verbindingsprobleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 3 jan 2006.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb van mijn werk een laptop gekregen, die gebruiksklaar is gemaakt voor thuis (ook internet).

Als ik dat ding hier in mijn router druk dan doet ie het zonder problemen.

Echter ik wil ook bij mijn vriendin gebruik maken van mijn laptop, zij heeft echter geen router. Bij haar haal ik dus haar ethernetkabel uit de modem en druk die van de laptop erin. Echter dan krijg ik een tcp error en doet ie het niet!|:-

Wat doe ik fout? Herkent ie de laptop niet goed oid (computernaam?). Ik heb echt geen flauw idee waar te beginnen en ik moet zeggen dat het meisje aan de andere kant van de lijn (@home) wel heel lief klinkt, maar volgens mij echt te blond is (ben al een kwartier verder).

Help please:)

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je moet even kijken wat de instellingen zijn op haar pc voor d`r netwerkkaart, en deze overnemen op jouw notebook. Probeer dat eerst maar eens :).

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Loop ik dan geen risico dat mijn verbinding thuis problemen gaat geven? En over welke instellingen heb je het precies? Dan kan ik die doorgeven aan de ict, aangezien ik zelf niks kan wijzigen|:-

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik bedoel het ip-adres, het subnetmasker, het standaard-gateway adres en de voorkeurs DNS-server. Dit is te vinden onder de eigenschappen van je netwerkadapter. Als je de eigenschappen van je netwerkadapter hebt geopend, staat er ergens Internet-protocol (TCP/IP). Als je die één keer aanklikt en dan op eigenschappen klikt, krijg je de instellingen te zien. Hier moet je ze tevens wijzigen, maar dat kan je zelf helaas weer niet doen.

Waarschijnlijk geeft haar modem op een andere wijze bovenstaande instellingen af, dan dat jouw router dat doet.

5. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    @home werkt toch met een computernaam (hostname) dat nummer CC....staat in het boekje wat je van @home hebt gekregen.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vandaar dat ie het achter een router wel doet? Tnx voor de info iig tot nu toe, ik ga er dit weekend eens even mee spelen :)

Deel Deze Pagina