Component????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mr.Bla, 11 dec 2005.

1. mr.Bla

mr.Bla Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tv die een component aansluiting heeft, maar niet HD ready is.Kan ik nu wel genieten van beter beeld als ik die component kabel zou kopen?Of doet ie het dan uberhaupt niet?:confused:
    Het gaat om de Xbox 360

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gaat het om de Xbox of om de Xbox 360?

3. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Wel als het een tv van minstens 720p kan je via component in HD gamen uiteraard kan dit ook alleen maar op de X360.
    'HD-ready' is gewoon een term voor een tv met HDMI of DVI aansluiting

4. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    als hij het over HD heeft lijkt het mij dat hij de xbox 360 bedoeld...:+

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Hoezo? Xbox 1 heeft ook component kabels hoor.

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeft niet, op de Xbox kan je ook in HD gamen hoor :).

HD Ready houdt in dat een tv minimaal 720 verticale lijnen kan weergeven en over één analoge en één digitale (met HDCP) aansluiting beschikt die HD signalen aan kan. Dus als een tv niet aan alle eisen kan voldoen, mag ie geen HD Ready certificaat dragen. Dat wil dus niet zeggen dat ie geen HD beeld kan ontvangen/weergeven. Kwestie van proberen dus ;).

7. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    De PAL xbox ondersteund geen HD, de NTSC daar en tegen wel maar het aantal games die daar gebruik van maken ligt nogal laag

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Maakt niet uit, er zijn genoeg mensen die met xbox 1 in nederland op HD zitten.

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat zo?

HD-Ready is toch gewoon een tv met een resolutie van 1280x720 of hoger en die 720p signalen op het beeld kan zetten? Toch niet perse HDMI of DVI? Er zijn toch ook HD-Ready tv's met alleen component?

10. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Als men een HDTV uitgeeft die HD-ready is bedoelt men hierbij dat het HDMI en DVI ingangen heeft, dit zijn type ingangen waarbij het signaal, in de kabel, digitaal blijft terwijl het bij component (en VGA) het van digitaal naar een analoog gaat en dan terug naar een digitaal signaal

natuurlijk kan je met een component-ingang HD-beelden verkrijgen, bezie 'HD-ready' meer als een verkoopsterm

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De EICTA minimum "HD Ready" vereisten:

1. Het paneel:
    - Minimale native resolutie van 720 verticale beeldlijnen (breedbeeld aspect);

2. Video ingangen:

* Het scherm accepteert HD signalen via:
    - Analoog YPbP (component of VGA) en
    - DVI of HDMI.

* HD geschikte ingangen moeten de volgende HD formaten accepteren:
    - 1280x720 @50Hz en 60Hz progressive (720p) en
    - 1920x1080 @50Hz en 60Hz interlaced (1080i).

*De DVI of HDMI aansluiting(en) ondersteunen content beveiliging (HDCP).

Wanneer een tv als HD Ready is gecertificeerd (dus niet toegezegd door een verkoper) ben je er zeker van dat ie op alle manieren geschikt is voor HD. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.

Laatst bewerkt: 11 dec 2005
  12. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er dan ook kabels voor de 360 die een DVI uitgangen hebben, want zo'n ingang heb ik wel. En scheelt dat dan nog meer in kwalieteit vergeleken met component.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    DVI kabels zijn er nog niet voor zover ik weet. Of DVI een betere beeldkwaliteit geeft vergeleken met component zal per situatie verschillen. Theoretisch zou DVI een betere beeldkwaliteit moeten geven. Maar het ligt grotendeels aan de gebruikte apparatuur en aan de kwaliteit van de kabels. Het hoeft dus niet altijd beter te zijn dan component :).

Deel Deze Pagina