De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar ff weten wanneer die knakker komt, dan bel ik ook even. Ik heb namelijk last van dat teletekst af en toe vastloopt. Tearing ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen, maar hij staat dan ook in 1080i, zal eens kijken of 720p anders is.
    Iig als je voor een vga kabel gaat voor je 360, zal het geen 768 worden denk ik, want de games zijn gemaakt voor 720p. Zou de kabel wel die resolutie aanhouden, krijg je ongetwijfeld zwarte balken, maar ik denk dat het gewoon 720p is. 768i is het sowieso niet, want dat is geen standaard.

@darkwish: Het staat gewoon op de site, dat de HDMI ingang van de Samsung HDCP ondersteunt.

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  2. DarkwishNL

DarkwishNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    aha dan ben ik een beetje scheel aan het worden :)

3. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    We hadden het inderdaad ook nog over dat teletekst, dat schijnt ook dan verholpen te worden.

Verder runnt de xbox 360 intern alles op 720p en de video scaler van ATI scaled deze omhoog of naar beneden. Je krijgt dus geen zwarte balken vermoed ik (heb ik nu ook niet, en met vga helemaal niet gok ik). 768i is indd geen standaard, maar ik vraag hier eigenlijk wat voor signaal is een computersignaal? progressive of interlaced, ik vermoed het eerste.

Ben zojuist naar de winkels geweest maar die ***** dingen zijn nog dicht :mad: Ok niet zo snugger van mij... Maar ja ik zit tot 17:30 op school en moet dan nog naar huis, ik moet dus nog ff wachten.

Toch heb ik nog wel me twijfels. Als de volgende firmware namelijk wel 1:1 kan weergeven en niet zoals nu delen afsnijd. Dan heb je daar volgens mij net zoveel aan. Want dan interpoleerd het scherm het signaal wel omhoog, maar volgens mij is de scaler in de xbox 360 daar alleen beter in. Ik ben er dus nog niet over uit.

Tot die tijd kijk ik films wel in 1080i dan zou ik geen tearing moeten hebben... Ik kijk toch 1080i films dus dat maakt verder niet zoveel uit.

4. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het probleem bij jou is, is dat je toch nog zwarte balken hebt bij films? Of heb ik het verkeerd begrepen?

edit: o nee, aan de zijkanten. Vreemd, is mij (nog) niet opgevallen.

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ben een beetje aan het rondbellen....maar kan verdomme nergens die hd vga kabel meer vinden???

ben toch nieuwsgierig of deze kabel beter zou zijn voor mijn schermpie als ik de 360 in de hoogste resolutie op iets van 1360 bij 760 zijn beeld uit laat sturen.......moet alleen wel de kabel hebben :mad:

6. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    @ Romius

Dit blijkt slechts het geval te zijn bij een enkele film. En op mijn pc is deze dan ook kleiner dan de rest. Lijkt dus filmafhankelijk. Maar het beeld afsnijden is dus mijn grootste probleem nu + tearing natuurlijk maar goed..

@ Beuker

Benieuwd of je hem kan vinden en laat even weten hoe het bevalt als je hem vind. Dus of 1360x768 mooier is dan 720p op zo een LCD scherm. Alvast bedankt. En balen trouwens dat hij zo moeilijk te vinden is daar heb ik nog niet eens over nagedacht... :p

7. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    hallo, eventjes offtopic hier:

Ik weet dat er hier veel mensen zitten die veel verstand hebben van computers, misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik heb de volgende thread op xbw reeds aangemaakt:

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=78616

Bij voorbaat dank als je ff wilt kijken..

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem bij media markt vandaan lagen stapels :) Nog niet mee getest though... ik zou hem gebruiken op 1280x720, anders gaat 360 weer lopen scalen ben ik bang. En als dat net zo min is als met pgr3... hoeft het van mij niet.

9. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mij iets te computer technisch. Maar even een tip (want ik verwacht niet dat je veel replys zal krijgen) plaats hem even op: http://gathering.tweakers.net (geen reclame ofzo) die weten er echt veel meer van af! En kunnen je ongetwijfeld helpen, of in iedergeval meer dan wij hier...

10. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er dan mis met component, of heb je die input niet tot je beschikking? Want voor mij zou juist de reden zijn dat ik 1360x768 kan kiezen... Aangezien ik verwacht dat de xbox 360 beter scaled (van 720p omhoog) dan mijn tv interpoleerd...

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is niets mis met component, maar aangezien pgr3 niet native 1280x720p is maar daar onder zit (Althans laatste keer dat ik checkte lag de resolutie daar wat onder) en geupscaled wordt naar 720P. Vandaar dat je nog gewoon kartels hebt bij daken van mooie ronde auto's. Als je je 360 dan ook nog een keer verder laat upscalen wordt het beeld er niet mooier op. Ik verwacht eigenlijk dat je tv het zelf beter upscaled dan je 360... maar het is hoe dan ook het proberen waard.

12. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die kartels vielen mij ook al op. Het is indd niet echt extreem scherp. Maar ik dacht juist dat een videokaart beter was in upscalen dan een scaler van een tv... Maar ik ga het misschien ook doen om 1:1 weer te geven (dat gebeurd hoop ik als ik de exacte resolutie als bron lever) Wel een voordeel van 1360x768 is dat 1080i film net iets mooier er nog uit zien... :+

Ik ga woensdag kijken of ik hem ook kan kopen. Maar ik hoop dat beuker mij voor is en er het fijne over kan vertellen.

Nog even een vraagje: want volgens mij snijd hij ookt tijdens spellen af:

PGR3 met de F50 (gewone) incar view. Kunnen jullie dan de linker spiegel en achteruitkijkspiegel helemaal of een groot gedeelte zien??

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan met 16 : 9 normale tv een groot gedeelte zien, 3 kwart van de spieger en ook zoiets van de achteruitkijk spiegel. Als ik me niet vergis zag ik wel alles op een 720p bravia.

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @Banjy,

Is het jou ook opgevallen dat het tearing fenomeen alleen voorkomt bij 720p? Wanneer ik de Xbox 360 op 480p of 1080i instel heb ik geen last van tearing.

15. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Het gaat om 720p @ 60Hz. Alle andere formaten leveren geen problemen op. Maar heb jij ook dat hij het beeld afsnijd? Ik zal binnenkort eens een foto nemen van mijn ingame incar view met PGR 3 kunnen we eens vergelijken...

16. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Arjan ik heb de zelfde tv als jij en ik heb ook last van lichte Tearing ook in het Dashboard van de xbox360.Je ziet het veel aan de onderkant van de tv een hele lichte streep snel door het scherm.Ik kijk het evkes aan en anders neem ik contact op met Samsung want het schijnt dat dit een heel bekend probleem is bij vele Samsung TV's in de Serie: LE26 en LE32.Met de VGA kabel had ik nergens last van.

Bij Kameo is het heel lichtjes en ook onderaan het scherm.Ik geloofde dat dit probleem kon worden opgelost worden door een simpele Update van de Firmware.Ik heb nu de 19 mei versie van de firmware terwijl ik me tv 2 Maanden geleden heb gekocht.

Laatst bewerkt: 13 dec 2005
  17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    @tipex..

ik had gisteren hier in almere gebeld met de medijaa markd die mij vertelde dat zij geen vga kabels hebben liggen.

probeer het van de week ff in amsterdam.......denk wel dat zij het hebben.
    mijn lcd is voor de 2de keer terug naar philips(zonet opgehaald)voor wederom een oplichtende pixel.

ik was al de eerste in bloody nederland die deze klacht had......en heb hem nu voor de 2de achteropeenvolgende keer.
    voor de 2de maal komt er een compleet nieuw lcd paneel in a 1500 eurootjes........philips heeft dus aan mijn toestelletje nu reeds 3000 euro verspijkerd...daar gaat hun kerstbonus :+
    morgen is het scherm weer klaar(deze keer hebben ze wel alles op voorraad) en van de week hang hij hier weer aan de wand.

en ik lach me de pixelpokke als er weer een blijft oplichten......de telefoon kent het nummer al uit zijn hoofd :+

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het is je ook niet gegund Beukje. :)

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ach er zijn ergere dingen grave.......en ik ben in de loop der jaren al zo vaak tegen dit soort gekkigheden aangelopen dat je er aan gaat wennen.

toen ik verhuisde naar almere en in de verbouwing zat heeft de badkamerboer mij tot 5 keer aan toe de verkeerde deuren voor de douche bezorgd.....zo zie je maar.

ik kan er inmiddels een boek over schrijfen maar moe worden doe ik er niet eens meer van :+

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag nog steeds bij mij spelen hoor beuk :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina