[PC] Het Grote: Welke kabel geeft het beste beeld/geluid? topic

Discussie in 'Games' gestart door Patvs, 7 jun 2005.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb een HD AV pack met optische aansluiting gevonden vooer 30 euro. Ik denk dat ik hem ga halen, maar onder voorbehoud. Kortom, ik spreke af, dat ik hem terug ben als hij me niet bevalt. als iemand ervaring heeft met de HD-AV pak met een (niet gemodde!) Pal Xbox, hoor ik het graag.

2. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verschil in kabelkwaliteit Xbox 360

Bron: Gamespot ( http://www.gamespot.com/features/6139690/index.html )

Van slechtste--->beste kwaliteit

==

-1 RF
    -2 Composite
    -3 S-Video
    -4 Component 480p
    -5 Component 720p
    -6 VGA

Opmerking: VGA foto is van een ander scherm gemaakt als de anderen. Dus het blijft wachten op een goede vergelijking VGA vs Component op HETZELFDE HD-scherm.

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  3. kloarubeek

kloarubeek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gamecube digitaal op Philips lcd 32PF9966

Hallo,

Ik heb de Philips 32PF9966 gekocht

Nu wil ik de Gamecube er digitaal op aansluiten. Heeft iemand een idee hoe ik deze het best kan aansluiten op deze tv?

Ik heb 2 kabels gevonden: de component kabel: maar deze kan ik volgens mij niet aansluiten omdat er geen component aansluiting op deze tv zit.

of de digital video kabel: (kan die op een DVI aansluiting??)

Andere optie is om hem via de versterker aan te sluiten (JVC RX-F31), daar zit nl een component ingang op. Daar zit echter (volgens mij) geen digitale uitgang op naar de tv, of kan ik dan component naar DVI gebruiken?

Ik word echt een beetje gek van al die aansluitingen, hopelijk kan iemand mij helpen.

groeten,
    Jeroen

4. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb net mijn xbox 360 binnen, dus ik ren naar mijn teeveetje toe... kom ik erachter dat de hdtv ingang voor mijn pc een scart-aansluiting is en dat de hd component-aansluiting van mijn xbox juist bestaat uit 6 stekkers. Die scartaansluiting die erbij zit is volgens mij voor een normale RGB ingang, waardoor de hdtv functionaliteit een beetje verloren gaat :'-(
    Ik heb wel een scart-aansluiting voor mijn teeveetje liggen die ook uitmond in 6 stekkertjes. Is er misschien een connector waarmee ik deze 2x 6 kabeltjes op elkaar kan aansluiten? :confused:

5. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Via je versterker is geen optie, want die heeft geen DVI-out. Digital Video Kabel is geen optie, want dat is een D-terminal kabel (Japanse standaard). Component-->DVI is wel een optie maar je kan toch geen (PAL) spellen in progressive scan spelen met je Gamecube,..... dus ik zou je aanraden gewoon een RGB kabel te gebruiken. Ik heb zelf RGB vs COMPONENT getest op mijn LG plasma, en ik zie met de Gamecube geen verschil.

-1 de HDTV ingang voor je PC (bedoel je TV?) kan geen scart zijn.
    -2 de 6 stekkers van de Xbox 360 kabels zijn composiet + component
    (2 voor geluid, 1 voor composiet, 3 voor component)
    -3 sluit je hem aan met composiet (d.m.v. scartblokje) krijg je composiet kwaliteit (niet RGB)
    -4 WELKE TV HEB JE? Heb je nou wel of geen COMPONENT? Zoniet, sluit hem dan met de VGA kabel aan. Heb je dat niet, koop dan de ADVANCED SCART KABEL bij (die is wel RGB)

6. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik bedoelde inderdaad tv en niet pc. Ik heb een Acer AL2671W. Welke kleurcodes moet ik aansluiten op het scartblokje om inderdaad HDTV kwaliteit te krijgen? Lijkt mij namelijk moeilijk om 5 aansluitingen (3 voor beeld, 2 voor geluid) in een scartblokje te proppen met 3 ingangen. :eek:

7. kloarubeek

kloarubeek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Patvs, dat scheelt weer een kabel kopen. Ik had hiervoor zeker toch een Samsung moeten kopen? (wel een component aansluiting)

8. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Je krijgt alleen HDTV kwaliteit met: component of VGA. Dat scartblokje moet je vergeten. Heeft je TV niet 5 aansluitingen voor component? (rood/blauw/groen + wit/rood).

Op het scartblokje moet je aansluiten: composiet (geel) + wit/rood (audio), maar het is dus -als je geen component op je TV hebt- aan te raden om de VGA, danwel RGB kabel te kopen.

9. Crooze

Crooze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit wel zo'n vga ingang op. In de handleiding van de tv staat echter dat scart aansluiting 2 geschikt is voor component input. Er is dan ook een stekker geleverd bij de tv met een scart-aansluiting die uitmond in 6 stekkers (mannetjes). Het probleem is dan dat die aansluiting van de xbox ook uitmond in 6 stekkers. Volgens mij is het hele probleem verholpen als er een blokje tussenkomt met 2x 5 inputs (vrouwtjes), zodat ik de stekkers van mijn tv kan aansluiten op de stekkers van de xbox. :{

10. Thron

Thron Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanmiddig eindelijk een component hd-av cable (logic) op de kop kunnen tikken. Ik wilde 'm graag vergelijken met de hd-vga die ik al had. Nadat ik alles heb aangesloten kan ik echter in het menu van m'n 360 niet bij de HDTV instellingen en is het beeld zwart-wit. Er zit een knopje op de stekker wat je om kan zetten van sd naar hd maar dat haalt niets uit.
    Kabel niet goed of hebben jullie andere suggesties??

11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij helpen aan een (betrouwbare) webwinkel waar ik de officiƫle component kabel voor de ps2 kan kopen?

12. nizzle79

nizzle79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dag mensen, ik heb sinds vandaag een breedbeeld televisie aangeschaft (nog te weinig geld voor lcd) en ik zit met het volgende: ik had eerst mijn xbox 360 premium aangesloten op een normale 55cm televisie middels de Component HD AV-kabel die er bij zat en een scartadapter (voor wat ik gewend ben kreeg ik perfect beeld!). Nu ik dit heb aangesloten op mijn nieuwe breedbeeld is het beeld een stuk minder scherp. Zou ik de advanced scart cable nodig hebben? en kan ik dan ook nog met dolby digital 5.1 spelen? (heb een receiver met dolby digital decoder)

alvast bedankt

Nizzle79

Deel Deze Pagina