De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraag.
    het kan msh dom klinken hoor.

    maar wat is nu eigenlijk het beste om met de xbox360 te spelen 720p of 1080i ik weet wel wat het verschil is tussen i en p maar wat is nu eigenlijk het beste.
    ook lees ik op sommige spellen 720p en niet 1080i wat gebuert er dan als je je console op 1080i zet speel je dan het spel ook op 1080i of gaat hij gaan naar 720p
     
  2. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    even ctrl c + v uit tweakers.net:

    720P is vele malen superieur aan 1080i en wel om de volgende redenen:

    1080i is eigenlijk 1920x540 in theorie, in de praktijk komt het vaak niet boven de 1200-1400x540 uit.
    Om interlaced artefact tegen te gaan (denk bv aan linetwitter en staircasing) wordt er gefilterd dit kost een kleine 25% detail.
    1280x720 is puur progressive als hier wordt gekozen voor de opname techniek 720P60 ofwel 1280x720P op 60 fields per seconde betekend dit dat er dus 60 unieke momenten in de tijd in volledige resolutie worden opgeslagen per seconde, dan praten we over zeer smooth pans. Dit kost echter wel een behoorlijke aanslag op de bandbreedte. Voor film wordt vaak de optie 720P24 gebruikt dit behoudt op zich dezelfde schokjes als de interlaced vormen omdat er simpel weg maar 24 frames uniek bronmateriaal is.
    De oplossing hiervoor komt er echter aan, veel moderne films worden tegenwoordig al digitaal geschoten, het is mogelijk om die films nu op 720P60 uit te kunnen brengen, dit echter volgens mij nog maar zelden gedaan. De komst van een echt HD-DVD formaat en de opkomst van de digitale cinema zou daar een enorme boost voor kunnen betekenen.
    Een progressive formaat wordt niet gefilterd waardoor de volledige resolutie behouden blijft en tevens is het beeld vrij van linetwitter en alliasing fouten (staircasing).
    Nadeel van 720P is wel dat het meer bandbreedte eist dan 1080i, geloof het of niet maar 1080i kan vaak goed worden weergegeven op lower spec CRT's terwijl 720P daar al een stuk moeilijker wordt.
     
  3. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dan zet ik hem weer op 720P.

    spijtig dat hij nog geen 1080P ondersteund
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Hoe ziet et eruit op je vette 37' philips? Pics? :9
     
  5. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb tog pics gepost hier hoor kijk eens wat vroeger.

    en ik kan zeggen amaai
    ik kan nie meer leven met een andere tv zo'n kwaliteit amaai .
    en de games met mijn home cinema echt de max en die graphics.
    ook de gewone tv is 10maal mooier wel moest ik de kleuren wet gewoon worden het is allemaal veel scherper maar voorlopig is hij zijn 4000 euro waard
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    fuck... thanks anyway:) dan zal ik toch weer een nieuwe kabel moeten kopen:'-(
    En die kerel bij de mm garandeerde me nog dat het zou passen op me samsung tv.pfff|:-
     
  7. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook een interessante vraag? Wat doet een hd-ready tv eigenlijk met die 1366 op (1280x720@60hz =) 720p?
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Voor mensen die een LCD tv overwegen, ik kreeg net dit bericht onder ogen:

    Ik weet niet wat hiervan waar is en wat het gevolg hiervan is, maar het klinkt niet zo best of valt het wel mee?
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide geven 720p helemaal weer.

    Even op letten: 1280 LCD tv's zijn niet 1280x720 maar 1280x768
    De 1366x768 LCD tv's hebben inderdaad een op het eerste gezicht onlogische resolutie. Maar de eerdergenoemde heeft een beeld verhouding van 15: 9 en de 2e soort heeft gewoon 16: 9 (reken maar na) Dit doet deze dus door 768 vast te houden en uit te bereiden op het horizontale vlak tot weer 16: 9 bereikt is. (bij 1366 pixels dus)

    Als ze dus 1280x720 zouden zijn had je inderdaad geen behoefte aan 1366 echter word er toch voor dergelijke resoluties gekozen omdat het computer resoluties zijn. Deze zijn makkelijker te fabriceren.
     
  10. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb ik hem besteld: Tip!

    http://www.dtt-europe.com/shop/product_info.php?cPath=6_24&products_id=36
     
  11. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt op een of andere manier heus wel verrekend. Zie ze echt niet opeens duurder worden.
    Ben achteraf blij dat ik de Sony Bravia 32 inch heb gecancelled (ze konden maar niet leveren...).
    Ik koop wel een LCD HD TV als ik het echt nodig vindt en huidige tv wat ouder is.
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is hier toch een eigenaar van een Samsung LExxM51B? Had die nog op en aanmerkingen over dat ding?

    Want ik overweeg ernstig om de 26 inch versie volgende maand aan te gaan schaffen :) Kan niet wachten om die 12 jaar oude aristona uit mijn kamer te gooien :)
     
  13. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog niemand hier gehoord over de LED tv waar Samsung en Akai mee bezig zijn. Voor de liefhebbers is hier de bron:
    http://tweakers.net/nieuws/40665

    Het mooie van die schermen is dat ze groot zijn, 1080p kunnen weergeven, geen dure lampen voor DLP gebruiken maar in plaats daarvan LED's en dat allemaal voor een zeer acceptabele prijs.
     
  14. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een component kabel (had eerst VGA HD) en ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben. Ik weet niet of het voor elke TV geldt, maar het menu e.d. is met de VGA kabel gewoon mooier dan met component. Je kan het eigenlijk wel vergelijken met Euro AV vs. RGB.. Waarbij de VGA kabel dan de RGB kabel is. Alhoewel de kleuren met component wel veel mooier zijn, is het met VGA gewoon wat "smoother" en scherper, het lijkt meer op PC beeld. En ik zie ook geen verschil tussen 1080i en 720p.. Hmm, had misschien toch maar m'n VGA kabel moeten houden.. |:-

    Heb trouwens een Sony KLV-S32A10 (Bravia).
     
  15. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik denk dat die techniek nog wel erg in de kinderschoenen staat. Kijk maar hoe lang LCD aan het verbeteren is, het is nu eindelijk goed. En nu nog staan er nieuwe technieken op de stapel, zoals al eerder werd vermeld. Onlangs is ook de overdrive techiek voor pc lcd schermen geintroduceerd, dat zal ook wel in de tv's worden toegepast.
    Klinkt leuk allemaal, maar ik denk eerlijk gezegd dat het nog lang niet rijp is. Maargoed, ik kan het mishebben natuurlijk :)
     
  17. Frohike

    Frohike Beam me up Scully

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de LE32M51B van Samsung en heb juist de omgekeerde switch gemaakt, van Component naar HD VGA dus. Ik deel jouw ervaring, ook ik vind VGA mooier dan Component. Inderdaad, de kleuren lijken met Component wat dieper dan met VGA, maar VGA geeft mij meer detail (vooral in de donkere delen) en een beter contrast. Ik kan overigens met VGA minder beeldinstellingen aanpassen dan met Component maar dat is voor mij geen gemis met de huidige weergave.

    Ik ga dus zeker niet meer terug naar component ...
     
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees nog even verder in dat artikel daar staat deze link, das pas vet: http://gear.ign.com/articles/679/679235p1.html

    SED technologie, het beste van plasma/lcd en crt, 10.000:1 contrast , 1 ms response, 1080p en ook zeer grote formaten *)
    Maarja, daar zit denk ik wel een aardig prijskaartje aan :+
    De uiteindelijke SED's gaan 100.000:1 contrast krijgen 8)
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  19. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, ik ga de LE32R51B afhalen en betalen met contant geld.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  20. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet wel zeggen dat de game die ik heb getest Ridge Racer 6 was, en dat ik nu met de Fight Night 3 demo wel verschil zie.. Net zo scherp als met de VGA kabel, maar wél met mooie kleuren. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina