Uitleg please

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kitten84, 3 jan 2006.

  1. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te denken om weer een xbox in huis te halen, maar met al die 360 berichten, I'm thinking no use. Wie kan me vertellen wat er met de xbox gaat gebeuren? Worden daar nog nieuwe spellen voor gemaakt? Zo niet, kun je de originele Xbox(1) spellen afspelen op de xbox 360?

    In short, krijg je zoiets als met de playstation? De playstation 2 is er en playstation 1 is nowhere to be found, maar de playstation 1 spellen zijn wel te spelen op de playstation 2.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Niet alle games zijn backwards compatible (check deze thread voor meer info: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=76745)

    Er komen dit jaar en volgend jaar nog heel veel xbox games uit ... alleen zijn ze allemaal third party ... MS gaat geen games meer uitbrengen ... over 2 a 3 jaar zullen er net als bij de PSOne weinig games op de markt verschijnen
     
  3. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ergens twijfel ik ook tussen Xbox en PLaystation 2. Ze hebben allebei mooie spellen, but I'm allowed just one console. Enige onpartijdige mensen hier, die kunnen helpen in mijn keus?
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  4. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Een X360 zou beter zijn, want Fable 2, The Elder Scrolls 4 Oblivion zullen niet op de Xbox verschijnen.

    De oudere spellen kan je altijd nog spelen op de PC (Jedi Knight II Jedi Outcast, Fable The Lost Chapters, The Elder Scrolls 3 Morrowind).

    RPGs vind je dus leuk, op de X360 zal een ruimer aanbod zijn dan op de Xbox.
     
  5. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeeh, RPG's kwijl, kwijl. Playstation heeft toch ook aanbod qua rpg, toch?
    Maar als de 360 meer heeft is mijn keus gemaakt, hehe
     
  6. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertrel eerst welk spellen je het meest aanspreken.
    Zet eff 5 leuke spellen van xbox en ps2 hier neer. Dan zal ik je handje helpen ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  7. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    X360 gaat er meer krijgen dan de Xbox.
    Wil je voornamelijk RPGs spelen, dan raad ik je een PS3 aan.
    Maar hoelang wil je wachten met het kopen van een console?
    PS3 is nog niet uit en komt pas eind volgend jaar en misschien wel later...begin 2007.
     
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Of je koopt wel een xbox1 omdat;
    - Hij nu erg goedkoop is.
    - Vrij veel topgames nu voor 20-30 euries te koop zijn.
    - Je wacht met het kopen van de Xbox360 omdat de eerste ladingen vol zitten met kinderziektes.
    - De xbox een aantal spellen heeft die vele malen leuker zijn dan de spellen op de xbox360. (en die ook niet te spelen zijn op de 360)

    - Omdat je geen ruimte hebt voor die super lelijke uber grote voedingsadapter van de xbox360 :cool: ...

    Sorry laatste was een beetje flauw, maargoed. Dit is misschien juist wel de tijd om te genieten van de xbox1. ;)
     
  9. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou lijstje

    Xbox:
    The Elder Scrolls: Morrowind
    Fable
    Star Wars Knights of the Old Republic
    Tenchu
    Ninja Gaiden

    Playstation 2:
    Final Fantasy games
    Jade Cocoon 2
    Tekken
    Cloud
    Ecco the Dolphin

    Nou dat zijn de spellen waar ik dol op ben. Een note: My all time favorite is Legend of Dragoon _O_ (playstation 1)
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  10. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt zeker zelf geen 360 kunnen kopen? O-)
    Die kinderziektes is natuurlijk onzin, de meesten hebben nergens last van, waaronder ik.
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    :) xbox 360 zullen ook online rpgs op kome :D.

    Ook ninja gaiden 2 is in de maak ;).

    @Romius

    Hehe, zit wat in ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  12. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook van xbox one werd beloofd dat er meer rpg's zouden komen. Ik moet ze nog steeds zien. Dus of dat met de 360 gaat gebeuren valt nog te bezien. Eerst zien, dan geloven. Achter de PS(1/2/:cool: zitten Sony en vele andere Japanse ontwikkel toko's. En de Japanse markt smult nu eenmaal van RPG's. Dus daar gaan zeker veel RPG's voor komen. Dus als je Japanse stijl games leuk vind, dan zou ik zeker voor de PS2 of als je nog effe kunt wachten de PS3 gaan.

    Ik kan iig nog wel effe wachten. :D
     
  13. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik zou sowieso wachten om dan een next-gen console te halen,
    Playstation 3 of xbox360, dat maakt niet uit. Je kan echt liever wachten om de laatste console te halen.

    Het is misschien wel genieten van de xbox, maar wel erg kort.
     
  14. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel aparte smaak :p Maar goed.
    Uit je lijste merk ik dat je van RPG spellen houdt. Dan zou ik voor PS2 gaan. Daar komt binnenkort Shadow of the Colossus uit. Het schijnt een erg toffe game te zijn.
    - ICO is ook erg leuk
    - FFX ook, die je al noemde

    ps: Metal Gear Solid 3 : Snake Eater is ook een reden om PS2 aan te schaffen ;)

    Oh ja, ik zou ook wachten met kopen van xbox 360. Vermaak je eerst met PS2 of xbox, totdat PS3 uitkomt.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  15. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, aparte mensen, aparte smaken:D

    Ik ga morgen in de winkel definitief mijn beslissing maken

    Vandaag bedoel ik:cool:
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  16. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, totaal against all odds heb ik lekker toch een xbox gehaald en Fable: The lost chapters. Ik stond daar in de winkel te kijken naar Playstation en Xbox(prijs had niks uitgemaakt) en toen keek ik naar de spelletjes. De xbox stelling had magnetische uitwerking op mij. En toen ik Fable: The lost chapters zag liggen, was de keus easy.

    I'm now a proud owner of the original XBOX _O_ (still rules!!!!)
     
  17. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je wat het is met microsoft, het meeste geld zit daar, dus microsoft kan (bijna) alle spellen kopen, uiteindelijk komen ze toch wel op de xbox uit, en zelf vind ik de controller van de box veel en veel fijner dan ps(2)
     
  18. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Mee eens, van ms en die controller. Vind het alleen nog wel jammer dat de ps2 een paar vette titels heeft die niet voor de xbox uitkomen. :mad: God of War, Gran Turismo, de Jak trilogie, shadow of the colossus enz. Maargoed, daar ga ik niet nog een ps2 voor kopen.
     
  19. Kitten84

    Kitten84 Female Morrowinder

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vond de spellen in de winkel vandaag van PS2 behoorlijk bagger(de spellen die eerst uitkwamen waren beter).
    Ik ben dol op 1 playstation spel(Legend of Dragoon_O_ , kudos to Sony, remake voor Xbox, bahahahahaha) en het enige is dat de controller met analoge sticks lekkerder in de handen ligt. Zo'n klein controllertje gaat snel zweten.
    Maar ik vind de controller van de Xbox heerlijk. Meer knoppies en goede speelbaarheid.

    Ik heb nog geen tijd gehad om lekker Fable te gaan spelen. Ik moet eerst de website van mijn man gebouwd en gepubliceerd hebben(raaaahhhh:mad: ). Hij kan het zelf niet, ik wel:cool:.
     
  20. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ontopic blijven he dame ;).. in je eigen thread.
     

Deel Deze Pagina