Een complete hdd kopieëren..

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door *Xink*, 17 dec 2005.

1. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een prbleem...
    Ik heb een nieuwe harddisk gekocht om wat meer ruimte te kunnen opslaan, nu is het probleem: ik kan er geen nieuwe windows op zetten omdat door 1 of andere rottige fout (of iets) kan hij niet van cd booten als ik he reeboot.
    In de bios heb ik al gekeken en aangezet dat hij eerst van cd-rom moet booten maar hij doet dat gewoon niet...

Nu zat ik te denken, kan ik niet gewoon bij de C schijf alles kopieëren en dan bij de D schijf alles plakken, nou dat ging niet omdat hij bezig was met iets ofzo.

Dus weet iemand een programmatje om gewoon een hele schijf in een andere te plakken?

Danku.

ps: mischien kan dit wel helemaal niet, ik heb er niet zoveel verstand van, zou iemand me dan mischien een andere oplossing kunnen geven?

2. Cieba

Cieba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit kaN ZEKER WEL MIJN HARDDISK WAS KAPOT EN TOEN HEBBEN ZE HET OOK OVER GEZET OP EEN ANDERE . IK KAN JE ALLEN NIET HELPEN MET DE VRAAG HOE JE HET DOET:9 8) . srry voor de caps maar heb geen zin om het opnieuw te typen :p :+ :D

3. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm.. maar de vraag is hoe :p

Ik kan hem ook nog helemaal opnieuw installen, maakt me niet zoveel uit, alleen de cd boot niet.
    Dus als iemand mischien weet hoe ik XP op een lege hdd zonder bootdisk krijg... ook goed

4. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan je hem ook niet installen als je de cd er al in windows in doet en dan gewoon de instalatie beginnen

5. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    normaal is het toch zo als je winxp cd erin hebt dat je op enter moet klikken om van cd te booten mja anyway bij jou lukt dat dus niet eeerrm...

ja kopieër al je windows data van c naar d boot dan vanaf d en delete de data vanaf c

suc6

btw formatteer wel eerst je nieuwe schijf anders herkent windows em niet !!!

Laatst bewerkt: 18 dec 2005
  6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    welke foutmelding krijg je dan?? Ik heb deze week nog te maken gekregen met zoiets...

Je kunt altijd de bios er opnieuw opzetten, (door een jumpertje ff in te drukken op je moederbord (staat in de handleiding)) en als alles dan goed is aangesloten zou windows gewoon moeten gaan installeren...

Ik weet er eigenlijk niet zo veel vanaf, maar ben noodgedwongen wat gaan lezen erover... :9, en dit klopt volgensmij wel..

7. Hazard

Hazard 'Schaduwen'

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je booting priority wel goed staan? Zodat ie de cd/dvd spelers eerder boot dan de hdd, anders werkt een bootdisc natuurlijk niet.

8. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb het goed staan, handleiding heb ik niet meer, en ik sna er niks van :mad:
    nog geprobeert, maar hij zoekt alleen naar diskette's en die zit er ng niet eens in! :confused:

en dat helemaal kopieren kan niet, ik snap ook niet waarom

iemand nog? :'-(

9. Michinho

Michinho xßøX gÅm£® 300+er

Leuk Bevonden:
    0
    DEZE ??? misschien?

uitleg bij de programma :

High-speed sector to sector disk copy software for hard disk.
    EaseUs Disk Copy utility offers a very fast and easy way to copy all or part of a hard drive to another hard drive.

Laatst bewerkt: 18 dec 2005
  10. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de late reactie, maar ben druk geweest.
    Maar voor dat programmatje heb ik een floppy nodig, en dat ding heb ik niet meer :p
    Maar tog bedankt, ik zoek wel even verder op die site.. (leuke site trouwens)

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Arconis Boot. Of True Image weet ik veel hoe het heet. Werkt perfect.
    Kiezen voor of klonen of image maken.

Deel Deze Pagina