Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter[NL]

    Peter[NL] Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    kan het ook zo?
    of geeft die converter een pinnetje in plaats van een 'gat waar het pinnetje in kan'? en zo'n minijack van normale PC boxjes, is dat 3,5mm?
    en als die converter er niet zomaar bij zit, waar kun je die dan ergens online kopen? (of ergens in nijmegen)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  2. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeiedag beste mensen, ik zat met een vraag.

    Ik was nog een van de gelukkigen die nog op 10 december een 360 core edition kon bemachtigen. Nou heb ik een hdtv, dus is component of VGA wel een wezenlijk onderdeel. Die rottige composiiet kabels zijn nog nergens te koop, maar kon al wel een officiiele 360 vga kabel kopen, en die past ook op mn tv. Ok, dan kom ik nu op mn vraag.

    Als je met een VGA kabel in het 360 menu bij display settings kijkt kun je kiezen uit de volgende screen resolutions:

    640 X 480
    848 X 480
    1024 X 768

    1280 X 720

    1280 X 768
    1360 X 768


    Nou was het me duidelijk dat de eerste 2 resoluties waardeloos zijn, maar dan mijn vraag, welke van de laatste 4 resoluties kan ik het beste kiezen? ( overigens prachtig beeld bij alle 4 de laatste resoluties) wat de voor en nadelen van elke resolutie? (mn tv is HDTV en ondersteunt 720P en 1080i en 480P)

    ik had begrepen dat 1280 X 720 gelijk staat aan 720P? Bij uitproberen lijkt deze ietsiepietsie scherper dan de laatste 3 resoluties. 1 nadeel aan deze resolutie, rechts van mn tv zit dan een balk van 1 cm, die balk is groter dan bij de andere resoluties. In werkelijkheid is die zwarte balk vanwege het 1 cm opschuiven van het beeld naar links, dus ik mis links 1 cm beeld doordat het achter de tv omhulsing zit als het ware, en rechts mis ik 1 cm beeld omdat er niks is weer te geven op dat stuk beeld buis, dat is et einde. Dit is een probleem wat vaker voorkomt, vooral bij de ps2 al toen geloof ik. Hebben jullie dit ook bij 360 met GVA, component of composiet op een hdtv?

    Nouja, mn vragen nog een keer:

    1 Welke resolutie is het beste?

    2 Hebben jullie bij hdtv rechts ook een zwarte rand van circa 1 cm breed? En gebruik je dan VGA, component of composiet?

    THX!
     
  3. forza katwijk

    forza katwijk Hardcore For Live

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA HD AV-kabel voor de Xbox 360™Verbazingwekkende haarscherpe graphics van de Xbox 360 op je computermonitor of HD-tv dankzij de VGA-invoer. Speel perfecte audio af met de meegeleverde stereoaansluiting of gebruik de Optical Audio-poort voor digitaal geluid.


    Kenmerken
    DV-15S standaard-VGA-connector


    Video-uitvoerinstellingen van 480p, 720p of 1080i


    Dolby Digital 5.1 Surround Sound-uitvoer

    zit die gender changer erb nu bij of niet?
     
  4. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    @ forza, De 2 stekkertjes uit de top post zitten bij de VGA kabel in, de beschrijving op xbox.nl over de vga kabel klopt niet, lees even een paar pagina's terug of kijk even bij de amerikaanse versie van xbox.com, deze info is wel correct.

    @rorast, Beste resolutie, dat licht aan je eigen smaak, net wat je lekker vindt kijken.
    over die zwarte balk, dat moet in je tv in te stellen zijn... net als je op een PC monitor met het beeld rond kunt schuiven.

    @Peter, dat stekkertje heeft geen minijack female nee, wat je wel kunt gebruiken is een minijack 2 naar 1, en de minijack uit zowel je xbox als je speakertjes in de ingangen steken, deze zijn namelijk ook rechtstreeks op elkaar aangesloten.




    hier nog even een oplossing voor de persoon die gebrom uit zijn speakers kreeg toen hij de 360 aansloot:

    Last van brom?
    Vaak hoor je een brom in het geluid wanneer je de pc op televisie of stereo aansluit. Dit wordt veroorzaakt door een zogenaamde aardlus. Een aardlus ontstaat wanneer de aardespanning tussen twee punten verschillend is. Vaak veroorzaakt de antennekabel deze aardlus omdat de aarding hiervan vaak op honderden meters vanaf de aansluiting met je pc is. Dit veroorzaakt een extra weerstand. Omdat je pc, die altijd in een geaard stopcontact moet zijn aangesloten(!), deze weerstand in de aarding niet heeft, veroorzaakt dit een spanningsverschil wat zich laat horen door een brommend geluid uit de boxen van de televisie of stereoset. De meest eenvoudige oplossing om dit te voorkomen is om de antennekabel te ontkoppelen wanneer je het geluid van je pc op je huiskamerapparatuur wilt horen.
     
  5. Xdude

    Xdude Live baby Live!

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0

    De beste keuze is de resolutie die het dichts bij de resolutie van jouw scherm ligt. Je kan op die manier het scherm pixel voor pixel aansturen.

    Ik gebruik een 50" plasma, die heeft een resolutie van 1366x768. Dus ik gebruik de laatste optie bij vga van 1360x768. Dit geeft bij mij het beste resultaat. Super scherp beeld!!

    Bij de andere resoluties had ik ook een rand op mijn scherm, dus ik denk dat jouw scherm een hogere resolutie heeft.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In principe heb je die adapter niet nodig. Ik kan niet zo snel een winkel vinden die het volgende kabeltje verkoopt, maar Logitech stopt ze altijd in de doos bij hun speakersets:

    [plaatje]http://www.virtual-hideout.net/reviews/logitech_z3_speakers/22.jpg[/plaatje]

    Met zo`n kabeltje ben je meteen klaar.
     
  7. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een weekje de VGA HD kabel gebruikt en dacht toen van nu zal ik eens de Component kabels gebruiken.Ik vind wel dat de kleuren van de component op de tv wel mooier zijn dan bij VGA op me TV.Met de VGA kabel had ik wel last van balken links en rechs.Maar persoonlijk zijn de allebij goed en elk kabeltje heeft wel zijn verhaaltje dus zijn voor en nadelen.
     
  8. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Balken, links en recht, ik volg er helemaal geen k*t van..

    volgens mij moet je dan echt je tv eens afstellen, of je box op breedbeeld format zetten..
     
  9. mac-x

    mac-x Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een 1m 09 plasma tv met een vga ingang zou de vga ingang veel beter zijn dan de scart ingang ??

    vast bedankt
     
  10. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is alleen bij sommige spellen zoals Need for speed.Bij Kameo had ik er totaal geen last van.Ik raad zeker VGA niet af.;)
     
  11. Peter[NL]

    Peter[NL] Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0

    OMG that is echt PRECIES wat ik nodig heb :eek:
    ik kan hem echter ook nergens op een online winkel vinden, als iemand deze kabel toevallkig tegenkomt, zou je me dan even willen waarschuwen? je zou me er heel erg mee helpen. al vast bedankt.
     
  12. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou de Handyman bij jou in de buurt proberen
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit het juiste topic voor mijn vraag is.

    Ik heb vandaag een Xbox 360 gekocht (premium) met daarbij de HDTV kabel. Nu zit ik met een probleem. Ik heb een HDTV (Philips), alleen niet een Rood Groen Blauw aansluiting, maar een soort van mini scartachtige aansluiting.

    Het gaat om deze TV

    Bij mijn TV is er wel een kabeltje meegeleverd, maar dit is net als bij het Xbox 360 kabeltje een mannetjes kabel (met een uitstekende punt). Terwijl ik dus een vrouwtjes kabel nodig heb. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, en is er een kabeltje los te koop, waardoor ik wel op HD kwaliteit kan spelen.
     
  14. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is een dvi poort.
    uhm ik zou de hd-vga kabel kopen,
    daarbij moet je wel een tussenstukje hebben om van dvi naar vga te gaan maar die zijn der wel.
     
  15. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik had nog een vraagje over de VGA kabel ten opzichte van de component kabel.

    Ikzelf heb alleen de VGA kabel, prima beeld, maar de optie in mijn tv om de kleur aan te passen, en dynamisch contrast aan te zetten etc zijn uitgeschakelt. Alleen brightness en contrast kan ik instellen.
    Dit is in het algemeen altijd zo met VGA kabels? Hij beschouwt mn HDTV nu echt als een pc met die VGA kabel.

    Als je de component kabel gebruikt dan kun je nog wel je beeldinstellingen veranderen naast contrast en brightness?

    Dankjuliewel
     
  16. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    sckakelt de xbox het in de xbox uit? of schakelt je tv het zelf uit, in geval van het 2de heb je een hele vage tv..
     
  17. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
  18. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    In de xbox360 staan GEEN instellingen voor color en tint etc, zelfs niet voor contrast en brightness, lgischerwijs zet dus idd mijn TV deze instellingen uit, ik kan dus, nogmaals, alleen brightness en contrast aanpassen. Let wel, dit geld alleen voor de vga(ofwel pc) mode. Maar sinds iki vga gebruik zit ik daar dus aan vast.

    Nog een keer mijn vraag, is dit ook het geval bij component? Wie kan mij iets zinmnigs zeggen over de VGa input, of dit dus vaak of altijd het geval hierbij is, en hoe het bij component werkt.

    Thx
     
  19. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet je dus eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit van gehoord heb, dat dat zou worden uitgeschakeld..

    Bij VGA en bij component kan je normaalgesproken altijd alles in en afstellen... dus ik kan je ook niet vertellen of hij het met component wel zou doen, maarja die ingang heb je niet begreep ik.

    Al vindt ik dat verdacht vreemd op een HDTV, geen HD ingang...

    zit dit niet achter een klepje ofzo? Zie je wel een scart en composite ingang op de achterzijde?
     
  20. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord. Maar geen HD ingang op mijn HDTV? Waar heb ik dat gezegt? Er zit een component aansl op, een hdmi, een dvi, een vga, sja en verder composiet en scart en s video, maar het punt was dat ik voor de x360 alleen de vga kabel heb. En ik vraag mij dan af of er meer forumlezers bekend zijn met vga, of dat op brightness en contrast de meeste beeldaanpassingen uitschakelt, zoals color, scharpness etc. En of dit bij component dan NIET het geval is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina