1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mini DV op pc zetten.. dringend hulp gevraagd

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Goldfish, 8 jan 2006.

  1. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen,
    ik wil film van mijn mini-DV camera op mijn pc zetten met behulp van Pinnacle studio 8 alleen ik kom niet helemaal uit met het aansluiten e.d.
    Ik heb een directe video-in en audio L en R in mn computer zetten en het leek me vanzelfsprekend dat dat in principe gewoon zou moeten werken (ik heb namelijk geen S-video kabel bij de hand). Nu hoor ik wel het geluid van de film door mn speakers maar hij herkent die Video-in niet. Bij Videobronnen staat ook niks anders dan DV-camera (als ik die instel krijg ik een melding dat hij de DV-camera niet kan vinden) en mijn webcam..

    weet iemand hoe ik die video-in herkend krijg..?? of moet ik toch een S-video hebben..?
    bijvoorbaatdank.
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Waarom gebruik je geen Firewire? Dat is juist gemaakt voor digitale video, elke mini-dv camera heeft een firewire uitgang en elke pc heeft tegenwoordig een firewire aansluiting. Sneller, makkelijker en beter.
     
  3. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    ja.. klopt. als het niet anders kan koop ik morgen ook zo'n kabel maar is een S-video kabel ook geen optie?
     
  4. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je Firewire hebt, zou ik snel n kabeltje kopen. Dan heb je geen kwaliteitsverlies en kun je camera met de pc besturen...

    wel opletten wat voor connector er op je camera moet...

    suc6
     
  5. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    fire wire, heb je idd het beste resultaat, en als je geen firewire op je pc hebt, dan kan je vaak al een kaartje kopen van +/- 30 euro
     
  6. DVL91

    DVL91 game or die!

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ik werk zelf ook met firewire en het gaat idd heel erg simpel en snel!
    vooral snel als je dit vergelijkt met 'n usb 2.0 uitgangetje.:cool:
     

Deel Deze Pagina