Standaard controls

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door wesleyX, 7 dec 2005.

  1. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het vervelend dat de controls in ieder spel anders zijn. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld jump in het ene spel A is en in het andere spel Y. Dit is vervelend als je erg gewend bent aan een bepaald spel. Je moet als het ware omschakelen om weer goed te worden in het andere spel.

    Telkens denk ik dat is toch geen probleem? Gewoon naar opties even de controls veranderen naar voorkeur. Dit ligt niet zo makkelijk, want ik ben altijd teleurgesteld als ik alleen maar the look kan veranderen van de rightthumbstick.

    Nou valt het wel mee bij FPS en Race games, maar vele action games varieren button layout. Ik vind dat de controls volledig naar eigen smaak zou moeten kunnen in stellen. Volledige custom controls dus.

    Het lijkt mij niet zo veel moeite/tijd kosten om custom controls te programeren.

    Hierdoor zullen spellen makkelijker te spelen zijn, omdat je de controls al kent. Dan kan je ook echt beter worden zonder constant hetzelfde spel te spelen. Mensen zullen minder snel afknappen op spellen. Zo blijft men het leuk vinden. Meer Gamers is meer Games.

    Het enige nadeel is dat ontwikkelaars niet meer vrij zijn en niet meer willen ontwikkelen voor de Xbox 360. Maar dan zouden ontwikkelaars alleen maar kijken op het korte termijn.

    Microsoft zou de custom controls moeten verplichten aan ontwikkelaars.
     
  2. Assault Trooper

    Assault Trooper Living in heaven

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch ook niet leuk dan weet je van ieder spel de controls al en hoef je niets onder de knie te krijgen
     
  3. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik zag liever goede controllers voor de xbox 360 en dan ook programmeerbaar!

    maar ik denk dat ik niet veel steun zou krijgen... of toch wel?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ga naar user preffernce ... Guide knop .. daar kan je ook de controller in stellen .. voor race games, FPS en sports volgens mij ... dan hoef je dat in de games niet meer in te stellen ;)

    Helemaal naar eigen smaak kan helaas nog niet :eek:
     
  5. jeroen kroes

    jeroen kroes hertog jan ownage

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    blaat

    jow mensen,
    volgens mij kun je bij \bijna/ elk spel de controller config instellen en bij sommige spellen kune je elke exakte toets zo je hem wil instellen dus ik denk dat dit maar een beetje zinloos is en als je er toch problemen mee heb dan had je maar een PC moeten kopen daar kun je altijd de controls instellen ( BTW) ik vind het wel leuk om aan andere toetscombinaties te wennen zo ben je in het begin echt bagger in een spel waarna je er veel van leert en je maakt als je je vergist in een paar toetsen altijd maar een paar keer naar mijn mening maarja ( mijn mening :p O-) _O_ _0/
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een beetje onzin... Zo haal je gewoon een deel van het plezier van gamen weg.. De controls onder de knie krijgen valt ook onder gamen.

    En daarnaast, een beetje gamer weet echt wel wat de meest standaard controls zijn..
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    zoals met halo2 heb lekkere controls , en dat hebben veel mensen bewezen dus gaan ontwikkelaars ook meestal die controls doen zoals farcry (heb bijna helemaal hetzelfde)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  8. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik join! Zelfde reden als jou.
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    @ gamer 24 zie ij en ik wat Fardo net post dat ga ik even proberen.. tot zo
     
  10. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zie het. Laat maar even weten wat je er allemaal mee kan.
     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    he wat vreemd ik zie dat niet als ik op de guide knop druk! ook bij het systeem zie ik dat niet .. zou dat kunnen komen doordat ik geen HD heb??
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    waar vind ik user preffernce???
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tijdens een game op de gguide knop drukken ... en dan prefferences
     
  14. UltraTiger

    UltraTiger Unregistered User

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    -guide knop drukken
    -gamer profile kiezen (dat stukje met je gamer picture en je naam)
    -game defaults kiezen, daar kan je de opties wijzingen voor racing, action, enz
     
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    aha

    maar als ik dat kies of veranderr gebeurt er in games (NFS MW demo) eigenlijk niets?
     
  16. UltraTiger

    UltraTiger Unregistered User

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    het werkt volgens mij alleen als je een nieuw spel begint, bij spellen waar je al savegames voor hebt zul je zelf de instellingen moeten wijzigen.
     
  17. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is best leuk om weer met totaal andere controls te spelen. Als je veel spellen speelt begint het toch vervelend te worden. Er zijn best veel spellen die gewoon goed zijn, alleen de controls maken het slecht.

    GTA zet bijvoorbeeld een standaard voor zijn genre. True Crime en 50 cent zijn voornamelijk niet goed omdat ze belabbert spelen.

    Als je dit genre nou leuk vind, dan speel je 1 goede en 2 matige spellen.
    Waren de controls allemaal hetzelfde, dan waren ze alle 3 leuk.

    Games kunnen dan niet meer concurrenren op controls, AI, storyline enz. zal nog meer op gefocused worden.
     

Deel Deze Pagina