Xbox 360 Live [Vragen]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berrens

berrens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met dit framework heb ik overigens iets opmerkelijks meegemaakt. Met de versie die op de xbox.nl site staat kreeg ik de melding dat het bewuste framework niet op mijn pc staat (wil ik allemaal best wel geloven). Grappig is dat ik naar een andere site van MS ga (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/devices/wmconnect/default.aspx) en daar versie 2.0 download, tijdens installatie geen gezeur krijg over MS framework (waarschijnlijk wordt dat automatisch mee geïnstalleerd) en gaan als de brandweer. Kortom, bij Framework problemen, bovenstaande link gebruiken en daarna happy streaming.

Cees

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Even een vraagje.
    Ik heb heel vaak dat mijn achievements niet of veel later worden bijgewerkt.
    Zoals heb ik gehad dat ik vorige week iets heb behaald, maar dit is nu nog steeds niet bijgewerkt. Ik heb wel gewoon constant verbinding met Xbox Live.
    Hebben meer mensen hier last van?

3. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb dit afgelopen week ook gedaan.. had altijd al spijt dat ik Macer77 had genomen ipv Macer NL.. Nu kon ik het dus eindelijk veranderen, kost idd wel 8 euro, maar die ben je ook zo vergeten..

Je kan het in je gamercard doen op je 360.. Is allemaal vrij simpel te regelen.. Je behoudt gewoon je friendslist en je gamerpunten, je moet alleen op de sites waar je je gamertag hebt ingevuld deze even veranderen, want je oude gamertag werkt natuurlijk niet meer.

Nog nooit iets van gemerkt.. Als ik een achievement hebt gehaald zie je zo'n tekentje in het beeld (hetzelfde als iemand online komt) met achievement unlocked.. Daarna staat hij gelijk bijgeschreven op mijn gamercard.

Dit zal ongetwijfeld te maken hebben dat iedereen die demo wil hebben.. Zelfs ik als fanatiek PESser ga toch even kijken hoe next gen voetbal eruit ziet.. Voetbal is de grootste sport op deze wereld, dus als de gratis demo beschikbaar zullen de servers wel even overbelast zijn.,..

Je kan ze gewoon in de winkel kopen.. Heb ze al regelmatig zien liggen.. Je hebt alleen maar 1 keuze, die van 2100 punten voor ongeveer 25 euro...
    Je kan ze ook kopen via je dashboard, wel CC nodigl

Laatst bewerkt: 11 dec 2005
  4. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ondertussen prompt gevonden maar nu is er weer wat anders..
    als ik ipconfig of ipconfig/all intyp dan krijg ik alleen ip,gateway en nogwat.
    nu komt hij door de ip test maar omdat er geen dns en physical adres bijstaan doet hij het niet.

dus hier mijn vraag: hoe kom ik nou achter die dns en mac adress, want bij prompt ziet hij het niet?

5. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Als je een router hebt is de DNS 9 van de 10 keer hetzelfde als de gateway.

als het goed is moet je dit ongeveer zien

fysiek adres is je MAC adres.

6. Superbol

Superbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He, sinds gisteren eindelijk op mn 360 kunnen spelen, alleen probeer nu ff Live over te zetten van gewone xbox naar 360. Het enige probleem zit hem dat als ik mn port wil forwarden (port 88 UDP) dat die zegt dat het "in collision with Home Gateway Web Service" komt. Iemand die weet wat je hieraan kan veranderen? Mijn Router is: Edimax BR-6104P

7. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0

nee geen router, daarom is het ook klote, ik krijg ook zoiets als het plaatje, alleen dan alleen ip, subnet en gateway, en daaronder lan 1 (niks) en lan 2 (niks)

hij speelt nu aldoor live bij mij maar daar hebben we ook niks aan..
    is er geen ander programmatje wat je dns en mac enzo kan achterhalen

plzzz help:'-( (hoezo wanhopig 8) )

8. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    configuratiescherm->netwerkverbindingen->kies verbinding
    ondersteuning
    details

@superbol: kun je ook DMZ instellen op je router?

9. Superbol

Superbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dit kan alleen wanneer ik de firewall van mn router aanzet, die op dit moment niet aanstaat....

10. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je proberen, of ff zoeken of je die web service poort op een andere dan 88 kan zetten.

11. Superbol

Superbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb dan in de DMZ nog niet mn XBOX 360 erin gezet (mn IP-Adress daarvan). Ik moet daarvoor een public IP-Adress opgeven en een client PC IP-Adress, maar ik weet eigenlijk niet wat ik hier in moet vullen. Het lukt iig niet om poort 88 te forwarden zonder dit in te vullen (zelfde foutmelding)...
    Dat andere zal ik nu ff gaan kijken of dat ergens te vinden is...

12. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Zit toch wel een handleiding of help bij?

Kan wel een gokje wagen dat je public IP adres leeg moeten laten. Denk tenminste dat je hier in kan vullen welke IP adressen volledige toegang hebben. Client adres zal dan wel het IP adres van je xbox zijn.

Dan hoef je ook niks meer te forwarden. Verkeer naar je xbox heeft dan volledige toegang. Beste is forwarden, maar als dat niet kan..

13. darkprince

darkprince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem: geeft foutmelding bij ip address

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:krijg het niet voor elkaar verbinding te maken met xbox live
    Welke provider?:Versatel
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 3 mb d/l

Modem[/b]USB:confused:peedtouch330

Welk merk modem heb je?:confused:peedtouch 330
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:USB

Internet Delen / ICS : staat geactiveerd

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)? staan uit

Router

Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

De Foutmelding: Your gateway did not respond to a network request
    Wat is de exacte foutmelding?:
    W:0000 - 0015
    X: 8001 - 1025
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
    Wat heb je geprobeerd?:IP gegevens en gateways te wijzigen
    Waar stopt de test?: bij IP
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Make sure a computer on the same device can connect to the internet.

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?:

14. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    @darkprince

denk dat je netwerkinstellingen niet goed zijn. Zo zoiets als dit moeten zijn

pc:
    ip 192.168.1.1
    netmask 255.255.255.0

xbox
    ip 192.168.1.2
    netmask 255.255.255.0
    gateway 192.168.1.1
    dns (moet je ff kijken wat het dns voor je provider is via ipconfig /all, staan ze bij de gegevens van je modem)

15. darkprince

darkprince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha.. echt vaag ineens doet hij het met de zelfde instellingen igg. bedankt voor je hulp

16. Superbol

Superbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik zit net nog ff te googlen, en denk niet zozeer dat het met DMZ te maken heeft, maar meer met het feit dat mn xbox geen Static IP-adress heeft...alleen nu zit ik daar weer vast omdat ik de volgende waarden moet invullen: IP address assigned by your Service Provider, Subnet Mask en Service Provider Gateway Address. Aangezien alles dus over informatie van je service provider gaat heb ik eigenlijk geen idee wat ik hier moet invullen...

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    hoi weer een vraag van deze kant hioe kanm je zorgen dat als je de xbox aanzet hij automatischh verbinding maakt met live bij mij moet ik het nu handmatiig doen? (komt denk ik dat ik een profiel van de memory kaart naar de HD heb gekopieerd!)

18. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    @superbol: hmm? je router heeft meerdere ip adressen. 1 van je service provider die automatisch is: dat is je WAN adres en moet je zo laten. De andere, de LAN adressen zoals je PC en xbox, kun je zelf kiezen of je die dynamisch of statisch maakt. Daar heeft je service provider niets mee te maken. Je router heeft waarschijnlijk DHCP aan staan waardoor je PC en xbox een dynamisch adres kunnen krijgen. Als dat zo is kun je gewoon een adres op je xbox invullen wat binnen de range valt, maar het liefst buiten de range van de DHCP. Dus als de DHCP bijvoorbeeld staat ingesteld op 192.168.1.100 t/m 192.168.1.150 dan zet je je xbox daarbuiten, zoals 192.168.1.36.

Rest wel handmatig invullen, moet je eerst ff kijken wat je nu op je xbox hebt en ff opschrijven.

@appie21: staat ergens een instelling van automatisch aanmelden op live. Weet niet meer precies waar :confused:

19. perfectbas

perfectbas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    AAAAAAAAAAARG mijn 360 is er nu al mee gestopt AAAAAAAAAH
    system error e74 :confused::confused: 5 minuten daarvoor deed ie het nog gewoon :mad:

20. Superbol

Superbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik ging net proberen om mn Xbox een static IP-adress te geven door mn DHCP uit te zetten. Maar in eerste instantie moest ik vervolgens een wachtwoord en username invullen, die ik toen niet wist, maar nu wel, alleen kom ik nu niet meer in dat scherm...oftewel: ik kan mn dhcp niet meer uitzetten:eek:
    Daarbij heb ik ook in de manual gelezen dat er een IP adress Pool is, die loopt van 100-199. Als ik mn xbox daarbuiten een ip adress kan geven dat zit ik goed...maar dat kan volgens mij dus weer alleen maar als je DHCP uitstaat. Maar die adress pool krijg je weer alleen maar te zien als je de DHCP inschakeld....oftewel, ik als n00b hierin ben veel te weten gekomen, maar wordt er nu een beetje hopeloos van. Wil gewoon die draad erin gooien en op Live kunnen...maar helaas...iemand die nog suggesties heeft??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina