een vriend van mij heeft 'n keer gezegd dat er op de xbox 360 maar ongeveer 50euro per XBOX 360 winst wordt gemaakt?! ik geloofde 'm niet! is dit zo?(want als dit zo zou zijn dan zou ie toch nooit in de uitverkoop kunnen gaan of wel?)
XBOX360 kost om te maken $525 en wordt verkocht voor $400, dus MS maakt $125 verlies op elke XBOX 360. Tenminste is dat nu nog zo, naarmate de productie makkelijker wordt maakt MS er wel winst op, en MS maakt natuurlijk winst op controllers en andere accessoires.
Jup klopt, er wordt verlies gemaakt op het apparaat zelf en dan hopen ze die investering terug te verdienen met accesoires en software.
Maar die productie kosten dalen met de tijd, waardoor er een prijsverlaging kan komen.. Maar winst op een Console word er eigenlijk nooit gemaakt dacht ik.. Had jij trouwens niet een Topicban?
Bij de psp is 't nu net zo, en met oude consoles inderdaad ook.. ben benieuwd naar de ds, die schijnt redelijk gelijk op te lopen met de verkoop prijs, zo niet lager?
deze mag gesloced worden ik weet genoeg..! dank jullie.! het is dus wel heel erg link voor MS om te hopen dat iedereen er een wil en er zo alsnog winst op te kunnen maken! () #god's hammer: ik heb 'n ban gehad maar ik mogt op mistirieuse wijze weer terug komen! (*)bedankt hiervoor XBW.NL(*)