De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft mooier beeld bij een analoog signaal ja, voor de rest schijnen ze (technisch)indentiek aan elkander te zijn.
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Ja dat heb ik ook begrepen, maar ik heb de twee allebei met een DVD gezien en toen zag de V er ook een stuk beter uit.
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    kwestie van instellingen.....

    als 2 toestellen van hetzelfde merk naast elkaar staan maar de een is van een duurdere serie dan zal de winkelier wel gek zijn als hij dit er niet doet uitspringen.

    hij besteed 5 minuten meer aandacht aan het afregelen van de tv zodat deze er duidelijk beter uitknald dan de goedkopere versie.
     
  4. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dat ding nou in een veels te kleine tv kast zitten proppen? Haal 'm daar onmiddelijk uit! Ik kan me niet voorstellen dat hij zo voldoende ventilatie krijgt. En zo werkt de ambilight natuurlijk ook voor geen meter. Als je 'm in die kast lat zitten is hij binnen een paar maanden stuk.

    Hoe bevalt dit scherm verder? Ik zit ook zwaar te twijfelen om deze te kopen :)
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Ja dat is inderdaad een mogelijkheid, maar jij zegt dus dat als ik digitale TV heb, het zonde van mijn geld is om voor de V serie te gaan? Want volgens mij praten we hier over een verschil van 500 euro....fucked up al die keuze.
     
  6. Sony

    Sony Geriatric Gamer

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    In dit artikel worden ook CRT HDTV schermen genoemd. Ik ging er tot op heden eigenlijk van uit dat HDTV enkel mogelijk was met lcd, plasma of DLP met nadelen als : beeldkwaliteit bij bepaalde bronnen, weergeven zwartwaarden, ghosting, burn in, rainbow effect e.d. Oftewel altijd compromissen sluiten.

    CRT heeft deze nadelen niet of minder.

    Afgezien van grootte van zo'n scherm lijkt me dan een CRT HDTV de beste keuze om zowel de xbox360 te gebruiken als ook voor andere toepassingen (TV, DVD).

    Of mis ik nu wat (problemen bij scaling van 720p b.v.?) en maak ik een denkfout? Wie kan me inlichten?
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  7. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    jawel we hebben genoeg ventilatie.
    want er zit een gad vanachter in de kas.
    en in de zijkanten ook en de ambilight kan ik ook juist zien
     
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja deze bestaan en zijn inderdaad erg goed. Echter wens ik je veel succes met zoeken naar een True HDTV gebruikmakend van CRT techniek dus niet eentje die het accepteerd maar downscaled. Ik heb ze nog nooit gezien in Nederland maar in Amerika worden ze vrij veel verkocht dacht ik en ze kosten daar ook veel minder dan LCD/Plasma etc.

    Ze zijn wel zoals alle CRT's extreem zwaar en groot. En de grote van het scherm kan ook lang niet zo groot als bij LCD en Plasma (weet even niet wat de huidige max van crt is).
     
  9. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die een HDTV hebben die er ook tv mee kijken, met welk product doe je dat dan??

    - Doe je dat dan met de gewone kabel
    - Schotel
    - Digitale kabel (UPC, Casema en nog een paar)
    - Digitale tv (KPN of Digitenne)

    Ik wil namelijk een HDTV waar ik dan ook gewoon mee tv ga kijken. Ik kijk nu zelf via een kabeltje van UPC. Maar is dit wel een mooi beeld als je een tv hebt van 32" ??
    Digitenne is voor digitaal tv heel goedkoop (8.95 per maand) maar het schijnt dat hij te flets is.
    Digitaal via UPC is ook mooi, want dan hoef ik maar 2 euro bij te betalen voor een digitaal signaal, maar is hij ook mooier dan schotel/digitenne?
    Schotel heeft teveel nadelen, tuner is te duur en bij slecht weer kans op geen beeld...

    Welk tvsignaal hebben jullie en welk geeft het beste beeld??
    Media Markt pleit voor schotel, maar ja daar verdienen ze ook meer aan :)
     
  10. Margammor

    Margammor Connect and Go

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Origineel gepost door colnago
    dit heb ik dus gedaan in de rode en de witte ingangen en dan de drie componenten de pr, pb, Y en geen geluit waarschijnlijk een kabeltje moeten kopen om een omzetter.

    dit vindt ik wel niet goed hoor van philips koop je een tv van 4000 euro mag je nog een kabel kopen



    Nou,

    Identieke TV en dus ook het identieke probleem. Alles nu gelezen op internet en hier de treads, alsmede de Philips folder uitgespit. Hier is de issue en oplossing denk ik:

    De Philips heeft een Ext-4 ingang voor Component beeld. In de handleiding staat specifiek dat deze Ext-4 ingang alleen gebruikt kan worden in combinatie met digitaal geluid. Dit betekent dat de rode en witte tulp stekkers niet gebruikt kunnen worden, daar de verschillende ingangen niet kunnen worden gemixed met elkaar (bijvoorbeeld in tegenstelling tot een Pioneer Plasma scherm, waar ik component kan gebruiken voor beeld en een gekoppelde Scart ingang alleen voor geluid).

    Nou, wat gaan we er aan doen dan:

    1) Gebruik de VGA HD kabel met een convertor naar de DVI ingang (bijgeleverd bij de TV). Dan pas kan het geluid naar de rode en witte audio ingang (naast de component ingangen).

    2) Als je wel digitaal geluid wilt, dan moet je een convertor kopen. Standaard zitten op alle kabels (Microsoft, Monstercable, Joy etc) zogenaamde Toslink connecties, en de Philips ondersteunt alleen coaxiaal (de tulpstekkers dus).

    Ik heb dus bij RAF een convertor gehaald van Toslink naar Coaxiaal.

    Beide opties werken prima. Echter, het beeld is (volgens mij) beter bij de component ingangen dan met de VGA kabel. Maar, met de Monstercable kabel zie ik weer amper verschil. Nu nog maar eens de Monstercable componentkabel bestellen en kijken of dat nog beter is.

    Vragen :)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Balen man.... :{

    Als ik jou was zou ik er ook flink achteraan gaan, ik zou daar langzamerhand ook schijtziek van worden.
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320

    KPN komt binnenkort met digitale TV via internet, iets van 50 zenders of zo. Ik wacht daar even op, kijken hoe dat is. Het klinkt vrij aantrekkelijk namelijk.
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die hier een antwoord op weet? Samengevat (of eigenlijk gewoon mijn vraag): Dient component als verbetering tov van s-video net zoals s-video een verbetering is tov composite, of geeft component gewoon een hogere resolutie door?
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Update vier :)

    Samsung heeft me vanmiddag op m`n werk gebeld! Ze wilden graag de huidige firmware versie van de tv weten, dus of ik even in het service menu wilde kijken. Gelukkig had ik het hier een keertje gepost, anders had ik ze voor 18.00 uur weer terug moeten bellen. Maar goed, de nieuwe firmware was uitgebracht, en deze zou het tearing probleem op moeten lossen. Nu zal Samsung nogmaals binnen een paar dagen contact met mij opnemen, om een afspraak te maken voor de installatie van de nieuwe software. Ik ben wel benieuwd of met deze firmware alle problemen worden opgelost.

    Dus ik hoop dat ik hier alleen update vier nog hoef te posten :cool:.

    De beeldkwaliteit van component is sowieso hoger dan s-video. Daarnaast is component één van de aansluitingen die een HD-signaal kan versturen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi nieuws, en ik hoop het beste voor je :)
    Veel geluk, en hopen dat het bij deze update blijft dan ;)
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk (en voor mijzelf weet ik het zeker) dat veel nog-niet-HDTV-eigenaren het leuk zouden vinden als er een lijstje zou zijn met de (goedkope) winkels waar jullie je schermpjes hebben gekocht :)

    Als ik deze thread lees kom ik soms weer eens een linkje tegen van: 'He, hier zijn ze nog goedkoper!'

    Of is er een algemene vergelijkingswebsite voor HD schermpjes?
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    kieskeurig.nl is met Tv's wel redelijk handig. Deze heb ik tenminste gebruikt en toen kwam ik op budgetwinkel.nl uit als de goedkoopste destijds voor mijn TV. Lees meer mensen die em daar kopen dus tzou goed kunnen. :)
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan wordt het beeld dus ook scherper als ik 'm gewoon aansluit op m'n dvd-speler?
     
  19. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om vandaag een LVD TV te kopen. Nu twijfel ik tussen de Samsung LE32R51B en De sony Bravia (S of V serie).

    De response tijd van de Samsung ligt op 12 ms en voor zover ik weet heeft de Sony Bravia 8 ms.

    Mijn vraag is nu maakt dit veel uit? Geen ghosting bij de Samsung?

    Ik heb deze thread nu al een paar keer een beetje doorgelezen maar hoor iets meer klachten over de Samsung TV's dan over de Bravia.

    Wie o wie helpt mij uit de brand? :)
     
  20. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung heeft in mijn mening last van ghosting.
    ik zou dan gaan voor de sony
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina