1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijne is maar 3 jaartjes meegegaan, maar dat zal wel aan mij liggen. Het stuitergehalte van die dingen lag niet zo hoog :9 Maar ik vond ze veel handiger dan diskmans. Ze sloegen nooit over, ze waren veel kleiner, er paste 4x zoveel muziek op dan op een CD en de geluidskwaliteit bleef goed!
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik de minidisc zelf beter dan CD's ... ;) .. dat kwam omdat ik deze vroeger gebruikte om mijn oude platen over te zetten ... MD's hebben ook een groter geluid spectrum
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Ik wil niet weer een nieuwe GT4-FM discussie beginnen, maar ik moet hier even op ingaan.

    Zoals ik hier lees weet jij niks tot zeer weinig van deze games af. Forza is vele malen kleiner dan GT4. Kijk maar eens naar het aantal auto's: 715 tegen 233. Dat is dus al meer dan 3x zoveel. Kijk is naar het aantal circuits. Forza heeft 17 omgevingen (30 circuits in totaal), GT4 heeft er meer dan 30 (meer dan 50 circuits in totaal) Dat is bijna het dubbele. GT4 heeft rally parcoursen, regen-races en ijs-races, daar hebben ze nieuwe phisics voor moeten maken. GT4 heeft ook nog eens virtuele pitstops, een veel uitgebreidere afstellings mogelijkheid, de game zit vol met mooie filmpjes, en heeft ook nog eens meer dan 10 levels voor Photo-mode. Hij ziet er ook nog beter uit dan Forza. Zo zijn ze dus aan die 8 GB gekomen, en daar past bijna niks meer bij. Hier komt nog eens bij kijken dat Polyphony Digital nog overwogen heeft om een add-on uit te brengen met daarop de online mode. Waarom een add-on? Omdat dit waarschijnlijk niet meer op het normale schijfje paste. Het schade-model hebben ze geschrapt, omdat dit te brak was voor de PS2. Dit brakke schade-model hebben ze meegenomen naar GT5, en zijn vanuit die positie verder gaan ontwikkelen. ..."Ja, maar DTM Race Driver heeft wel een schade model." Ja dat klopt, maar deze game is in vergelijking met GT4 een bacterie. En op de vraag hoe je GT4 dan beter kan maken is maar één oplossing: Blu-Ray.
     
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen hoe jij dit weet? Bronnen? ;)

    Maar voor de rest ben ik het zo ongeveer wel met je eens. Ik hoop gewoon dat de PS3 een goed apparaat zal gaan worden, zodat de aanhang van Sony ook iets leuks krijgt, net zoals de 360 :+ Al dat in de grond boren, ik bedoel, je gunt iemand anders toch ook een leuk apparaat, ookal vind jij een ander apparaat beter :{ vind je niet Plasticman? ;)

    En wie gaat winnen in de console oorlog... Sony in Japan, De 360 in Amerika, en ongeveer een 50-50 situatie in Europa schat ik. Het zal denk ik ongeveer een gelijkspel worden. En hopelijk is er dan ook eindelijk eens vrede... :{ :cool:
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  5. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij gelijk spel komt er net geen vrede omdat ze beiden geen genoegen nemen met gelijkspel. En dat kan alleen maar beter worden voor de games en de accesoires voor beide consoles dus erg vind ik dat niet ;)
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar met vrede doelde ik meer op threads zoals deze.
     
  7. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah zo, jammer genoeg zullen er altijd fanboys zijn dus vrede zal er niet zijn.
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maarja, ik ben misschien ook een fanboy van M$, maar ik reageer tenminste normaal probeer het een beetje te relativeren :)

    Als iedereen nou eens zoals mij was... :+
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Jeetje, dit heeft de topman van PD al een hele poos geleden gezegd, nog voordat GT4 uit was. Ik geloof een paar maanden na de bekendmaking dat deel 4 geen schademodel had. Ik kan je daar dus echt geen bron van geven.
     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je hebt gelogen!? :eek:





    :+ 8)
     
  11. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf meer voor Sony, maar ik zou mezelf geen fanboy noemen. Ik heb ook gewoon een xbox 360 maar ik heb meer vertrouwen in de PS3 dan ik in de 360 had voordat hij uit was. Dat heb ik nu nog steeds maar ik bekijk het allemaal objectief.

    Owjah.. als iedereen zoals jou was zou het ook zo saai zijn. niet persoonlijk bedoeld maar dan waren we allemaal hetzelfde ;)
     
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude, ut was een grapje ;) :cool:
     
  13. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Zegt iemand de games "Warhawk" en "Factor 5's Lair" iets? dat worden 2 launch titels van de PS3.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben een Microsoft Fanboy vanwege Xbox Live, maar dat wilt niet zeggen dat ik geen playstion 3 koop. Ik ben echter erg skeptisch.

    De games die jij opnoemde zegt mij nix .. dus ik ben benieuwd
     
  15. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een discussie zeg. Als we echte game fanaten zijn dan maakt het ons toch niet op welk console het draait. Als de PS3 straks goed/sterk is met goede games dan koop ik die ook. Sony gaat zeker niet failliet en als ze failliet gaan, dan worden ze gewoon overgenomen en draait de wereld gewoon door. Concurrentie is goed, het houdt de partijen scherp en innovatief.

    En Microsoft, er is denk ik geen bedrijf ter wereld, en zeker in de IT, dat zo sterk is in marketing en het wegvagen van concurrentie. Vroeger hadden we WordPerfect (weggevaagd door Office/Word), IBM OS/2 (weggevaagd door notabene een slecht Windows 3.11 product), Palm (weggevaagd door Windows Mobile en zijn voorgangers), etc. etc. etc. Microsoft heeft de gave om zo'n strijd te winnen en positie te behouden. Sony overigens ook. Sony is sterk in vormgeving (de PS3 vind ik er mooier uit zien dan de 360, maar dat is persoonlijk) en weet goede audio/video producten te produceren. Sony heeft een zeer sterke positie in de console markt die ze zeker willen blijven domineren. We moeten er toch niet aan denken wat voor console er komt als Sony en Microsoft zouden gaan samen om een mega console te produceren. Gelukkig niet, anders zouden we geen keuze meer hebben. En de mega console, die komt er toch wel en dan koop ik ze allebei, het gaat mij om de games en features als online gaming (daar is Live stukken sterker dan Sony) ongeacht waar het op draait.

    Groet,
    Cees

    PS: ik vind Microsoft en Sony beide top bedrijven die top producten produceren.
     

  16. In vergelijking met MS wel..

    En al ben je nog zo'n groot bedrijf, dat maakt je vaak tegelijkertijd ook heel kwetsbaar. Allerlei kleinere bedrijven proberen marktaandeel van de Japanse electronica boer over te nemen, En dat lukt al aardig.


    Apple heeft de portable audio markt al grotendeels in z'n zak, terwijl je vroeger de man was met die nieuwste Sony Walkman.

    In de Platte Tv's is de concurrentie ook al moordend dus daar valt ook zowat geen flikker aan te verdienen. En zo wordt Sony op al haar vlakken aangepakt.

    Daarnaast is het Sony nog nooit gelukt om hun nieuwe standaard door te voeren tot een succesvol standaard..
    Beta-Max, MD en, Hd-minidisc zijn allemaal al geflopt.
    En Beta-ra.... Ik bedoel blu-ray wordt hoogstwaarschijnlijk de volgende in dat rijtje.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2005
  17. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Mja, je bent nu eenmaal wat je bent nietwaar... Of wou je nu soms het tegendeel gaan beweren?

    Ik zou niet meer bijkomen als je het nog echt zou doen ook.

    Gezien je vele posts hierover kun je blijkbaar echter niet verder kijken (en hopen) dan naar een in jouw ogen onvermijdelijk toekomstig faillissement van Sony. Fanboy, doomdenker en last van tunnelvisie, ik begin onderhand zowaar zelfs een beetje medelijden met je te krijgen.

    Dat het nu met Sony minder gaat op financieel gebied klopt. De concurrentie is nu eenmaal toegenomen en heeft goed ingesprongen op bepaalde zaken in de CE markt waar Sony zelf heeft zitten slapen. So what? Zo'n beetje ieder bedrijf heeft z'n ups and downs.

    Vandaar de reorganisatie. Sectoren waar men geen toekomst in ziet worden afgestoten en men probeert met nieuwe projecten weer verloren terrein terug te winnen waar dat nodig is. In hoeverre zoiets lukt is altijd natuurlijk maar weer de vraag, maar er zoals jij alleen maar vanuit te gaan dat het slecht gaat en het daarom dus blijkbaar alleen nog maar slechter kan gaan uiteindelijk resulterend in een onvermijdelijk faillissement voor Sony is echt onzin.

    Nee hoor, absoluut niet.

    Ik mag toch echt aannemen dat zelfs jij nog wel moeten kunnen begrijpen dat bij die 90% bewering men niet perse uitgaat van exclusieve ondersteuning. Jij denkt volgens mij zowaar echt in termen van 90% Blu-ray vs 10% HD-DVD :D

    In hoeverre de cijfers kloppen geen idee, maar waarom ook niet. Je kunt er artikel op artikel over nalezen Blu-ray heeft nu eenmaal een bredere steun dan HD-DVD op dit moment. Er zijn hierbij echter ook de nodige bedrijven die een slag om de arm houden en beiden steunen, zoals bijv. HP die eerst alleen bij het Blu-ray kamp zat en nu beiden ondersteund.

    Maar zoals gezegt, dit is eigenlijk niet de thread hiervoor.

    Je begreep mijn opmerking blijkbaar niet. Ach ja, ik ben dan ook niet echt verbaasd wat dat betreft.

    Je bent een fanboy en daarom vanzelfsprekend erg koppig, ergo alles wat jij beweert (of MS) klopt en wat een ander zegt moet altijd in twijfel worden genomen zoniet meteen als onzin worden bestempeld. Valt het kwartje nu mijn jongen?


    Je kunt wel blijven doorzeiken over "big bad" Sony en dat is soms zelfs ook wel eens terecht (kijk bijv. naar de hele DRM kwestie), maar doe nu toch alsjeblieft niet alsof MS het lieverdje van de industrie is.

    Nu weer een mogelijk gevalletje van valsheid in geschrifte in een lopende zaak tegen MS, tsk tsk foei MS.

    http://www.mediafacts.nl/dossiers/artikel.php?id=372

    Maargoed, dit doet er verder eigenlijk ook niet toe.

    Hilarisch gewoon. Fardo zegt niets anders dan dat Sony zeker geen kleine jongen is en jij moet gewoon perse weer MS erbij betrekken, terwijl een vergelijking in dit geval echt helemaal nergens op slaat. Het fanboyisme is werkelijk te triest en lachwekkend voor woorden.

    Grote woorden die wellicht moeilijk door te slikken zullen zijn wanneer de tijd daar is beste kerel. De PS3 is nog niet eens uit maar kan wel leunen op een grote userbase van zijn voorganger die met smart zit te wachten op wat komen gaat.

    De Japanse markt proberen te veroveren is iig al op een waar drama uitgelopen. Ze verkochten sinds de launch tot nu toe zelfs nog minder consoles dan in de eerste week bij de Xbox launch. Pijnlijke zaak voor MS die nog wel zoveel vertrouwen had voor de lancering van de 360 daar. Het zal ongetwijfeld wel weer wat beter gaan wanneer er voor Japanners eindelijk echt aantrekkelijke (rpg)titels gaan uitkomen, maar ik zou er eerlijk gezegt ook weer niet al teveel van verwachten.

    En nu moeten ze ook alweer een game van het in Japan zeer populair zijnde worstelgenre uit de schappen gaan halen omdat er een grote fout in het spel zit. Tja, zo maak je niet echt goede reclame voor jezelf in al moeilijke tijden.

    btw: mocht iemand mij hier als Sony fanboy bestempelen helaas, ik ben net als een Boss of een JPRaceGamer een multi-console gamer die zowel van een Xbox als wel een Playstation console kan genieten. Ik hoef mij niet te verlagen tot een triest iemand die het een alleen maar kan prijzen en daarom het ander de grond denkt te moeten intrappen.

    In tegenstelling tot bepaalde mensen...


    Anyway, ik sluit me aan bij anderen dat je maar het best gewoon te negeren valt. Het is toch alleen maar het constant herhalende gezever dat we tot vervelens toe van je zullen blijven zien.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  18. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Plasticman NL heeft blijkbaar een glazen bol en weet nu al dat de ps3 een flop wordt...8) gast hou toch op met je hersenloze opmerkingen want je zet jezelf voor schut

    anyway ik begin ook langzamerhand gek te worden van de fanboy reacties en dan het meeste van een persoon genaamd.....(kuch*Plasticman*kuch)
     
  19. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's ook de reden waarom ik voor de Xbox ben gegaan, en waarom ik nu een Xbox 360 in bestelling heb staan.. Het hele online gebeuren dus.. Dat is bij Sony gewoon een stuk minder.. Plus dat de games op de Xbox mij gewoon meer aanspreken.. Ik hou vooral van racegames, en dat heb je op de PS dus eigenlijk alleen de GT-series en wat rallygames.. Op de Xbox kan ik genieten van PGR, Forza, RSC, en nog wat meer, en allemaal dus met prima onlineplay via Xbox Live.. Zoals het er nu uitziet hou ik het bij de 360 en koop ik geen PS3.. Ik heb ook nog mijn PC games he, en maar zoveel tijd & zin om te gamen.. De PC en 1 gameconsole is daarom wel genoeg voor mij.. ;)
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Tweakers: Zwakke punten van xbox 360 besproken

    Tja, dit is nu niet om xbox 360 af te zeiken ofzo,maar ze hebben toch wel heeeel goede punten vind ik persoonlijk. Ook veel inverband met HD,volgens mij is HD veel sneller opgekomen dan Microsoft had durven hopen...

    Verkopen xbox 360 in Japan:
    Dit is voor Plasticman:
    Aangezien hij denk dat xbox 360 in Japan een dikke hit gaat worden en naast de ps3 gaat staan.(allé, als de ps3 dan nog komt héO-) )
    in de 2de of 3de week(weet het niet juist, heb het daarstraks gelezen), waren er 13000 xbox 360's verkocht, bekend gemaakt door Microsoft. Dit is veeeeeel slechter dan xbox 1! Nu blijkt dit niet waar te zijn, en blijken het er 8500 te zijn:confused:, dit is heeel slecht, tja, het is Microsoft zijn eigen schuld een beetje, als zij hun console in Japan hadden uitgesteld, tot de games doa4, lost oddysee, 3N af waren, dan hadden ze direct een goede indruk in Japan, dan zouden ze in Japan nog wat xbox 360's verkopen, en het vertrouwen winnen van de Jappanners,maar nu! Nu wordt er alleen maar een slechte naam gemaakt over xbox 360 in Japan, ze doen juist dezelfde fout als met xbox 1, ze hebben geen Japanse games(behalve ridge racer, daar houden de japjes wel van:D),maar tegen de tijd dat de andere games er zijn(3N,...) willen ze misschien de xbox 360 niet meer, zou ik wel spijtig vinden,aangezien ik wel wilde dat Japan ook eens van een console kon genieten niet van hun land afkomstig...

    ps: Ze hadden beter geen wereldwijde launch gedaan... Japan had nog moeten wachten...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina