[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. speedro

    speedro Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Na herinstallatie hoef ik dan verder niets met ip adres te doen en met de xbox? ik kan gewoon de kabel in de xbox en pc drukken en dan op test xboxlive? dan moet het hopelijk het doen?

    PS: ms is dat gewoon dit ding? http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360wirelessnetadapter
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2005
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat is de wireless adapter (ik heb hem wel goedkoper gezien dan de advies prijs) ... je moet de ip adres van je xbox 360 op automatisch zetten ... en je moet je internetdelen aanzetten op je wireless kaart ...het moet gewoon goed gaan ... maar ics en een router is geen pretje ...
     
  3. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed heb is een switch hetzelfde als een hub, toch ? :eek:

    En met zo'n ding heb ik gewoon 3 poorten. 1 voor m'n pc, 1 voor m'n xbox en 1 naar m'n router.

    of zit ik verkeerd ?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een hub

    Een hub is het meest gebruikte "ding" in het netwerk en waarschijnlijk ook het goedkoopste. Dit is bijna heel zeker hetgeen jij nodig hebt.
    Een hub heeft een aantal connecties/poorten (4, 8, 16, ...) en op iedere poort kan een computer aangesloten worden. De hub zorgt ervoor dat deze computers met elkaar kunnen praten en doet dit op de volgende manier:
    Telkens een computer iets zegt, stuurt de hub het door naar ALLE ANDERE computers. Zo kan de computer voor wie het bericht bestemd is het ontvangen.
    (De andere computers ontvangen het ook, maar zullen het negeren, want het is niet voor hen bedoeld.)
    In deze figuur zendt "computer 1" iets naar "computer 4". Alle andere computers "hebben last" van deze netwerktrafiek.
    De "X"-poort is een aansluiting naar een andere hub/switch.
    [​IMG]
    Een switch

    Een switch is duurder dan een hub, maar vervult dezelfde functionaliteit.
    Het enige verschil zit erin dat een switch een beetje slimmer is er "leert" welke computer op welke connectie is aangesloten. Als een computer nu een bericht naar een bepaalde andere computer stuurt, dan weet de switch op welke poort de bestemmeling is aangesloten en zal hij het bericht enkel naar deze computer sturen.
    De voornaamste reden om een switch te gebruiken i.p.v. een hub is om "collisions" (botsingen) te vermijden. Het zit namelijk zo:
    Op een UTP netwerk, kan er maar 1 computer tegelijkertijd iets sturen. Alvorens iets te sturen kijkt een computer of het netwerk vrij is, enkel als dat zo is, zal hij iets sturen, anders zal hij wachten totdat het netwerk vrij is.
    Als er twee computers veel willen sturen, kan het wel eens voorkomen dat beide computers "zien" dat het netwerkt vrij is en dan tegelijkertijd iets sturen. Resultaat: een collision (botsing). Als er zo'n botsing voorkomt, dan wachten beide computers een willekeurige tijd alvorens opnieuw te proberen.
    Als er veel computers op een hub zijn aangesloten, of als de computers steeds veel data versturen, komen er veel collisions voor. Indien het er te veel worden, stort de hoeveelheid "nuttig" dataverkeer in elkaar. (De computers waarschuwen iederen van een collision en wachten af, daarna proberen ze opnieuw iets te sturen, met een grote kans op nog een collision, enz...)
    In zo'n geval is het beter om een switch te gebruiken. Nu kunnen ar meerdere computers tegelijkertijd data versturen. Een computer op poort 1 die iets stuurt naar poort 5, zal geen invloed hebben op een connectie van poort 3 naar poort 4. Er kan geen collision tussen deze twee connecties optreden. Bij een hub kan dat wel.
    Een switch verdeelt een netwerk in "segmenten".
    Hetzelfde voorbeeld als hierboven (van computer 1 naar computer 4), maar nu met een switch. Niemand anders heeft in dit geval last van deze netwerkrafiek.
    [​IMG]
     
  5. speedro

    speedro Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    He Fardo. Harstikke bedankt voor het oplossen van mijn probleem.
    Ik heb windows er opnieuw opgezet. Netwerkverbinding met netwerk wizzard gemaakt. en jep. hij doet het weer. Vanavond weer de hele avond achter xbox live gezeten en windows media center geinstalleerd. nog effe kijken hoe dat werkt.

    PS: kun je met xbox media center via de xbox 360 ook programma's opnemen?

    Greetz Karel
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja, dat kan! Dan moet je op de record knop drukken van de xbox 360 remote :)
     
  7. Koert

    Koert Kubus-Biets

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een PC op m'n kamer en de ethernet kabel uit die computer stop ik in m'n 360 om op Live te kunnen. Kan je een ethernet kabel ook "splitten" o.i.d.?

    Ik vind het nogal onhandig om steeds die kabel te verwisselen. Als ik bijvoorbeeld even snel wat op wil zoeken op internet moet ik helemaal van Live af enz. enz.

    Ook kan ik niet met m'n eigen computer connecten om files te sharen enzo.

    Is de enige optie een 2de kabel uit de router naar m'n 360?
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Lees even post 911 en 912 aub :)
     
  9. Koert

    Koert Kubus-Biets

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok... Ik moet dus zo'n switch hebben? Ik kon uit Fardo's post hierboven niet opmaken hoe zoiets is aangesloten. Kabeltje van je modem naar de switch ofzo? En is zo'n ding duur?
     
  10. Hollywood

    Hollywood X-BoX

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hep vandaag xbox live pakket gekocht maar hij doet het niet het gaat als volgt:

    ip adres en dns hep ik ingevuld ende xbox is direct aangesloten op mijn modem
    bij de automatische check gaat het zo:

    cables :goed
    ip :goed
    dns :fout

    en dan krijg ik het volgende bericht:

    The dns servers could not be reached
    Check these possible options:
    If your xbox console is connected directly to your modem
    verify the DNS Server settings match the setting provided
    by your isp.

    wie kan mij helpen??wat is isp??
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2005
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kabeltje router --> switch

    switch --> pc & switch naar xbox 360

    een switch kost ongeveer 10-40 euro

    vragen

    Heb je een xbox of een xbox 360

    Heb je een Xbox?
    Welke starter kit heb je gekocht ... de nieuwe voor de xbox 360 of de oude?
    Als je de oude hebt gekocht ... heb je een credit card?
    Heb je de nieuwe kit gekocht? Deze werkt Niet op je oude xbox je hebt een cc nodig!

    Als je aan de bovenstaande voorwaarden vol doet

    Heb je ics al geactiveerd? Soms kan je het beste een clean install uitvoeren van Windows en direct thuis netwerken aan zetten... (dit is het makkelijkste als je geen verstand hebt van computers)
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  12. Koert

    Koert Kubus-Biets

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Is allemaal gelukt met die switch. Heb een U.S. Robotics switch voor 29.99 bij de Media Markt gehaald. Super gemakkelijk aan te sluiten en de snelheid blijft goed!
     
  13. Hollywood

    Hollywood X-BoX

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hep een xbox ik hep een starters kit gekocht voor de xbox ik hep een credit card...

    gisteren nacht deed hij het niet vandaag toen ik wakker werd deed hij het weer...dat heb ik de internet kabel uit mijn xbox gehaald en weer op de pc gezet omdat ik effe op pc moest.. toen de internet kabel weer trug van pc naar xbox en hij doet het niet meer :confused::confused:
     
  14. phearah

    phearah Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus sinds 2 dagen de nieuwe xbox samen met het spel PGR 3. Maar wil nu toch wel eens online.

    Heb thuis de modem van chello aangesloten op een router die draadloos verbinding geeft aan beide computers in het huis. Nu wil ik dus vanaf 1 van de computers via een kabel verbinding geven aan mijn xbox.

    heb wat rondgekeken op het forum en kwam bij de volgende handleiding :
    alleen dit schijnt dus niet helemaal te werken. Ik krijg namelijk de volgende foutmelding :

    http://www.gobbo.nl/error.gif

    Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor ?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Router en ICS geeft altijd problemen .. je kan beter een wireless bridge kopen voor je router (zodat je je xbox 360 op ethernet kan aansluiten) of de wireless netwerk adapter van microsoft
     
  16. phearah

    phearah Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt hiermee dat ik beter een usb stickje voor mijn xbox kan halen? En hem op dezelfde manier moet aansluiten als mijn computers? Kan ik hiervoor ook mijn PC usb sticks voor gebruiken of moet dit beslist die van xbox zijn ?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je usb wilt gaan gebruiken dan moet je die van Microsft gebruiken, omdat je geen drivers kan installeren op de xbox 360 ... Je kan ook een gaming adapter kopen of een wireless bridge ... deze hebben een ethernet port .. hier kan je dan wel je xbox 360 aanhangen (via de ethernet port dus)
     
  18. phearah

    phearah Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt. En stel als ik hem nu onder direct op de router aansluit via een kabel, zou dat wel kunnen werken ?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat is geen probleem ... via een wirless netwerk is deze ook op de router aangesloten ... dus via de ethernet kabel ook :)
     
  20. phearah

    phearah Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    hij werkt _O_ _O_
     

Deel Deze Pagina