In veel threads lees ik vragen en meningen over de niet standaard meegeleverde aanluitkabels. Ondertussen heb ik alle door Microsoft geleverde kabels binnen en gebruikt, alsmede kabels aangeschaft van Joytech en Monstercable om alles eens te vergelijken... een soort mini Consumentenbond onderzoek zeg maar Alles is getest op een klassieke breedbeeld TV (Sony Wega 32FQ86B) en een Philips LCD (de 32PF9830/10). Conclusies (geen TNO diepgang hoor): - kabels van Joytech en Monstercable zijn direct leverbaar en binnen 3 dagen in huis. - alle advanced Scart kabels leveren een mooier beeld op dan de standaard meegeleverde kabel met het Scart convertor blokje. - Joytech kabels zijn iets beter qua materiaal en afscherming etc dan die van Microsoft, maar laten amper verschil zien op de Philips. Op de Sony is de kleurdiepte wel mooier (de advanced Scrat kabals dan vergeleken). - de Monstercable kabels zijn echt stukken beter dan die van Microsoft en Joytech (ze zien er zelfs mooi uit haha) - de Monstercable kabels zijn in alle gevallen beter qua beeldkwaliteit dan die van Microsoft en Joytech. Huidig in gebruik zijnde kabel: http://www.monstercable.com/monstergame/xbox360/ en dan de GameLink™ 360 Component Video & Fiber Optic Audio A/V Kit
Dankje voor de info. Geen RGB getest? Die gebruik ik nu (voor de gewone Xbox) en dat is echt heel duidelijk merkbaar (mooiere kleuren, scherper beeld, rustiger beeld)! Het is gewoon een third party (5 euro inc op EBay. ) want ik geef geen 20-30 euro uit aan een kabel. Maar zelfs voor dat geld merk je dus echt duidelijk een verschil (anderen zagen het ook).
Ik ben nu echt heel tevreden met zowel beeld als geluid, en tot ergernis van mijn vriendin haha blijft de Xbox nu ook lekker in de huiskamer staan en aan de Philips hangen. Maar... ik heb nog een pc-monitor staan van 21" bij mijn dochter op de kamer, en daar kan ik ook nog wel even mee gaan testen. Even zoeken zo naar een RGB/BNC connector dan. Eigenlijk zit ik nog wel een beetje te loeren naar een HDMI kabel direct uit de Xbox, maar die is er nog niet. Las wel ergens dat Monstercable er eentje gaat uitbrengen.
Jammer dat je geen foto's heb gemaakt. Toch lijk het me sterk dat monster betere component kabels heb gemaakt, je betaal er alleen veel meer voor.
Deze thread staat in het verkeerde forum. Ik zal zo vriendelijk zijn hem even te verplaatsen. ~Moving...
Via MacConnection.com, was er in drie dagen via UPS Sorry Niet mee eens. Net als bij alle andere kabels voor audio en video, bepelen elementen als het geleidingsmateriaal, de afscherming, kwaliteit van de connectoren, kabelweerstand etc uiteindelijk de kwaliteit van het eindresultaat. Goede kabels zijn net als goede speakers bijvoorbeeld essentieel voor het totaal. Maar, dit kan ook allemaal een vorm van beroepsdeformatie zijn en denk ik alleen maar dat ik beter beeld zie en geluid hoor ) Ik heb wel geprobeerd foto's te maken. Maar alleen verschillen tussen 720P en Scart op de Sony zijn goed te zien. De rest is wel met het blote oog goed te zien en in spellen, maar het resultaat van een foto is miniem. /Mod Margammor, ik heb je laatste drie berichten even samengevoegd. Je kan in het vervolg beter je eerste bericht aanpassen i.p.v. twee nieuwe berichten aan te maken . - Arjan
Dag, Een klein vraagje over de MonsterCables voor de Xbox360. Ik ben van plan de GameLink™ 360 Component Video & Fiber Optic Audio A/V Kit http://www.monstercable.com/monstergame/xbox360/productPage.asp?pin=3559&LastPage=XBOX%20360 aan te schaffen maar werkt deze kabel gewoon op de PAL versie van de Xbox360 dit omdat de kabel in Europa nog niet te bestellen is. Klopt het inderdaad dat er ook een HDMI kabel van Monster verschijnt voor de Xbox360? Ik weet niet of dat deze betere kwaliteit levert dan de component kabel maar mij lijkt 1080i via component of via HDMI geen verschil te hebben of heb ik het mis? Groeten, Bart.
Ik had ook ff een vraagje. Die kabel die jij hebt werk die ook gewone op een normale tv? Dus geen HD-TV? En levert deze kabel ook betere beeldskwaliteit op een normale pc? En de laatste hoe duur is die kabel en kan je een link geven naar de site om hem te bestellen? Thnx alvast
1: Kabel kan werken op een normale TV mits deze component aansluitingen heeft maar hier ga ik niet vanuit. 2: Kabel levert idd een beter beeldkwaliteit op een PC monitor maar ook dan moet deze een component ingang hebben. 3: via b.v. Amazon.com, maar als je op de site van monstercable kijkt staan daar ook resellers bij en advies prijzen. Er staan tevens ook nog andere kabels op de site van Monster voor de Xbox360 die misschien wel bij je TV (SCART) op PC monitor passen (VGA kabel)
Ik zag hier niet bij staan dat het om een Xbox360 PAL ging, ik ging hier wel vanuit maar.....ge wit ooit nooit nie!! Maar ik kan er nu dus zeker van zijn dat deze kabel werkt ook op mijn Xbox360 PAL en zal dus een bestelling gaan plaatsen. Groeten, Bart.
Ja hoor. PAL of NTSC is gewoon een formaat iets, en onafhankelijk van de kabel waardoor je het signaal stuurt. Maar omdat ik hem al in gebruik heb, had je daar al van uit kunnen gaan natuurlijk.
Even een vraagje ; welke kabel, die in Nederland in de winkel verkrijgbaar is, kan ik het best kopen om mijn 360 aan te sluiten op mijn gewone breedbeeld tv en cinema dvd set voor geluid. Op de dvd set zit een optische ingang. Bvd ;-)
Via welke bedrijf/site heb je deze kabel besteld, als ik bij de resellers kijk via de site van MonsterCable dan kom ik bij bedrijven uit die niet naar Europa versturen. Zou je me het bedrijf/site kunnen geven waar ik er 1 kan bestellen? Groeten, Bart.
Ik heb voor de zelfde set-up de Adv.Scart Kabel gehaalt van Microsoft zelf. Werkt perfect, er zit dan een optische ingang op de aansluiting die je achter in je 360 stopt. Hij was volgens mij 20 of 25 euro bij de Dixons.
Misschien iemand anders die weet waar ik de Monstercable's voor de Xbox360 kan bestellen? De resellers die staan op de site van Monstercable zijn allemaal Amerikaanse en deze versturen niet naar Europa. Alvast bedankt voor je reactie. Groeten, Bart.
Kabel Ik zou dan deze kabel nemen: http://www.joytech.net/products.php?section=viewprod&productID=59&lang=1&catID=4 daar zit ook meteen de optische geluidskabel bij voor je stereo set