De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog ff gekeken, firmware van 19 mei (LE32R51B). Maar toch geen tearing in PDZ, op zowel 720p als 1080i. Ik vraag me af of ik 'm dan wel moet updaten ;)
     
  2. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: ik ben in 't bezit van een JVC televisie (de HV-32D25) en deze heeft: 'Hoge resolutie NTSC weergave (1500i)'. Heeft dit nog een voordeel bij 't gebruik maken van de Xbox 360 ?
     
  3. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik quote mezelf even want ik denk dat mijn vraag gemist is :)
     
  4. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld is slecht door een slecht analoog signaal. Je kan met digitale televisie niet van 576 naar 768 beeldlijnen. Je krijgt nog steeds een Pal bron binnen echter foutloos dus is het beeld veel mooier op je tv. Je zult dus geen of bijna geen ruis hebben. Ik ben tenminste erg tevreden over mijn digitale beeldkwaliteit op mijn LE26R51B :)
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik ben van plan ook deze tv te bestellen...
    Ben je er tevreden over?
    Mag ik ook vragen waar je hem hebt besteld en voor hoeveel?
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al eerder gezegd betreft het idd enkele modellen die een oude firmware hebben. Blijkbaar is het probleem vanaf firmware datum 19 mei al opgelost, als ik het zo uit mijn hoofd even opsom hebben namelijk de mensen hier die wel flink last hebben van tearing een firmware van voor die datum. Romius heeft een firmware van 19 mei, ikzelf heb er een van 17 augustus en heb ook geen problemen met de TV.

    Het betreft bij mij alleen Perfect Dark Zero waar ik last heb van een lichte vorm van tearing, maar ik heb dit op internet opgezocht en het is een bekend probleem van het spel en ligt dus aan het spel zelf. Zelfs in de 720p trailer was het al te zien, en blijkbaar komt het bij veel mensen voor op veel verschillende typen TV's. Het kan ook zijn dat het sommige mensen niet opgevallen is, want zoals ik al zei is het een lichte vorm en niet echt storend zolang je er maar niet op gaat letten.

    Wat ik wel vreemd vind is dat iemand enkele posts geleden (Frohike) ook een melding doet van tearing problemen, terwijl hij een model uit de M-serie heeft. Voor zover ik wist zou het toch alleen modellen met een oude firmware uit de R-serie betreffen, toch niet ook van de M-serie ?
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  7. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt er bijna op dat Samsung al z'n nieuwe produkten met problemen op de markt brengt :+
    Maarja, het zou goed kunnen natuurlijk.
     
  8. Frohike

    Frohike Beam me up Scully

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag de 360 aangesloten op mijn 'good old' 100Hz 82cm beeldbuis en ik ervaar daar precies hetzelfde als op de LE32M51B: Lichte 'storingen' in PDZ, de trailer van Condemmed en de 360-dashboard (alleen als deze tijdens game of DVD wordt opgeroepen). Heeft dus helemaal NIETS met de LE32M51B te maken. Hopelijk zijn alle onduidelijkheden omtrend tearing met dit model Samsung nu weer verleden tijd _O_

    Btw, het doet wel een pijn aan je ogen de 360 via composiet op de beeldbuis te zien. Dat ga ik dus maar niet meer doen :) Maar goed, was ook alleen om uit te sluiten dat er iets met mijn Samsung aan de hand was!
     
  9. Melt

    Melt Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen die een klein beeld maar wel super scherp willen, we hebben hier o.a een Loewe Xelos A 26 staan en het beeld is echt super! Misschien is de zelfde beeldbuis ook nog wel van een ander merk te krijgen goedkoper...
    Er staat hier ook nog een philips maar die is wat ouder en niet super.
     
  10. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    /edit : Niets gezegd. :+
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  12. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze tv is niet geschikt voor de xbox360. Hij heeft geen component of vga aansluiting, dus kan je de xbox360 niet op high definition laten spelen.
    Daarbij heeft hij ook een responsetijd van 25 ms, wat te traag is om games te spelen.
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar aan de andere kant het is wel een Philiphs HD ready tv en eigenlijk klopt alles behalve die aansluiting. Misschien is het een foutje van de site? Probeer eens te cross checken met andere sites of probeer eens de manual online te vinden en 'zelf' te kijken. OOOOFFFF ga gewoon voor een andere tv... ;)
     
  14. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik niet mooi vind aan een HD Ready is dat je van die kartel randjes ziet.. is dat bij een echte HDTV ook zo??

    Ik wil namelijk die kartel randjes niet zien bij 360 games...
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi nieuws :) En bedankt ook voor je kleine "onderzoek", nu weet ik in elk geval 200% zeker dat hetgeen wat ik dus ook in Perfect Dark Zero ervaar dus absoluut niks met het wel of niet goed presteren van mijn Samsung te maken heeft :)

    Het lijkt er dus op dat de verhalen die zich op internet de ronde doen over Perfect Dark Zero ook echt kloppen, en dat het aan het spel ligt en het dus niks met je TV te maken heeft....aangezien zoveel mensen op zoveel verschillende TV's hetzelfde constateren.

    Wat mij betreft is dit boek dan ook weer gesloten, en kan ik vannacht weer met een gerust hart, en de wetenschap dat ik gewoon een kick-ass TV gekocht heb, gaan slapen :cool:

    EDIT : Ik heb trouwens onlangs een GameCube gekocht en heb deze met een RGB kabel aangesloten op mijn Samsung, maar wat een prachtig beeld _O_ Superscherp, en kleurrijk zoals je dat gewend bent van de gemiddelde Nintendo game :cool: Toch makkelijk, zo'n TV waar je zoveel consoles tegelijk op kunt aansluiten :9 Nu de PS3 nog....
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2005
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waar je je conclusie vandaan gehaald hebt over die kartels, maar ik gok erop dat je achter een demopod gestaan hebt in een winkel ergens ?

    Dan heb ik wel een verklaring voor je : je staat dan nog geen halve meter van het scherm af, hetgeen altijd een minder mooi plaatje opleverd als wanneer je een juiste kijkafstand hanteert :)

    Ik zit zo'n 2 meter van mijn Samsung af (een iets groter model nog als dat van de demopods), en ik heb echt niks te klagen over het beeld. Het is gewoon haarscherp :cool:

    Of het bij HDTV's die resoluties van 1080p slikken (ik neem aan dat je die bedoeld ?) ook zo is weet ik niet, want die TV's zijn bijna nog niet aan te komen hier. Maar dan lijkt het me logisch om te beredeneren : een nog hogere resolutie = een nog strakker beeld :)
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2005
  17. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 25 ms is niet voldoende nee, maar je kunt er wel degelijk HD apparaten op aansluiten. Philips heeft een beetje een nadeel, het is inmiddels wel verbeterd, maar gewoon te weinig aansluitingen. Die DVI aansluiting kun je weer gebruiken (via adapters) om daar je component, vga ed op aan te sluiten.
     
  18. Razor

    Razor Online enabled

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pa heeft een weekje geleden de volgende HDTV gekocht en ik was dus teringenthousiast aangezien ik ook net mijn 360 had. Ik wist toen echter niet dat de Tv geen componentigang had en alleen DVI- en HDMI-ingangen. Is het dan überhaupt mogelijk om de 360 op deze TV aan te sluiten. Het gaat om de volgende (uiterst vette) TV van Philips:http://www.consumer.philips.com/con...&proxybuster=HVJZPX5CWV3OXJ0RMRCSHQFHKFSESI5P
     
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zou eigenlijk een dvi->component verloop stukje bij hebben moeten zitten. Alleen bij mij zat die er destijds ook niet bij, wel 2 afstandsbedieningen :)
     
  20. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    @Razor
    mja, je hebt toch wel omzetters van signaal ? op alternate.nl oid waar je zo'n blokje kan bestellen.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina