hey ik heb nu al een hele tijd en k*t draadloze router: een siemens santis adsl 50 En de verbinding valt altijd maar weg, ok jullie zullen denken dat ik er mss te ver van af zit ofzo met mijn laptop maar dat is niet zo. Zelfs als ik er een halve meter naast zit valt het internet soms gewoon uit (Hij blijft wel verbinding maken met de router, maar om de een of andere reden valt internet gewoon uit. Ik dacht dat de draadloze functie van de router mss kapot was ofzo dus heb ik het een tijdje met een netwerk kabel geprobeerd die ik rechtstreeks in men router stak, maar het probleem blijft hetzelfde dit is echt wel lastig als ik net aan het winnen ben in battlefield 2 ofzo en ineens valt die connectie weer weg Heeft iemand soms een idee waaraan dit kan liggen? alvast bedankt!
Je omschrijft het als een k*t router maar in 99,9% van de gevallen ligt het toch echt aan de instellingen (lees: de mens/gebruiker). Zonder nadere informatie is het lastig een oplossing aan te dragen. Heb je bijvoorbeeld een modem of een modem/router. Deze laatste kan eventueel problemen opleveren in combinatie met je Siemens router. Heb je conflicterende instellingen in je modem en Siemens router?
het is een modem/router, zou het eventueel iets met de server ofzo te maken kunnen hebben? ik weet echt niet wat ik moet doen, de connectie met mijn router blijft uitstekend, maar het internet valt soms(heel veel) gewoon uit
Zou je misschien wat meer relevante informatie kunnen geven m.b.t. de instellingen? Desnoods wat screenshotjes of zo... Het is een beetje onduidelijk nu, het zou zomaar een verkeerde instelling kunnen zijn .
tuurlijk, hier alvast al de instellingen van mijn router, ik ken hier niet veel van dus ik hoop dat iemand ergens een verkeerde instelling ofzo ziet, dan ben ik je eeuwig dankbaar
niemand die kan helpen die er wat vanaf weet? De screenshots van men instellingen staan in de post hierboven
come on, er moet toch wel 1 slimmerd tussen al de users zitten die hier een antwoord op weet? arjan jij mss?
probleem opgelost, de adsl splitter zat niet als eerste in het contact en dit gaf als gevolg een zeer onstabiele lijn.
Mooi dat het nu is opgelost! Ik heb er gisteravond nog naar gekeken, maar ben helemaal vergeten om hier te posten . Aan de instellingen kon ik eigenlijk niets vreemds ontdekken, maar misschien heb je nog iets aan een paar tips m.b.t. de beveiliging van je draadloze netwerk. - Zet mac-filtering aan. Je voert in de router het 'unieke' mac-adres van je draadloze netwerkkaart in, zodat alleen die adapter toegang krijgt tot het netwerk. - Schakel de DHCP-server uit, en stel een statisch ip-adres in. - Zorg ervoor dat je SSID niet wordt uitgezonden. Dan is je netwerk niet langer zichtbaar voor andere gebruikers in de omgeving.
bedankt! wat is dat statisch ip adres dan? en ik zit wel met 2 pc`s thuis die allebei op het draadloze netwerk moeten. als ik ssid verberg hoe kan mijn laptop en mijn andere pc de router dan vinden? en dan moet ik dus 2 mac adressen invoeren, van de laptop en de andere pc , heb ik dan nog een wep code nodig eigenlijk?
Nu krijgt je notebook van de router een ip-adres toegewezen. Op één van bovenstaande plaatjes zag ik bij voorbeeld 192.168.1.3 staan. Dus dit adres kan je o.a. gebruiken voor jouw notebook. Dan neem je bij voorbeeld 192.168.1.2 voor de andere pc. De WEP encryptie zou ik zeker aan laten staan, het is een stuk veiliger. Ook al zend de router het SSID niet meer uit, kan je draadloze netwerkkaartje het netwerk, dus de router nog steeds vinden. Je moet namelijk een SSID opgeven waar het kaartje verbinding mee dient te maken. Het gaat er dus meer om dat andere mensen jouw router`s SSID niet kunnen zien. Nu verkrijgt je netwerkkaartje alle gegevens automatisch via de router`s DHCP-server. Kijk eerst even welk ip-adres je automatisch krijgt toegewezen voor de DNS server. Dit adres heb je namelijk weer nodig als je handmatig alles in gaat stellen. Ik zou eerst beginnen om een statisch ip-adres in te stellen, dus in de router de DHCP-server uitschakelen. Vervolgens ga je naar de eigenschappen van je netwerkkaartje. In een lijstje zie je ergens Internet-protocol TCP/IP staan. Klik deze één keer aan, en klik vervolgens op eigenschappen. Hier stel je alles handmatig in: - IP-adres: 192.168.1.2 - Subnetmasker: 255.255.255.0 - Standaard-gateway: 192.168.1.1 - Voorkeurs-DNS-server: eerst nakijken welk adres je automatisch krijgt, dit adres hier invullen. Dan kan je vervolgens de andere instellingen gaan doorvoeren, mac-filtering etc...