Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jester747

    Jester747 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    En ze noemen het ook nog een Battlefield 2 PC. _0/ Ik heb er heel weinig vestand van maar een vriend van mij heeft de 9600 pro en die moet bijna alle instellingen op laag zetten en dan heeft ie nog maar 30 tot 40 fps.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  2. henno

    henno Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    het is dan ook geen 9600 pro maar een
    Sapphire ATI Radeon 9250 ik weet niet of beter is mjaah zal vast wel goed zijn *)
     
  3. DuckyWarrior

    DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, de ATI Radeon 9250 is zelfs slechter dan de 9600 Pro.
    En als hij op de 9600 Pro maar net op laag draait, draait hij waarschijnlijk niet/heel slecht op de 9250. Het is dus niet echt een Battlefield 2 Pc
     
  4. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een PC samengesteld alleen heb ik nog 250 euro over van mijn budget wat zal ik nog gaan upgraden?

    Windows® Media Center Edition 2005

    Intel® Pentium® D 820 (2.8GHz, 800FSB, 2X1MB Cach)
    2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2X1024MB)
    nVidia® GeForce® 7800GTX 256MB Single Card
    320GB Serial ATA RAID 0 Stripe [2x160GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache]
    Sound Blaster X-Fi Xtreme Music card,PCI w/Dolby Digital,7.1 speaker surround and THX certification
    Geintegreerde Analoge TV Tuner PCI kaart & MCE afstandsbediening
    Internal 13-in-1 Media Card Reader
    16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives
    Dell 19" UltraSharp™ Flat Panel
    en de rest standaard toetsenbord, muis, boxen, software etc. Dat word toch switcht met het spul wat ik nu al heb staan.

    Geheugen van 2 GB naar 4 GB uitbreiden, betere processor, geld extra in me beeldscherm proppen of gewoon lekker op de bankrekening houden?
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    en hoeveel betaal je nu voor deze pc? Wat wil je er voornamelijk mee doen. Het lijkt me dat je ermee gaat gamen dus dan zou ik een AMD processor nemen ipv een intel.
     
  6. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    1750 ongeveer... Hij zal vooral gebruikt worden voor het gehele adobe en macromedia pakket met grote bestanden en het switchen tussen diverse programma's en 3D programma's. Daarom zit ik nu ook nog te twijfelen tussen 2 a 4 GB werkgeheugen.

    Er zal tevens ook nog een 2de beeldscherm (19" inch CRT Flatscreen/Trinitron) bij te komen staan die ik nu al reeds bezit mocht er iemand gaan klagen over het beeldscherm die ik er nu bij heb gekozen.

    Verder zal ik af en toe ook wel eens een game spelen. Al speel ik liever op de Xbox 360, PSP, PS2 etc.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  7. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuke PC, maar je mag blij zijn als games opstarten bij wijze van spreken. Videokaart is bagger. Buiten het feit dat die niet past.

    Voor 3D-programma's kan je beter bij Intel blijven. Ik zou wel een snellere processor nemen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2006
  8. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je zegt dat ik beter voor meer processorkracht kan kiezen dan ipv van 2 naar 4 GB werkgeheugen?

    EDIT: Ik zou dus van Pentium D 2.8 naar 3.0 kunnen gaan, want 3.2 ligt buiten mijn budget.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  9. Jester747

    Jester747 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dit wordt mijn systeem dan. Ik heb hem net besteld dus ik hoop dat ik hem eind volgende week heb. :D

    Cooler Master Centurion 5, Zwart
    Cooler Master RS-450-ACLY Real Power 450 Watt
    AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM
    Thermaltake Big Typhoon
    G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, (2x)
    Western Digital Caviar Special Edition 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150
    XFX GeForce 6800 GS 256 MB, PCI Express x16
    MSI K8N Neo4 FI
    OEM 3,5 diskettestation Zwart
    NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
    Samsung 730BF 17 inch, Zilver, Zwart
    Montage volledig systeem en 1 jaar garantie

    Totaalprijs € 1290 bij Azerty Hardware

    Ik kan niet wachten tot ik weer COD2 kan spelen!!
     
  10. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry als ik zo aso doe maar ff een vraagje tussendoor: mijn videokaart heeft geen fentilator... maar aleen een groot koelingsblok aan de onderkant is dit goed? of moet ik er een fentilator opzetten?? het is een Nvidia Geforce 6600.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    is niet zon heethoofd, als er standaard een koelblok op zat zit het wel goed

    tis trouwens ventilator of fan
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou het geld lekker bewaren ;).

    Het verschil tussen de Pentium D 820 en 830 is dusdanig klein, dat het niet de moeite waard is om te overwegen. Verder is 2GB geheugen meer dan voldoende, ook voor 3D programma`s.
     
  13. Nefarious

    Nefarious Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan precies m'n divider? Welke setting in m'n bios moet ik veranderen in wat? :confused: O-)
     
  14. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil graag nieuw ram-geheugen kopen voor mn pc.
    Ik weet alleen dat ik Kingston ValueRAM heb, DDR en dat er maximaal 512MB per slot in kan.
    Ik heb op bv. Alternate wel eens iets gezien van PC2700, maakt het uit of mijn huidige ram die ook heeft of kan er bv. ook gewoon een PC3200 in?

    Ik heb al in het programma Everest gekeken, maar volgens mij kan ik daar niet zien wat voor ram geheugen ik precies heb, of heb ik dan iets over het hoofd gezien??
    Alvast bedankt
     
  15. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt, nu ff ander vraagje: kan ik de fan van me kapote xbox op me computer aansluiten?? het stekkertje past in me computer.... en ik heb nog genoeg plekken over om aan te sluiten8)
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan heb je denk ik inderdaad iets over het hoofd gezien :).
    Als je o.a. bij SPD kijkt in Everest, hoort het daar te staan.
     
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk het wel. Probeeer het zou ik zeggen.
     
  18. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    oke hij past,hij draait fucking snel en hij maakt een teringherrie plus ik kan hem nergens vast zetten :confused: iemand een oplossing?? om te zorgen dat hij langzamer gaat draaien en dat ik hem vast kan zetten??
     
  19. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Langzamer laten draaien: weerstandje ertussen zetten. :+ Of een stillere kopen voor 10 euri. Vastzetten? Schroefjes pakken, vastschroeven. :{
     
  20. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zet ik er een weerstandje tussen:9 ?? en hoe zet ik die vast?? de kabel is veel te kort... het is de fan uit me xbox he...8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina