Router probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sander Sander, 25 dec 2005.

1. Sander Sander

Sander Sander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een probleem met m'n router. Ik gebruik m'n router om het internet te delen tussen mijn Xbox360 en m'n pc maar wat er laatst gebeurde was dat de activity lampjes erg zwak gingen branden. Toen dacht ik laat ik de voeding stekker eruit halen en er later weer terug erin te stoppen maar wat bleek de lampjes blijven uit en de router doet dus helemaal niks. Ik heb nu mijn ethernet kabel direct in m'n modem geplugd maar nu kan ik dus niet Xbox'en en internetten tegelijk. Iemand misschien een idee om dit probleem te verhelpen? Weet misschien iemand hoe je de router een reset kan geven ofzo? Ik heb een Sitecom Wireless 2.4 Ghz Broadband Home Station.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Sitecom :mad:
    Controlleer eerst of de adapter nog wel voldoende spanning/stroom afgeeft.
    Leverd de adapter wel voldoende spanning/stroom , dan is helaas de router overleden.

Had laast bij een klant groote problemen met een Sitecom Draadloze ADSL modem/router.
    De 1e modem verloor steeds na een paar dagen de ADSL instellen.
    Toen een nieuwe aangesloten en deze vond het ADSL signaal niet ?

Toen de Sitecom maar vervangen door een Linksys en het draadloze netwerk draaid nu al een ½ jaar zonder problemen.

Met de overige hardware van Sitecom heb ik nooit geen problemen gehad , het werkt altijd.
    Alleen met de Routers zijn er altijd wel problemen.

Laatst bewerkt: 25 dec 2005
  3. Sander Sander

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe controleer ik of de adapter nog wel voldoende spanning/stroom afgeeft?

In het geval dat mijn router dood is. Welke Linksys router kan mij dan worden aangeraden? Ik heb het liefst een router die ook draadloos een signaal kan afgeven en daarnaast nog 4 poorten heeft voor ethernet kabels voor de pc en de Xbox.

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf de Linksys WRT54G in huis.
    De prijs ligt rond de €70

6. Sander Sander

Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor de reply's. Ik denk toch dat ik een nieuwe moet kopen want hij reageert nog steeds niet.

7. Sander Sander

Leuk Bevonden:
    0
    Maar niemand weet dus toevallig of ik het apparaat een harde reset kan geven of ergens misschien eventueel nieuwe firmware kan downloaden ofzo? (Ik geef de hoop nog niet opO-) )

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Om hem te resetten moet je het volgende doen: Haal de stekker eruit => doe de stekker er weer in, en houd dan meteen de reset knop voor zo`n 30 seconde ingedrukt.

Firmware`s kan je vinden op de website van Sitecom :).

9. Sander Sander

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik zie de reset knop dus niet zitten:confused: Ik heb gekeken aan de onderkant... maar nergens iets te vinden. Zit de reset knop misschien onder een schuimrubbertje ofzo?

10. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is er nergens zo een klein gaatke vanachter in je router? hier moet je een tandensoker ofzo insteken en dan is je router gereset

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Om welke type nummer gaat het? Is het toevallig de WL114? Op de website van Sitecom kan ik namelijk niet direct iets vinden van een Broadband Home Station :).

Meestal zit er naast de power aansluiting een klein gaatje, dat is het reset knopje, zoals eprode al zei.

Deel Deze Pagina