Hallo, Mijn vader heeft me laatst gevraagd of ik eens wilde uitzoeken hoe je een simpele database met MS Access kon maken, vervolgens ben ik daar dus mee aan de slag gegaan maar ik loop vast op het maken van query's, ik zal eerst even de inhoud van de database tonen. Vestiginginfo locatie soort relaties Ik wil vervolgens dus met een query het volgende laten werken: ik wil in de vestiginginfo de plaatsnummers vervangen door de plaatsnamen uit de locatie-tabel, daarom ligt daar een relatie tussen. Dus ik maak een query met hetvolgende: maar als ik dan vervolgens op uitvoeren druk krijg ik hetvolgende te zien: Hij blijft alles dus herhalen zonder hetgeen te doen wat nou juist mijn bedoeling is en dat is dus om die plaatsnummers oor plaatsnamen te vervangen, hetzelfde gebeurd als ik vestiginginfo met de soort-tabel verbind en daar een query van maak. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik dit beter kan doen/oplossen ? Alvast erg bedankt, FR@
Je gebruikt een select query dus wijzigen zal sowieso nie gaan, leg ff beter uit wat je wilt vervangen met wat?