De 360 is gay.
De games zijn prima, Gotham ziet er beeldschoon uit en speelt als een malle, Fifa is gewoon harstikke leuk om te doen, maar da's niet waarom veel mensen een xbox 360 hebben.
Mij ging het vooral om de Media Center Mogelijkheden. We hebben een server pc-tje met wat films en muziek, een Media Center PC in de slaapkamer van m'n huisgenoot en een PC in m'n studio. Ik was al tijden jaloers op /Mod iets waar hier niet over gepraat mag worden
, en dacht, die 360, dat werkt minstens even goed, maar waarschijnlijk beter, vooral hoe MS de MC-mogelijkheden aanprees. Mijn zeur-punten op een rijtje.
1. Xvid/DivX. Waar zat MS met z'n hoofd toen ze besloten dat deze extreem populaire codecs niet gebruikt konden worden?
2. Geen Webbrowser. Gewoon suf.
3. Waarom is er geen verkenner in het media tabje? Ik wil in m'n MP3 map op m'n XP PC met media connect kunnen BLA-DER-EN om muziek te vinden, niet zoeken op opgefokte ID tags. BLA-DER-EN. Zoals je dat prima kon op de XBMC.
4. Netwerkmappen. MS claimt dat de 360 alles kan wat de Media Center PC kan, en inderdaad, programma's kijken, opnemen, etc gaat vlekkeloos. Die Media center PC kan echter iets vitaals wat de 360 mist: Media van netwerkmappen bekijken. De 360 herkent de netwerk pc niet (nee, ik heb geen XP en media connect draaien. Het is een SERVER. Met MS software!) waardoor via Media Center alsnog niet gekeken kan worden naar video die via de Media center zelf WEL gekeken kunnen worden. Hoe dan?!
P.S. Ben ik de enige die last van z'n linkerduim krijgt door die klotepuntjes op het linker joystickje?
Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2006