1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn Sony Trinitron breedbeeld 82cm, ziet er echt super strak uit! Moet je alleen echt wel die advanced scart kabel hebben! Ik heb de advanced kabel nu een week en ik ben echt super tevreden! Vooral ook met de Windows media pc extender! _O_
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou ja... Ik heb pakweg 11000 MP3's op mijn PC staan, geript van mijn CD collectie danwel via websites gekocht, en het is nagenoeg onmogelijk om "even een muziekje" via je Xbox te spelen. Je zoekt je rot; het werkt véél trager dan wanneer je de muziek gewoon op je PC (Mediaplayer) afspeelt. Ga maar even "Supertramp" zoeken in een collectie met ca 750 verschillende artiesten. Moet je die hele lijst doorlopen en een handige funktie om meteen 100 artiesten te skippen is er niet. Niet handig, dus... Mijn stereo blijft via een PC verbonden zodat ik de titels sneller (véél sneller!) kan selecteren.

    Films afspelen is ronduit kut met peren. Ik heb een flinke collectie russische films - uiteraard divx geript. Dat kun je dus wel shaken - tot MS met een update komt om wèl allerhande formaten op de Xbox af te kunnen spelen. Ik schat dat ze daarmee komen tegen de tijd dat iedereen ontdekt dat het met de PS3 wèl kan, dat je met de PS3 geen MCE nodig hebt, enz enz enz... Zomaar een wild guess.

    Meanwhile heb ik vanavond even de oude Xbox uit de slaapkamer van mijn zoontje gehaald en hebben we gezellig een film gekeken via XBMC. Jammer dat dat (nog) niet via de 360 kan, maar geduld is een schone zaak en tot die tijd haal ik wel even de oude doos van boven naar beneden...
     
  3. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit een zoekfunctie in waarmee je gewoon 'SU' (van Supertramp) intypt en dat weet ik zeker dat er een stuk minder zoekresultaten zijn ;)

    En ja dat van die filmformaten vind ik ook minder. Om nou elke keer alles naar WMV, MPEG-1 of 2 (+ondertitels) te veranderen.....pffff
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2005
  4. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn opnames lijken in een soort 4:3-formaat opgenomen te worden en dat is mij op pc natuurlijk nooit opgevallen (gewone monitor), maar nu op de breedbeeld vallen die zwarte zijbalken natuurlijk wel op.

    ik heb in mce al gekeken naar de scherminstellingen, maar daar kan ik het niet vinden...iemand hier ervaring mee en/of nuttige tips?
     
  5. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij kan je in mediacenter instellen dat het breedbeeld moet worden opgenomen..

    Bij instellingen en dan "TV of beeldscherm configureren"
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2005
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet als je je filmpjes op en breedbeeld tv kijkt op info drukken op je afstandbediening of de knop er onder (als info mute is dan moet je de ander hebben) ... dan kan je zoomen ...dus formaat veranderen naar breedbeeld
     
  7. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    jij bent niet zo gek, als je er uitziet he ;)
    ik ga het straks meteen proberen!
    thnx

    toevoeging: WORKS! nogmaals dank!
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2005
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie wel de zoom optie maar met welke knoppen zoom je nu precies, druk vanalles in maar gebeurd verders weinig? Ik zag wel bij me mpeg decoder opties op mijn mce opties om het beeld op te rekken en aan te passen, hier heb ik nog niet echt verder mee gespeeld.

    Alles werkt nu prima nu ik ben over gestapt naar een bedraad netwerk, hd is nu ook geen enkel probleem meer, het netwerk is snel genoeg. Ook al een beetje getest met het opnemen van programma's, werkt goed moet ik zeggen. Ga vandaag even kijken of ik de uitgebreidere ab kan vinden.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga die afstand bediening ook halen .. maar ik denk dat ik nog ff op de Harmony van Logitech ga wachetn (100 euro) ... Met deze afstandbediening kan je dan namelijk alle audio/video apparatuur bedienen ...

    De zoom funktie is de knop boven ok onder de mute knop (info geloof ik)

    Dit is de Harmony Controller (in januari in nederland te koop)

    [​IMG]

    http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2311,CONTENTID=11250
     
  10. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil even laten weten dat ik gisteren toch maar een tv kaart heb gekocht (Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE) en Windows media center 2005 heb geïnstalleerd.

    Tot nu toe ben ik er zeer over te spreken, vooral het opnemen van tv via de tv-gids vind ik super, evenals timeshift. Nu moet alleen nog even de beste mpeg2 codec vinden...

    Zeker een aanrader dus! _O_
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe werkt timeshift? Mis ik weer wat :9
     
  12. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik bedoel is dat je een film die op tv wordt uitgezonden kan pauzeren (als er bijvoorbeeld iemand aan de deur is) en vervolgens 5 minuten later door kan gaan kijken terwijl de film gewoon nog bezig is.

    Je kunt dus een programma met een paar minuten vertraging kijken, terwijl hij tegelijkertijd wordt opgenomen. :9
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oja ... dat is zeker een coole optie ... Ik begin nu meestal 20 minuten later met kijken ... geen reclame blokken meer :9
     
  14. marco3key

    marco3key Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    problemen mediacenter en xbox 360 { speedtouch 517 v5 }

    Als ik mijn mediacenter configureer werkt mijn xbox 360 goed maar hoor een soort klik in mijn modem. Als ik mijn xbox 360 uit zet en wederom aan zet dan kan hij de mediacenter pc niet meer vinden. Alleen als ik de modem eff aan en uit zet dan werkt het weer. Heeft iemand meer ervaringen men de speedtoch 517 v5 G???
    Mijn oude 570 modem werkt wel als een speer...


    greets marco
     
  15. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je via media center geen dvd's kijken op de 360? Krijg een melding dat dat niet kan via remote desktop, grmble. Je kunt ze uiteraard wel op de 360 zelf kijken maar lijkt me wel handig als ik gedownloade dvd's niet eerst op een dvdtje hoef te branden.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope dat kan helaas niet ... maar als je vob renamed naar mpeg kan je ze wel bekijken ;)
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz dat laatste is dan nog wel een optie, moet je wel 4x effies een andere mpeg klikken waarschijnlijk voor een film maar het is in elk geval iets. Of kun je meerdere "mpegs" in een playlist stoppen?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Helaas niet .. meestal brand ik de dvd's op een R/W... maar ach de mpeg truuk werkt ook :)
     
  19. slowmotion

    slowmotion Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0

    je kan ook eerst ff alle vobs samenvoegen, en dan renamen.. alleen heb je dan
    geen subs,, en dat is wel jammer
     
  20. dendemen

    dendemen wasted'nwounded

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een tv kaart geinstalleerd nml. een leadtek, volgens de winkelier is die compatible met xp mce. Maar mijn mediacenter kan de tuner niet vinden. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet verhelpen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina