Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet. Ik heb een Logitech Z-640 setje.
    [​IMG]

    Daar heb je alleen 5.1 geluid als je pc een 5.1 geluidskaart heeft maar je kreeg er een handig blokje bij waarmee je je xbox ook op die 5.1 set kon aansluiten alleen heb je dan stereo geluid.
     
  2. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik nog niet gehad met pgr.
    Maar ik kan het niet meer testen want ik heb hem niet meer.
    Maar weet je zeker dat dit niet aan je tv lag.
     
  3. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    De Joytech AV scart kabel ondersteund wel DPL2, dus kan je die beter kopen.
     
  4. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0

    Dan kan je net zo goed je geld meteen weggooien of aan een goed doel schenken.
    Meestal zijn die 3 thirdt party kabels niet echt geweldig, en is de beeldkwaliteit ronduit slecht.
    En ik spreek uit ervaring.
     
  5. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0

    Neeh zit geen optische aansluiting op neeh!

    tasso
    Citaat:
    Origineel gepost door steenbok
    De Joytech AV scart kabel ondersteund wel DPL2, dus kan je die beter kopen.


     
  6. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Net voor het eerst mijn Xbox 360 meegenomen van mijn studentenkamer naar mijn ouderlijk huis en daar aangesloten op mijn Sony breedbeeld TV en ik moet zeggen dat dit in vergelijking met mijn HD-beamer behoorlijk tegenviel. Nergens ziet het beeld er zo scherp uit als met mijn beamer en overall valt het me behoorlijk tegen. Ik had een verschil verwacht maar dat het zo groot zou zijn...
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Hey asshole, houd dit commentaar lekker voor je, wil je!! ;) 8)
     
  8. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    het is gewoon de waarheid
     
  9. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn Sony Trinitron breedbeeld 82cm, ziet er echt super strak uit! Moet je alleen echt wel die advanced scart kabel hebben! Ik heb de advanced kabel nu een week en ik ben echt super tevreden! Vooral ook met de Windows media pc extender! _O_
     
  10. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    zorgt die advanced kabel dan ook voor minder karteltjes? dus gewoon helderder en scherper beeld of niet?
     
  11. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0

    ok dus jij bent erover te vreden maar wacht maar tot je het op een hd speelt dan ga je van alleen zien dat het op een normaal tv niet zo mooi is net als op een hdtv
     
  12. Blacksad

    Blacksad Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hier een panasonic 82 cm crt staan, 4/5 jaar terug, tv van 't jaar zelfs, 4000 gulden toen, en als je 't vergelijkt met de hdtv waar ik em nu aan heb hangen valt de normale tv nou eenmaal in 't niet.
    Het ziet er zeker netjes uit op de normale tv, maar de details brengen juist het nextgen gevoel.
    (en ik heb ook de advanced scart erbij gehaald btw.. ook nog de vga kabel, maar die had ik beter kunnen laten voor wat 't is)
     
  13. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien als je nog niet op HD gegamed hebt dat het niet zo opvalt maar mij valt het wel echt gigantisch op omdat ik er al aan gewend ben... En verwachte het ook, maar niet zo dramatisch. Toch beetje jammer want het gaat nu met een normale TV naar mijn mening richting de gewone Xbox... Beter, maar niet echt impressive. Gelukkig heb ik een HD-beamer :)
     
  14. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat is hetzelfde als met PC games he, als je eenmaal aan hoge resolutie gewent bent wil je niet meer terug.. Ik speel nu al mijn games in 1280x1024 (native res van mijn LCD), en ik moet er niet aan denken om mijn games in 640x480 of 800x600 te spelen.. Da's hetzelfde..

    Wees blij dat we hier PAL hebben, dat heeft tenminste nog een iets hogere resolutie dan NTSC (op normale TV's).. Ik ga het wel aanzien op mijn normale 100Hz 82cm Sony breedbeeld.. Als dat niet mooi genoeg is kan ik altijd nog op mijn PC monitor gaan spelen, maar ik wil dus eerst gewoon de TV proberen (zoals het hoort met een gameconsole imho).. :cool:
     
  15. >>Angel<<

    >>Angel<< Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor alle duidelijkheid omtrent het gebruik van een SCART kabel.

    SCART is een type aansluiting om apparaten (lees: met name TV, video, satteliet, DVD en spelcomputer) met elkaar te verbinden. SCART zegt totaal niets over de kwaliteit van het signaal wat overgedragen wordt. Een volledig bedrade SCART connectie kan signalen doorgeven van het caliber Composiet en/of RGB video en/of analoog mono en/of stereo geluid. De RGB connectie geeft verreweg het mooiste beeldresulaat; de kleuren Rood, Groen en Blauw worden apart verzonden naar het ontvangde apparaat. Dit resulteert in een betere en stabielere beeldkwaliteit. Indien er gebruik gemaakt wordt van een composiet verbinding, dan worden alle basiskleuren vermengd verstuurd met als resultaat dat de ontvangende partij dit weer moet omsleutelen....kwaliteitsverlies. Om nu een complete RGB verbinding te gebruiken moeten er aan de volgende voorwaarde voldaan worden:
    - versturend apparaat moet RGB signalen kunnen uitsturen
    - Medium (lees: verbindingskabel) moet RGB bedraad zijn
    - Ontvangend apparaat moet RGB signalen kunnen ontvangen en gebruiken

    Kijken we naar de 360 dan kan deze RGB signalen versturen maar moet er wel gebruik gemaakt worden van een RGB SCART kabel & de TV moet RGB signalen kunnen verwerken.

    Samenvattend: de advanced SCART kabel geeft je zeker een betere beeldkwaliteit t.o.v. de standaard kabel mits je TV hiermee overweg kan.
     
  16. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een oud, heel erg oud TV nog zonder Scart. Ik heb mijn 360 via de scart uitgang van een videorecorder op mijn TV aangesloten, dit werkt allemaal goed en met het beeld ben ik tevreden.

    Alleen die cutscenes in bijv. PD0 gaan een beetje schokkerig. Ik heb gelezen dat meer mensen dit probleem hebben.

    Wat kan ik het best proberen?
     
  17. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat heb ik ook ik heb het nog niet geprobeert net vandaag gehoort hoe je het moet doen je moet het op 50 of 60 mz zetten:confused:
     
  18. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Standaard staat die op 50 volgens mij, dus zal hem zo even op 60 zetten.

    Maar lijkt me raar omdat ik zo'n kapot oud TV heb en dat ik hem op 60 HZ moet zetten wil die goed werken, maar tis te proberen he :).
     
  19. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    ya doe het maar en post het resultaat hier maar ik ben benieuwd:)
     
  20. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    IK wil ook wel zo'n advanced scart kabel kopen bij de dixons voor 25 euro, maar ik heb gewoon een normale tv(2jaar oud) werkt dat hierop en zla ik beter beeld krijgen?
     

Deel Deze Pagina