Speakers voor Xbox 360:

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FREEWILLY, 8 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goededag, is het mogelijk om zonder tussenkomst van een versterker luidsprekers aan te sluiten. Ik ben in het bezit van LCD tv en xbox360 en wil graag luidsprekers voor wat extra power. Mij lijkt een mooie optie om van creative of wat dan ook zo'n 2.1 speakerset te kopen. Is dit technisch mogelijk??

2. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    als je dit bedoelt:

mijn geluids kabels gaan niet langs de tv maar direct naar de center station van men seround set... dat kan, en dan alleen je video kabels in de tv, alleen moest ik wel de kabels verlengen.

en bij een 2.1 set gaan je kabels meestal naar de versterker en vandaar naar de twee speakers

Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  3. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, je hebt een versterker nodig... Dit gaat niet werken want ze krijgen geen stroom :p

4. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een 2.1 slecht surround setje en ik kan alleen de witte of de rode plugg er in doen, dus niet allebei, want dan hoor ik helemaal niks. Ligt dat dan aan m'n scart of aan het surround setje.--

5. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk gaat dit wel, heel makkelijk zelfs.
    Daar heb je een klein verloop stekkertje voor nodig. Stereo (wit, rood)>>>Zo'n koptelefoon stekkertje.

Die sluit je aan op je speakers, en dan is het goed.

6. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dan heb je alsnog een versterker nodig of ben ik nou gek? Die speakers moeten toch gevoed worden?

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0

dat ligt aan je setje.. :p

Ik heb ze aangesloten aan mijn stereo, heb toen ook de draden moeten verlengen. Is dat het geval, die verlengstukjes zijn makkelijk te krijgen, ik heb ze bij Gamma vandaan for example

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Een 2.1 setje kan geen surround zijn:9 .

Maar ik denk dat het een je 2.1 setje ligt. Normaal, als je setje een stereo ingang heeft, zouden het gewoon 2 stekkertjes moeten zijn.

Normaal heeft je subwoofer van je 2.1 set een voeding, dus zo'n draadje wat in het stopcontact moet:9 . Dan zijn de 2 speakers op je sub aangesloten, en word er niet alleen geluid doorgegeven, maar worden de speakers ook gevoed.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2006
  9. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je het er gelijk insteekt dan krijg je toch nooit goed geluid... Versterker nodig om er een beetje fatsoenlijks uit te krijgen.

Ow nouwja... :confused: dat zal dan wel...

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2006
  10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je hiermee, want je krijgt heus wel goed geluid hoor. Je krijgt geen 5.1 geluid door 2 speakers en een subwoofer. Wat er gebeurd met een 2.1 set is, dat het singaal van de witte composite stekker word doorgevoerd naar de linker speaker, en het geluid van de rode composite doorgevoerd word naar de rechter speaker. Van allebei de stekkers worden dan ook nog lage tonen onderscheiden, en die worden doorgevoerd naar de subwoofer. Resultaat: 2.1 geluid.

11. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    er zijn ook zat subwoofers met versterker erin, vandaar de gedachte. dan kan die als versterker dienen voor de 2 front speakers. Het is dus niet zo dat Creative of een andere fabrikant van randapparatuur zoiets maakt

12. serious siem

Leuk Bevonden:
    6
    Het geval is dat ik 2 van die bij boxjes heb. die zijn aan zo'n bascomponent geplugged. die gaat verder met een draad die in m'n MP3 kan. Als ik dat doe komt er uit de twee boxjes wel geluid. Als ik dan het verlengertje gebruik die overgaat in een witte en rode scart plugger en ik doe die allebei achter in m'n xbox scart, doet het hele geluid het niet. Maar als je 1 van die witte of rode verleng stuk in de witte scart van m'n xbox doet, en de normale xboxplug in m'n rode scart doe, dan komt er maar uit 1 boxje geluid. Kan ik hier misschien een advanced scart voor nodig hebben?

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de rode en de witte composite stekker helemaal niet in het SCART blokje doen, die vervolgens in je TV gaat.

Je moet de rode en de witte gewoon gelijk aan je setje hangen.

14. serious siem

Leuk Bevonden:
    6
    Bij mijn setje zitten 2 witte en 2 van die rode dingen. dus er gaan er al 2 in m'n setje, en dan kunnen de andere 2 in m'n xbox. Of is er nog een andere plek waar het in kan. Dit setje is wel voor console of mp3 gemaakt

15. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een TV met een TV out die al het geluid wat op de tv komt daarnaartoe sluist... en ook op de nog via de tv... en mn HiFi-set is aangesloten op mn tv... 5 speakers... dolby surround... en op mijn Hifi set is ook nog op de audio in daarvan ... mijn pyramat aangesloten met 2.1 geluid :p

als ik alles aanzet ga ik bijna dood van al het geluid om me heen :+

16. serious siem

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is mooi bekekenzeg!, Dus je moet niet een te realistisch schietspel doen als je niet dood geschoten wil worden

17. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal zo ff een plaatje met paint maken hoe het dus moet.

18. serious siem

Leuk Bevonden:
    6
    Ik dank u zeer mijn heer

19. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0

DE GROENE LIJN IS IN WERKELIJKHEID EEN WITTE COMPOSITE KABEL.

Het is nogal lelijk:p Maar ik hoop dat het zo duidelijk is.

Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  20. serious siem

Leuk Bevonden:
    6
    Dus volgens jou gaan er 3 lijnen naar m'n xbox?-de gele gaat naar de xbox de witte en de rode zitten in m'n Set naar m'n tv

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina