aangeven dat de PS3 de duurste console word ... Dus duurder dan de Premium .. ik maakte de bedragen concreet ... maar ik vind het ook goed als je wilt aannemen dat de Xbox 360 Premium en de PS3 het zelfde gaan kosten ... Mijn argumenten blijven dan staan.

MS heeft de Core op de markt gebracht voor Marketting ... Concurentie op meerdere fronten bestreiden.

Dus

Core versus PSP en Revolution
    Premium versus PS3

en als mooie binnen komer ... Advertenties manipuleren

Koop nu de Xbox 360! vanaf 300 euro

Staat leuk naast een PS3 reclame ;)

Zels als de PS3 iets goedkoper is dan de Premium is de Core er ook voor de Marketting

16. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist, daar begon het mee, dat er geen concrete prijzen gebruikt mochten worden :9

Het was in ieder geval een leuke discussie, heb ik me weer een uurtje minder verveeld op mijne stage :)

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe vond ik ook ... leuke vinger oefenning :cool: ...

18. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    ?? vinger oefening ?? kan ik ff meedoen? want mn vriendin was er deze week niet...

19. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zei ik dat ook. Ik had het er alleen over dat de meeste early adaptors op dit moment vooral de gamers zijn. Dat de doelgroep van de Core (mensen die eerst de mogelijkheden willen bekijken en later hun console uitbreiden, mensen die nog nooit gegamed hebben, etc, etc) uiteindelijk duurder uit is. En dat gamers door de schaarste moeten wachten of verleid worden een Core te kopen.
    Leuk vergelijk, maar daar hadden we het hier niet over en dat is verder een keuze qua merk. Aangezien Playstation een heel sterk merk is met een brede doelgroep en een grote installed base zullen die weer veel consoles gaan verkopen. Nintendo is van oudsher een sterk merk, maar met een veel specifiekere doelgroep. Wellicht dat hun nieuwe aanpak (o.a. de nieuwe controller hier verandering in brengt). Microsoft is ook een sterk merk, en Xbox zit hier ook dicht tegen aan. Xbox heeft net als Playstation ook een vrij brede doelgroep.
    Joh echt?, waar had ik het anders over? ;)

Deel Deze Pagina