Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat het lijkt alsof ik op 640x480 speel. Verder staan alle instellingen wel goed. Halo 2 gaat er bijvoorbeeld bij mij amper op vooruit, terwijl je op zo'n filmpje van Gamespot kan zien, dat het veel beter zou moeten kunnen, en alle andere spellen hebben behoorlijk veel kartelranden, zelfs als ik de scherpte van mijn TV extreem laag zet.
     
  2. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij moet de scherpte van je tv juist enorm hoog of begrijp ik hier iets verkeerd?

    Hmm ik begin mij af te vragen of dit het VGA kabel (algemeen) thread is, of het VGA monitor thread....
     
  3. UltraTiger

    UltraTiger Unregistered User

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA naar DVI-I kan wel, zo is mijn 360 aangesloten op mijn lcd monitor
     
  4. GordonNL

    GordonNL Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of er tegenwoordig al een goedkope VGA switch bestaat zonder kwaliteit verlies van het beeld zodat ik tussen het beeld van mijn Mac en xbox kan switchen?
     
  5. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    GordonNL: op aanraden van L3mming heb ik de vga switch op conrad.nl besteld. Deze kostte mij 35 euro inc verzendkosten maar werkt super.
    Even op de conrad site bij search vga switch en dan vindt je hem.
     
  6. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Jongens, lastige keuze hiero....

    1) HD VGA kabel. Voordeel hiervan is dat ik dus op HD resolutie speel op een 19 inch LCD (met twee ingangen, 1 DVI voor m'n pc en 1 VGA voor m'n 360). Nadeel hiervan is dat ik telkens moet switchen via 't menu van m'n monitor als ik weer even wil msn'en.

    2) Advanced scart. Beeld wordt al beter dan met de normale kabel, maar nog niet op HD resolutie. Voordeel is dat ik gewoon even kan msn'en zonder moeilijk te doen, en dat 't beeldscherm een stuk groter is (60 cm vs 42 cm).

    Welke? :confused:
     
  7. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    PC monitor switchen!

    een wereld van verschil, de kwaliteit/resolutie van een pc monitor tegenover een gewone tv.

    en anders tik je toch ergens vor een heel klein prijsje een 15"monitor op de kop om op te msnnen...
     
  8. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    'k ga toch maar voor de advanced kabel, pas later als ik meer games heb dan ga ik wel voor een HD VGA.
     
  9. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al een tijdje een VGA monitor gekocht om mijn xbox360 spellen te spelen alsook de PC. Alleen laatste tijd merk ik constant dat als ik het scherm op 1280 X 1024 zet er een soor van balk van links naar rechts toe gaat. Het is niet echt super zichtbaar maar wel storend. Bij andere resoluties heb ik hier echter geen last van. Hierdoor speel ik de laatste tijd op een resolutie van 1024 X 780 en het ziet er allemaal nog rete strak uit maar toch is het niet fijn. iemand een oplossing om deze balk voorgoed te laten verdwijnen?
     
  10. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    'k Heb ook zo'n VGA kabel gekocht, alleen ik vind de kwaliteit nou niet zo geweldig en op 1280 x 1024 wordt 't beeld lekker geplet.. Dus de kabel gaat lekker terug (op 1024 x 768 wordt 'ie niet geplet overigens, maar dan wordt 't beeld dus uitgerekt en dat is ook niet mooi).

    Dan maar een advanced scart :)
     
  11. GordonNL

    GordonNL Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, Ik neem aan dat u deze bedoelt?:
    [​IMG]

    Is er echt helemaal geen kwaliteits verlies van het beeld? Volgens mijn pa is het beeld altijd minder mooi met een VGA switch. Als het beeld echt 100% even mooi blijft dan bestel ik hem meteen.
     
  12. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    jah ze hadden beter een selectie kunnen maken waarin het iets duidelijker is welke van de resoluties widescreen is en welke normaal
     
  13. Peter[NL]

    Peter[NL] Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu (eindelijk) die HD AV VGA kabel, en ik ben er best tevreden over..
    alleen ik kan een aantal resoluties kiezen, en ik heb hem momenteel op 1280x1024 staan. alleen heb ik dan 2 vrij grote zwarte balken in beeld (bij elkaar bijna de helft van de hele lengte van het beeld.
    als ik de reolutie bijvoorbeeld op 1280x768 zet, dan heb ik wel volledig beeld, zonder balken, maar dat is het beeld uitgerekt. (bij perfect dark is je richter iet rond maar ovaal) is er een manier om het fullscreen te krijgen, zonder dat het beeld in de lengte word uitgerekt?
    (bij het xbox dashboard heb ik wel vol scherm zonder dat het is uitgerekt, maar in als ik dan is spel start (kameo / perfect dark zero hebben beide hetzelfde) krijg ik die balken.
     
  14. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    het ene 360 spel heeft er last van de ander niet... maar is het ook zo als je je gewone AV kabel gebruikt en hem op een tv aansluit?
     
  15. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor die keuze sta ik ook een beetje..

    In 1e instantie ga ik gewoon voor mijn 82cm 100Hz breedbeeld TV via een advanced scart kabel.. Gewoon omdat ik gamen op de bank op een grote TV meer bij het gameconsole gevoel vind passen.. Mijn broertje heeft wel een HD-VGA kabel besteld om op z'n 19" LCD PC-monitor te gaan spelen met de Xbox 360, dus ik kan dan mooi met hem vergelijken.. Als het echt veel mooier is op de PC-monitor dan kan ik altijd nog ook zo'n kabel erbij kopen, maar in 1e instantie ga ik toch gewoon voor de advanced scart kabel voor op mijn TV.. Uiteindelijk zal het daar wel bij blijven denk ik, omdat het scherpere beeld van 720p t.o.v. 480i denk ik niet opweegt tegenover het gevoel van gamen op de bank op de TV..
     
  16. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd, ik merk ook, dat gamen op de TV veel meer 'gamegevoel' geeft. Daarom gaat mijn HD Vga kabel terug en komt daar voor in de plaats een Advanced scart :)
     
  17. GordonNL

    GordonNL Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet dan wel aan die VGA switch liggen..
     
  18. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou idd kunnen als het niet zo was dat het met de switch een tijdje goed is gegaan. Dus of dit daadwerkelijk te maken heeft met de switch weet ik niet. Zou wel jammer zijn als het zo zou zijn want dan denk ik dat ik de switch een keer weer eruit moet halen en kijken of dat verschil maakt.
     
  19. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kabels die bij de VGA adaptor zitten kan je die gewoon op een versterker aansluiten? Zo ja, hoe lang zijn de audio kabels ongeveer?
     
  20. Cubewood

    Cubewood Jodenkoeken

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ja, maar ze zijn heel kort. Ik heb voor 10 euro een hoge kwaliteit verleng kabeltje gehaalt (halve meter) bij de Audio Winkel. Nu kan ik me Monitor nog een beetje verplaatsen, want eerst ging dat niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina