1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    geen op beide plaatsen kan het account aangemaaakt worden en je kanop beide plaatesen het account terug vinden
     
  2. SplinterCelll

    SplinterCelll SplinterCell Pwnt

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    en waar wordt het acc wel aangemaakt?:)
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    op de server van xbox live ... dus op xbox.com of op via je xbox 360
     
  4. SplinterCelll

    SplinterCelll SplinterCell Pwnt

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
  5. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    tuurlijk

    kan je dat ergens verzetten ofzo?
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn headset probleem is dus blijkbaar een nat-prob.
    Ik heb die mooie site van een aantal pagina's terug gebruikt en aan de hand daarvan de poorten 88 en 3074 (zo uit mijn hoofd) geforward. Ik blij echter hetzelfde probleem houden: Ik hoor niemand, alleen af en toe wat vaag gemurmel in het menu van CoD 2, wat ook nog wel eens door de boxen wil komen.

    Andere opties?

    edit: heb verder geen rare dingen aanstaan in mijn dashboard, iig geen mute. En ff printje toegevoegd

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2005
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    heb je je xbox 360 wel een statisch adres gegeven?
     
  8. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Kevf, heb je dezelfde problemen ook met een ander spel. Ik merk namelijk dat COD2 niet erg florisant is op Live.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb wel iets een statisch adres gegeven..... echt dit is allemaal nieuw voor mij |:-

    Volgens mij heb ik mijn pc een statisch adres gegeven en niet mijn xbox?

    Via ipconfig /all

    en dan hier ingevuld:

    [​IMG]

    Heb het niet alleen met CoD2, heb iemand uitgenodigd voor een private chat en dat werkte ook voor geen meter. Volgens mij doe ik iets fout, maar staat iig mij router goed :9

    edit: en wat is dmz openzetten? Ik google me suf maar kom er niet achter wat ik precies moet doen om mijn xbox daar in te zetten.

    edit2: Ok ik moet manueel mijn ip invullen, echter gateway staat bij automatic op 0.0.0.0. Bij manual geeft ie aan dat ik dat niet mag gebruiken. Oplossing? En kan ik niet gewoon het ip-adres gebruiken van de afbeelding van de portforward? ipv de overgenomen gegevens uit mijn xbox?
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2005
  10. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt inderdaad je pc een statisch adres gegeven. Zet deze ajb weer terug op dynamisch. Dat scheelt een hoop ellende op je pc. Je moet op de 360 zelf een statisch adres opgeven. Volgens mij staat in deze draad hoe je dat moet doen, maar in ieder geval niet op je pc. Lekker terug zetten naar dynamisch.
     
  11. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Kev, nog even een korte aanvulling. Om je pc weer terug te krijgen naar dynamisch moet je de bovenste optie nemen 'Automatisch IP adres toewijzen'. Dat doe je in het scherm wat je in deze draad hebt gepost.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ik zet hem zo terug. Ik begin langzaam aan te snappen wat ik moet doen. Ik moet twee porten forwarden in mijn router. Dat doe ik naar het ip van mijn xbox. Die moet statisch zijn en moet ik dus zelf invullen. Het makkelijkste is, is dat ik de gegevens overneem uit het automatic scherm. Echter daar staat gateway (dns overigens ook) op 0.0.0.0. Volgens het manual scherm mag ik die niet gebruiken. Gaat dat problemen geven? En moet ik verder nog ergens op letten.

    Altijd leuk een cursus router :9
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hmm er leek wat veranderd te zijn in mijn router oid door het omzetten naar statisch, alles liep vast. Nu weer naar de settings gegaan van mijn xbox en gateway ed was wel ingevuld. Testjes gedaan en NAT staat op open.

    Ok dan! Tnx voor de hulp :)
     
  14. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes met je Open NAT
     
  15. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb een probleem met xbox live. Alles werkt op zich wel, maar de verbinding met Live wordt om de zoveel tijd steeds verbroken. Dus dan moet ik steeds weer opnieuw verbinding maken. Dit is natuurlijk erg vervelend als je net in een online game zit.

    Als ik een Live connection test doe staat alles zoals het hoort te staan. NAT staat open, ip adres op de 360 is statisch. Ik maak gebruik van de volgende router: Conceptronic C100BRS4H. De ethernetmodem die hierop aangesloten is, is de ZyXEL prestige 623R-T1 ADSL Dual link router.

    Overigens heb ik minder last van het probleem als 1 van de pc's die op de conceptronic router aangesloten is aan staat. Het duurt dan langer voordat de verbinding verbroken wordt.

    Dus als iemand een suggestie heeft....
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja er zit op knop op het stukje van de headset die je in je controller steekt!
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    @Zilverpijl ... de Conceptronic C100BRS4H er tussen uit gooien .... je modem is namlijk een router en twee routers achter elkaar geeft problemen
     
  18. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een klein probleem. De vraag is al eerder gesteld door Tommie NL, maar die heeft vervolgens nooit zn antwoord gepost met hoe die tot een oplossing is gekomen, dus stel ik hem nog een keer. Ik kan port 88 niet forwarden. Mn NAT is strict, waardoor ik als ik mn porten wil forwarden alleen bij 88 de volgende foutmelding krijg: "The public port number cannot be 88. It will have a collision with the Home Gateway web service."
    Ik heb al geprobeerd om mn xbox een static ip-adress te geven, maar dan herkent die mn DNS niet meer. Dus wanneer ik het IP en DNS gedeelte handmatig invoer, vind die mn DNS opeens niet meer...terwijl die dat wel doet als beide op automatisch staan....mn router is een Edimax 6104k...
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als hij je DNS niet vind kan het zijn dat je die niet goed hebt ingevoerd. Controleer het nog eens als hij op automatic staat.
     
  20. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn NAT staat op Moderate dus heb ik http://www.portforward.com/routers.htm hier mijn sweex router opgezocht en vervolgens dit http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sweex/LB000021/Xbox_Live.htm opgevolgd en de poorten die fardo heeft opgegeven in zijn begin post opengezet. NAT staat nog steeds op moderate :confused: .
    In het dashboard van de 360 eindigd mijn IP op 03 en als ik op de pc naar startmenu > Uitvoeren > CMD (intikken) > IPconfig, dan verschijnt daar mijn IP eidigend op 01. HELP!!! What to do? Had ik 03 moeten doen ipv 01?

    Ps ik heb om te testen even mijn router ertussenuit gehaald en hoppa...NAT staat open dus het probleem zit zeker in de router.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina