Het is in principe heel simpel
Snelle en wijde bochten...
Rem dan voor de bocht en vóór het insturen, pas als je klaar bent met remmen stuur je in waardoor de auto als het goed is strak blijft liggen en je met opbouwned gas geven er weer uit kunt accelereren. Dit doe je vaak bij snelle bochten omdat de auto minder toeren verliest en z'n kracht behoud.
Krappe en haakse bochten...
Rem iets later, je wordt dan gedwongen ook nog tijdens het remmen al in te sturen omdat je anders de bcoht mist. De auto komt in een kleine slip waardoor je iets scherper kan sturen. De auto verliest echter wel wat acceleratie.
Je moet zelf dan nog een beetje uitvogelen wat voor techniek je in welke bocht moet toepassen, en elke auto reageert ook weer anders, maar in principe is de basis waar je van uit moet gaan.
Je moet maar zo denken, je verliest minder tijd als je iets te vroeg remt en de bocht wél neemt, dan wanneer je te laat remt en in de muur knalt.
Gewoon "voorzichtig" beginnen en langzaam je tempo opschroeven.
En dat was voor zover met "Stefan's Tips"
Klik om te vergroten...