De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die Vsync optie zou dan in het desbetreffende spel zelf aanwezig moeten zijn of gewoon sowieso al aan moeten staan (dit is niet schadelijk voor je TV, gewoon een optie om grafisch te perfectioneren zegmaar), bij Perfect Dark Zero is dit blijkbaar niet het geval....misschien dat Rare nog met een patch komt en anders pech. Tis een beetje jammer, maar het doet geen afbreuk aan de spelervaring als ik eerlijk ben.

De responsetijd van de LE26R51 blijft voor mij vooralsnog een onzekerheid, de ene bron zegt 12 ms waar de andere weer 8 ms zegt dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen (ook stom eigenlijk dat daar geen duidelijkheid over bestaat mja). Maar aangezien het probleem zich alleen bij Perfect Dark Zero in lichte mate voordoet (ook bij mensen die een ander merk/type TV hebben, dat heb ik namelijk opgezocht op internet en rondgevraagd aan mensen hier op het forum) mag met zekerheid gezegd worden dat het een aan dat spel gerelateerd probleem is. Het ligt dus niet aan de TV of aan de X360 :)

2. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf de xbox360 aangesloten op een Espon TW100 beamer in de stand HDTV 720P, als ik echter kijk in het informatie scherm van de beamer geeft deze aan 750P (60Hz), in de mode 1080i zie ik 1125i (60Hz). Moet ik hieruit concluderen dat 750P en 1125i de PAL versies zijn voor HDTV?

3. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat iemand mij hier kan helpen met mijn probleem, het gaat niet direct over een HDTV maar toch.

Ik heb net een mooie tft 19 inch monitor gehaald alleen zit met 1 vraag.
    PGR 3 is tijdens het spelen uitgerekt en zien de wagens er niet tof uit? ze zijn te dik en kort. Maar als je dan uit het racen zelf gaat en even wat in de garage gaat kijken of in het menu zit zijn er aan de onder en bovenkant van het scherm zwarten randen zodat het een breedbeeld effect geeft. Dan zijn de wagens wel mooi zoals ze moeten, slank en lang. Maar als je dan weer gaat racen gaan de randen weer weg en wordt de auto weer dikker en korter. Iemand een oplossing, ik heb al geprobeerd wat met de resoluties te veranderen maar geen effect.

4. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Op www.samsung.fr staan wel de responsetijden weergegeven en van dit model is dat 8ms.

5. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    En dit wordt weer tegengesproken door medewerkers van Samsung NL die ik heb gesproken die zeggen dat de R-serie een responsetijd van 12 ms seconden heeft. Het blijft dus vaag ... maar tegelijkertijd ook niet echt van belang omdat de R-serie eigenaren met de juiste firmware over het algemeen erg tevreden zijn met de performence van deze LCD.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, het is zo vaag als iets :9

Anyways, we hebben hier volgens mij alleen maar tevreden gebruikers van zowel de Samsung series en de Bravia modellen :cool:

7. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 op VGA en het beeld is fenomenaal. :) Op de X360 demopods is het minder mooi.

Analoog TV beeld zuigt.

Dat was 't. :9

8. Dave Paparazzi

Dave Paparazzi Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Kan de sony bravia KLV-S32A10E 720p of 1080i aan??
    Wie kan me dat vertellen en wat is beter voor deze tv dan.

THX.

9. rorast

rorast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo goede mensen. Er zijn mij 2 dingen niet helemaal duidelijk waar ik antwoord op hoop te krijgen.

1. Ikzelf heb sinds kort een HDTV(de LE26R41B) die ook werkelijk HD volwaardig is, dus o.a. 780p en 1080i.
    Nou vraag ik mij af hoe je tussen deze 2 modes kunt switchen. In de tv zelf zie ik hier de optie namelijk niet voor. Zit dit in apparatuur zelf die je op de hdtv aansluit als zij die opties ondersteunen? Zit b.v. in de xbox360 de optie om over te schakelen naar component ipv RGB? En als je dan overschakelt naar component in je xbox, kun je dan ook vanuit de xbox zelf selecteren of je met 780p of 1080i wilt spelen?
    Als je een component kabel gebruikt, geeft je HDTV dan ook automatisch 780p weer als je 780p hebt geselcteerd vanuit je xbox?
    Of moet je in de tv zelf ook nog wat instellen alvorens je werkelijk de 780p krijgt te zien? Ik zie in mijn hdtv hier namelijk geen optie voor, of komt die optie pas in je tv op het moment dat je er een component kabel op hebt aangesloten?

Ik begrijp dit niet helemaal, mede omdat ik dus nog geen HD apparatuur of component kabels heb. Gelieve hier antwoord op te geven.

2. En dan de tweede vraag, minder belangrijk maar toch. Waar in hemelsnaam worden component kabels verkocht voor de PS2? E-Plaza en mediamarkt in mn buurt hebben ze niet, en kunnen ze zelfs niet bestellen. Internet shoppen doe ik liever niet..

Alvast erg bedankt people!

10. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    1. Ja, in het 360 menu kun je instellen of je 1080i of 720p wilt.

2. Geen idee, maar sinds wanneer ondersteunen ps2 games HD kwaliteit :confused:

11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 games worden graflelijk zonder component kabels..

Ik heb mijne bij Lik Sang gekocht, wel een internetshop, maar weet niet of ze ergens in Nederland in een winkel te koop zijn. Denk het niet.

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik een gewone SCART voor mijn PS2 op mijn Samsung en ik zie geen verschil met m'n vorige normale TV.

Sterker nog, ik vind het beeld van de PS2 er met een RGB kabel nog iets slechter uitzien op mijn Samsung, in vergelijking met een gewone SCART dus. Kweet niet, het beeld wordt er niet mooier op in ieder geval....

Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  13. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    CRT TV? leg uit....

CRT is een VGA computer monitor, k heb er nog nooit een gezien met een scart ingang....

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Foutje van mij, verkeerde woordcombinatie :9 Ik bedoel dus een gewone TV ;)

15. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    crt staat voor cathode ray tube(kan het fout typen hoor) en betekend niets meer dan dat dit een normaal scherm is met 3 kleurengenerators erin.

de gouwe ouwe breedbeeld bv,met die dikke toeter aan de achterkant dus :+

http://electronics.howstuffworks.com/tv3.htm

16. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
  17. F3000

F3000 Exceptional Dude

Leuk Bevonden:
    0
  18. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste zijn er geen aansluitingen om HDTV te kunnen weergeven en ten tweede is de reactiesnelheid met 16 ms een beetje traag om xboxspellen te kunnen weergeven...

Hmm het blijkt dat hij toch component en VGA aansluiting heeft... Dus je kan hem wel op je xbox360 aansluiten, maar helaas blijft hij toch traag...

Als ik naar jou prijs kijk wat je eraan wilt uitgeven, zou ik voor de samsung HDTV's gaan :)

19. rorast

rorast Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Heb jew het over HDTV? Ikzelf heb een HDTV, en daar is scart waardeloos op, daar is composiet nog beter op. Ik raad je aan op een hdtv s-video kabel te proberen voor ps2, bij mij geeft dat 5x scherper beeld voor ps2 op een hdtv. terwijl op mn oude normale tv scart beter was..

20. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Scart schijnt niet altijd de perfecte combinatie te zijn met LCD... Dus als het kan component gebruiken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina